BIM maj 2024
Blir spännande och se om du är lika cool den här gången 😉😉
En fråga,
Hur gör vi efter maj då?
Ska någon av oss skapa en ny tråd som kanske kan heta "Vi som försöker bli gravida under 2025"?
Och så ses vi där? Är ju tråkigt om den här ska dö ut efter maj 😅
Såg nämligen en tjej här som lämna tråden efter att mensen kom. Jag är kvar men nästa bim blir i juni 🤭
Jag är så lost.. tänker så mycket på att jag hoppas att jag får barn under 2025 så plötsligt är det 2025 i mitt huvud 🤣🤣
Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭
Hej! Detta är mitt första inlägg på FL.
Jag och min partner är 30 och vill nu ha en liten.
Till saken hör att jag kring 21 års ålder blev enormt underviktig och har sedan ledat under hälsosamt BMI fram till för ett år sedan. April 2023 slutade jag med p-piller. Gick ett år med oskyddat samlag som inte resulterade i någon (som väntat, jag hade ingen ÄL eller blödning). Sökte gyn som såg äggstockar med bild av PCOS men att det kunde bero på hypotalamisk amenorré (HA). Fick råd att äta på mig lite extra även om nu vikten var normal. Frossade mer eller mindre (3000kcal/dag) och 2 veckor senare fick jag min första ägglossning (13/5).
Nu till det kluriga. Jag har ju inte haft mens på cirka 10 år och har ingen aning om när jag borde få den (räknar ändå med ÄL+14) eller om/hur mina PMS-symtom ser ut.
Idag, ÄL+8 har jag testat neg- med ett "testa tidigt". Har vridit och vänt på testet 7011 gånger men ser inte en tillstymmelse till pos.
Jag har diffust illamående/aptitlöshet, sömnstörningar (vaknar kring kl 3-4, händer inte i vanligt fall), ryggvärk, knävärk (ont överallt!), diffus huvudvärk, varm, feberkänsla. Hade mycket ömma bröstvårtor kring ÄL men nu precis som vanligt. Ingen molvärk i magen, ej kissnödigare än vanligt, otroligt torr där nere, lite klåda. ingen nidblödning. ingen "hugg" i tjejmagen.
Rent mentalt så känner jag mig gravid ena stunden och andra stunden inte alls!
Jag vill ju så gärna även om jag vet att oddsen är låga. Till saken (bortsett från min historik) är att min partner har låg libido och lågt testo - vilket gör att liggen inte blir särskilt många och utlösning uteblir ofta.. ingen aning om hur et eventuellt kan påverka spermakvaliteten men jag har liksom utgått från att vi "kommer få det svårt" och därav hade det varit så otroligt befriande om det faktiskt funkade.
Håll tummarna, jag uppdaterar om nåt förändras och lycka till ni andra!
Jag är på ÄL+5 (bim-8) idag men känner ingenting än, vilket kanske är logiskt. Magkänslan säger dock att det inte tog sig denna gång, men försöker hålla hoppet uppe och kommer nog testa i helgen tror jag. Försöker hålla mig till söndag, ÄL+10.
Äsch då, vaknade av flera dagar för tidig mens. Ingen nidblödning då med andra ord. Jaja, hoppas på juni istället då! Lycka till ni andra 😃