Inlägg från: Anonym (Mami) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mami)

Natta två barn själv?

Jag har alltid lärt Mina 4barn att somna själva. Inte med skrik tills de somnar men att de är trygga o vet att nu ska jag sova.

• Anonym (Mami)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-05-05 19:08:29 följande:
    Okej. Hur då? Min äldste är trygg men vill ha en förälder nära tills han somnat. Det känns inte som ett orimligt önskemål för en tvååring.
    Jag har alltid gjort så från att dom var små. Det blev en rutin. Gick in o sjöng lite säger godnatt sen går jag ut. 
  • Anonym (Mami)
    Anonym (H) skrev 2024-05-07 18:06:07 följande:

Ursäkta mig, men ni har två barn och är två föräldrar..... Hur kan det ara ett problem? Finns ensamstående eller flerbarnsfamiljer.jag är ingen supermänniska och hade 2 små barn helt själv, träffade ny man och hade plötsligt 4 barn och en resande man i jobbet. Som sagt, det är bara att lösa, vilket i te är ovanligt på något sätt

Exakt. Men ingen klarar att göra nånting själv nuförtiden. Vet flera mammor som inte ens kan handla mat med sina barn. 
  • Anonym (Mami)

Jag förstår bara inte problemet att natta barn. Men många krånglar till de för sig själva 

• Anonym (Mami)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-05-08 19:13:19 följande:
    Du förstår verkligen inte problematiken att ha en 8-mån som behöver varva ned med amning och en vild 2,5-åring som vill hoppa och dansa av sig för att få ro i kroppen och att få ihop nattningen då om man är ensam nån gång? När 2,5-åringen inte skulle sitta lugnt och kolla en bok utan busa med lillasyskonet?.
    Då får man lära den äldre att somna själv
Svar på tråden Natta två barn själv?