Hur få barnen att sluta tigga?
Har två barn som jag undviker att handla med just för att oavsett hur ofta jag säger nej så tjatar de om att få saker i affären. Detta är även om vi handlar lördagsgodis eller vad som, de nöjer sig aldrig med vad de får. Undviker som sagt att handla med barnen för det tiggs i tid och otid, även om jag innan vi går in i affären säger det inte blir något annat än det vi planerat att handla.
Detta har lett att jag ibland ryter ifrån i affären och nu tycker jag personalen tittar lite surt när jag handlar då de säkert tror jag är en elak mamma.
Någon som haft barn som hållt på så här som ni fått bukt med? Ena barnet går rätt bra att handla själv med, äldsta men yngsta är överaktiv och blir liksom uppspelt när vi är och handlar och springer och hämtar grejer hela tiden och frågar om jag kan handla detta till honom. Blir så jäkla stressad och undviker som sagt att handla med barnen.
Det är inte heller för att yngsta sällan får följa med, blir ändå några gånger i veckan jag blir tvungen att handla med dem ändå.