-
Jag är inte särskilt aktiv på detta forumet men tittar in lite då och då. Något som slår mig varje gång jag kliver in här så är det trådar om hur "dåliga" kvinnor är. Att de, kritiserar alla män, spelar på att de är kvinnor på fel sätt, manipulerar män, gör allt som krävs får att få det exakt på sitt sätt, är oseriösa etc etc. Listan på allt som sägs om ämnet kan göras lång.Jag är strax över 40, man och har haft allt ifrån månaders till en tioårig relation. Jag har umgåtts väldigt mycket med tjejer och kvinnor genom både jobb och privat. Själv har jag aldrig haft den bästa av självkänsla eller självförtroende kring det motsatta könet men jag har alltid vågat chansa och det har i princip alltid lönat sig.Jag har dock, under hela min livstid ALDRIG (vad jag kan minnas) hört något eller sett något liknande av vad som beskrivs här av vissa när det gäller hur kvinnor är och vad de gör. Inte i mina private relationer eller andra. Aldrig hört någon vän nämna något liknande heller.Jag tvivlar inte på att den typen av människa finns men att det skulle vara i denna utsräckningen har jag väldigt svårt att tro. Så problemet måste ju ligga någon annanstans.Så nu till frågan(frågorna); Var finns alla dessa kvinnor?Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar?Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället.
-
Svar på tråden Detta tjat om hur kvinnor är...
-
Ok, så det handlar om 2-3 specifika män i ett forum med 10000-tals medlemmar? Det kan vara bra att göra det förtydligandet istället för att antyda att frågestlällningen är generell.
-
Antar att ingen av er hängde här när längdtjejen spammade forumet kväll efter kväll?Anonym (HmJ) skrev 2024-05-21 20:54:46 följande:Det har inte jag heller.
-
Fast det är ingen kvinna som själv dagligen startar trådar om hur hemska män är, det är olika kvinnor som startar trådar om olika män, oftast är det en speciell man dom skriver om men ibland män i allmänhet.
Men en specifik man här startar så gott som dagligen trådar om hur hemska kvinnor är, han klagar inte på en speciell kvinna utan just kvinnor, hur hemska dom är och vad dom gör osv. just kvinnor ska tänka på hur dom uppför sig och vad dom säger mot män.
Så är det inga andra män som gör, män skriver också trådar om kvinnor både om en speciell kvinna eller om kvinnor i allmänhet precis som kvinnor gör men en stor skillnad är just:
Denna man ältar dagligen om kvinnor och hans åsikter om dom och det är faktiskt enormt tröttsamt att se dessa trådar varje gång man går in här och är man i en tråd kommer han in med kommenterar om kvinnor.
Ja man kan hoppa över att läsa men man ser trådstartarna och ofta är man redan i en tråd när han kommer in med sina samma upprepande kommentarer.
Ibland bryr jag mig inte men ibland blir jag ändå så trött på dessa kommentarer som inte alls liknar de flesta kvinnor jag umgås med.
Att man varje gång ska mötas att dessa kommenterar av samma person är så otroligt tröttsamt och jag kan tom känna ilska att han får fortsätta dagligen med sitt malande då jag ibland just tänker på mina döttrar som fortfarande är barn men
som alltså om några år ska ingå i den grupp han uttrycker är så hemska bara för att dom tillhör ett visst kön. Det är inte ok faktiskt!
Så gör inga andra män här så gott som dagligen, tycker andra män att det är ok att han ältar så mycket om hur hemska kvinnor hela tiden då det ju inkluderar deras döttrar, fruar, systrar mm.
Jag accepterar att både män och kvinnor vill klaga på en viss person eller även på det andra könet men jag blir lika upprörd när kvinnor drar alla män över en kam.
Jag skulle vara lika arg för min sons skull om en kvinna satt och ältade samma sak om män varje dag och bara sa hur hemska dom är.
Det är fruktansvärt tröttsamt!
Man kan klaga på personer och ibland på kön, men detta könskrig som pågår här på FL är sjukt, ute i vardagslivet funkar de flesta kvinnor och män bra ihop, man lever ihop, man har vänner och man jobbar ihop med bägge könen och det går oftast alldeles utmärkt.
Men för vissa verkar det inte funka här på FL och det är sorgligt!
-
Här finns många bittra kvinnor som ruvar på ett stort mansförakt och är hur lätta som helst att egga igång. Gör ett kritiskt inlägg om kvinnor så kommer dessa kvinnor själva att se till att hålla liv i tråden. Lika underhållande varje gång.
-
Sen så verkar den allmänna uppfattningen att hat och förakt mot kvinnor ska maskeras och påstås med att det bara är oskyldig "kritik"
Satans könskrigare. -
Anonym (Xx) skrev 2024-05-21 22:22:27 följande:
Här finns många bittra kvinnor som ruvar på ett stort mansförakt och är hur lätta som helst att egga igång. Gör ett kritiskt inlägg om kvinnor så kommer dessa kvinnor själva att se till att hålla liv i tråden. Lika underhållande varje gång.
Man är inte bitter för att man väljer att säga ifrån när någon dagligen väljer att kränka kvinnor som grupp på felaktiga grunder.
Man är inte bitter när man hoppar in och försöker hjälpa någon med uppenbar psykisk ohälsa att komma till insikt med sina osunda tankar för att kunna komma vidare.
-
Kanske inte just så som KD skriver, men visst finns det kvinnor på FL som klankar ner på män.Anonym (Kalla) skrev 2024-05-21 20:26:52 följande:Vem skriver trådar om män så som KD skriver om kvinnor? Finns det en kvinnlig motsvarighet?
-
Gaskarl skrev 2024-05-22 07:40:45 följande:Kanske inte just så som KD skriver, men visst finns det kvinnor på FL som klankar ner på män.
Med samma intensitet och frekvens?
Du borde lätt kunna visa vem det är.
-
Det är främst två användare som står för de trådarna. Det är människor som fastnat känslomässigt och på ett sjukligt sätt skriver om samma sak om och om igen. Man lär sig känna igen och undvika dem om man är här ofta.
-
Nej, det finns många kvinnor som beter sig illa. Jag vet om mina brister. Jag hatar inte kvinnor. Men jag gillar inte kvinnor som beter sig illa, så jag tycker till om det. Jag kritiserar de kvinnorna, för jag tycker de borde skärpa sig.Anonym (Vocke) skrev 2024-05-21 19:39:55 följande:Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar?Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället.
-
This ^^Anonym (Kalla) skrev 2024-05-21 20:00:19 följande:
Kvinnor gnäller på sina män. Män gnäller på kvinnor, även de som inte har någon eller aldrig haft. Det är skillnaden.
-
Könskrigare.Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-22 08:49:16 följande:Nej, det finns många kvinnor som beter sig illa. Jag vet om mina brister. Jag hatar inte kvinnor. Men jag gillar inte kvinnor som beter sig illa, så jag tycker till om det. Jag kritiserar de kvinnorna, för jag tycker de borde skärpa sig.
-
Intressant läsning måste jag säga. Självklart finns det människor av båda kön som beter illa, men jag har svårt att tro att det skulle vara i denna utsträckingen som vissa får det att låta som. Jag skulle vilja säga att de som ser kvinnor på det sätt de gör (och män också för den delen) väljer precis att se det man vill se. Vrider och vänder på allt för att få sin fördom bekräftad.
Jag kan nästan lova att det ni hört från (i detta fallet) kvinnor är mer positiva och vänliga saker än tvärtom. Ändå så är det enda som fastnar det negativa.
Går man in med inställningen om att allt ska gå åt helvete så lär det ju bli så. Vill man se fel i allt så ser man bara fel. Så det är ju isf inte undra på att de som tycker på detta viset bara ser att kvinnor/män är skit rent ut sagt.
Bara mina tankar....
Men detta finns ju inom båda könen så varför just så stark fokus på just kvinnor?Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-22 08:49:16 följande:Nej, det finns många kvinnor som beter sig illa. Jag vet om mina brister. Jag hatar inte kvinnor. Men jag gillar inte kvinnor som beter sig illa, så jag tycker till om det. Jag kritiserar de kvinnorna, för jag tycker de borde skärpa sig.
Borde det då inte pratas om problemet mer generellt? -
Tja, jag levde bara och umgicks med kvinnor. Vi hade trevligt och som en blixt från ovan så kom en onödig kommentar från kvinnan. Jag har blivit paff många gånger. Jag skulle själva inte komma på tanken att säga samma till kvinnor. Och hade jag kommit på tanken så hade jag ändå hållit det för mig själv. Jag tar hänsyn till andra. Jag kritiserar kvinnor som beter sig så, för jag tycker det är onödigt. Många män har redan saker att jobba med, vi gör så gott vi kan, utan att vissa kvinnor ska göra allt ännu jävligare.Anonym (Vocke) skrev 2024-05-22 16:30:26 följande:
Intressant läsning måste jag säga. Självklart finns det människor av båda kön som beter illa, men jag har svårt att tro att det skulle vara i denna utsträckingen som vissa får det att låta som. Jag skulle vilja säga att de som ser kvinnor på det sätt de gör (och män också för den delen) väljer precis att se det man vill se. Vrider och vänder på allt för att få sin fördom bekräftad.
Jag kan nästan lova att det ni hört från (i detta fallet) kvinnor är mer positiva och vänliga saker än tvärtom. Ändå så är det enda som fastnar det negativa.
Går man in med inställningen om att allt ska gå åt helvete så lär det ju bli så. Vill man se fel i allt så ser man bara fel. Så det är ju isf inte undra på att de som tycker på detta viset bara ser att kvinnor/män är skit rent ut sagt.
Bara mina tankar....
Men detta finns ju inom båda könen så varför just så stark fokus på just kvinnor?
Borde det då inte pratas om problemet mer generellt? -
Det är tråkigt att du upplevt sånt. Men de flesta av oss (om inte alla) har baggage av någon sort av negativa händelser och upplevelser. Dock väljer ju majoriteten att inte lägga sin energi på att gräva ner sig djupare i skiten. De flesta väljer att blicka framåt och gör något åt saken för att man ska må bättre. Det är inte lätt alla gånger men belöningen är värt det.Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-22 16:37:21 följande:Tja, jag levde bara och umgicks med kvinnor. Vi hade trevligt och som en blixt från ovan så kom en onödig kommentar från kvinnan. Jag har blivit paff många gånger. Jag skulle själva inte komma på tanken att säga samma till kvinnor. Och hade jag kommit på tanken så hade jag ändå hållit det för mig själv. Jag tar hänsyn till andra. Jag kritiserar kvinnor som beter sig så, för jag tycker det är onödigt. Många män har redan saker att jobba med, vi gör så gott vi kan, utan att vissa kvinnor ska göra allt ännu jävligare.
De flesta av oss, kvinnor som män. Är inte så som du beskriver utan vettiga och snälla människor, lägg din energi på dom istället.
Alla, oavsett kön har saker att jobba med. Det är ingen skillnad från mellan män och kvinnor. Och om något, tyvärr, så är män betydligt värre gentemot kvinnor än tvärtom på rätt många plan. -
Könskrigare som sagt.Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-22 16:37:21 följande:Tja, jag levde bara och umgicks med kvinnor. Vi hade trevligt och som en blixt från ovan så kom en onödig kommentar från kvinnan. Jag har blivit paff många gånger. Jag skulle själva inte komma på tanken att säga samma till kvinnor. Och hade jag kommit på tanken så hade jag ändå hållit det för mig själv. Jag tar hänsyn till andra. Jag kritiserar kvinnor som beter sig så, för jag tycker det är onödigt. Många män har redan saker att jobba med, vi gör så gott vi kan, utan att vissa kvinnor ska göra allt ännu jävligare.