Inlägg från: Anonym (Manbehöverstöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Manbehöverstöd)

Bota depression på egen hand?

En depression ska man inte försöka bota själv. Självhjälp, träning etc är en viktig del i tillfrisknande men kontakta en läkare/psykolog för att få en utredning. Det är bra att ha mycket i verktygslådan 
    Hjälpen finns och en obehandlad medelsvår/djup depression är i vissa fall dödlig.
    Be om hjälp och kanske du kan hitta något som gör att ditt mående förbättras.
    Det behöver inte bara handla om medicin behandling  även om det behövs för att klättra upp ur avgrunden.
    För en del funkar KBT, samtal och att få hjälp och vända skutan rätt.
    Hoppas du mår bättre snart.

Felskrivning

*Edit
    Medicin kan behövas i vissa fall för arr ta sig upp ur avgrunden 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-20 16:39:53 följande:
    Jag är låg ibland och säkert lite deprimerad. Jag kan gråta ibland, kan räcka med att jag ser barn ute och jag påminns om barndomen, längtar tillbaks, eller att jag blir påmind om att jag aldrig haft tjej, blev av med oskulden först vid 35. Men jag har aldrig varit djupt deprimerad, som de man hör om som inte ens tar sig ur sängen. Jag har inga direkta tips, mer än att för mig så brukar det alltid finnas nåt att se fram emot. Kan vara nån ny film eller serie, skiva, vad som helst. Och så hoppas jag fortfarande, det måste finnas nån för mig också. Jag mår bra av att träna, och vara ute i naturen.
    Kram {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bota depression på egen hand?