Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Sambo som runkar men inte har sexlust.

Det låter som att han är gravt portskadad. då kopplar man bl.a. ihop stånd , upphetsning och orgasm med porr. han kan inte länge få lust av en vanlig kvinna, det blir allt vanligare och är ett stort problem. För min man övergick det i porrberoende. man behöver inte kolla flera timmar åt gången, men om man inte kan sluta, så har man problem. min man får hjälp nu och har inte kollat porr sedan januari. vårt sexliv börjar bli bättre. Han är helt förundrad över att kunna ha sex med känslor och säger att det är helt fantastiskt. 

• Anonym (Abc)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-04-10 07:04:50 följande:
    Anonym (Abc)

Jag vet att han alltid kollat väldigt mycket på porr men han hade en kk i 5 år innan mig, alltid varit sexuellt aktiv och i början av vår relation var de aldrig något problem, han behövde aldrig något sånt.
    Men kanske kan de ligga något i de idag jag vet inte.. 

Vad glad jag är för din skull att ni verkar ha kunnat lösa det tillsammans! Få dig ett ligg för mig med!  // Tyst
    det låter som att han har otrygg undvikande anknytning.dvs han har väldigt svårt att prata om känslor, de man älskar stöter man bort om man kommer för nära eftersom man inte vill förlora dem. En KK är ju utan känslor, så det funkar bättre. 
    Din sambo låter exakt som min man var. Jag läste på om otrygg undvikande anknytning (läs Egil Linges bok) och lyfte det försiktigt med honom. Till min förvåning erkände han att han kände igen sig, han är en man som alltid varit skeptiskt inställd till psykiska prolem; det är en svaghet. vi började prata om det och han började gå i terapi. men sexlivet var fortfarande uruselt. jag upptäckte i januari att han forstatt kolla på porr, vilket  kändes som ett svek då vi hade allt sämre sexliv, utom de gånger vi pratat och kommit närmare varandra och han gått med på att ta tid på sig. Min hade som ung väldigt många ONS o har alltid sökt bekräftelse från andra tjejer. Sedan har det nystats upp att han är sexmissbrukare. han jobbar för fullt med detta och börjar äntligen kunna våga känna, prata och lyssna på sig själv. som undvikande har man låg självkänsla och försöker känna sig bättre på olika sätt (arbete, bekräftelse, porr, sex). det hjälper inte, då man inte jobbar på grundproblemet. idag börjar vi kunna se prata ärligt och ha riktig intimitet på alla plan. Det är värt att jobba med sig själv. även om ni gör slut, så kommer han ta med sig detta till nästa förhållande. det kommer att bli allt värre. han kommer ha svårt att ha en riktig relation. 
    kom ihåg att det är inte fel på dig. Du har inget med detta att göra. Problemet ligger hos honom och vill han ha en bra relation, så är det värt för honom att läsa på om anknytning. prata i jag budskap med varandra: anklagelser hjälper inte. lycka till 
Svar på tråden Sambo som runkar men inte har sexlust.