• Anonym (Vocke)

Detta tjat om hur kvinnor är...

Jag är inte särskilt aktiv på detta forumet men tittar in lite då och då. Något som slår mig varje gång jag kliver in här så är det trådar om hur "dåliga" kvinnor är. Att de, kritiserar alla män, spelar på att de är kvinnor på fel sätt, manipulerar män, gör allt som krävs får att få det exakt på sitt sätt, är oseriösa etc etc. Listan på allt som sägs om ämnet kan göras lång.
    Jag är strax över 40, man och har haft allt ifrån månaders till en tioårig relation. Jag har umgåtts väldigt mycket med tjejer och kvinnor genom både jobb och privat. Själv har jag aldrig haft den bästa av självkänsla eller självförtroende kring det motsatta könet men jag har alltid vågat chansa och det har i princip alltid lönat sig. 
    Jag har dock, under hela min livstid ALDRIG (vad jag kan minnas) hört något eller sett något liknande av vad som beskrivs här av vissa när det gäller hur kvinnor är och vad de gör. Inte i mina private relationer eller andra. Aldrig hört någon vän nämna något liknande heller.
    Jag tvivlar inte på att den typen av människa finns men att det skulle vara i denna utsräckningen har jag väldigt svårt att tro. Så problemet måste ju ligga någon annanstans.
    Så nu till frågan(frågorna); Var finns alla dessa kvinnor? 
    Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar? 
    Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället. 
  • Svar på tråden Detta tjat om hur kvinnor är...
  • Anonym (Spegeln)

Skulle kunna starta en i princip identisk tråd om kvinnor som gnäller på män. Se till era egna brister och tillkortakommanden.

• Anonym (Kalla)

Kvinnor gnäller på sina män. Män gnäller på kvinnor, även de som inte har någon eller aldrig haft. Det är skillnaden. 

• Gaskarl

Det är i princip lika många trådar om hur dåliga män är. Än värre. Du ska veta det, att om du är en man som gråter till kanske, vad kvinnor tycker är lite udda, "gör slut", "jag äcklas av män som gråter." Och har du en gång upptäckt att du har en känslig rumpa, "å fy fan så omanligt." "Jag skulle få avsmak av en sån man, skilsmässa".. Så kvinnorna är inte bättre dom. Sedan många gånger så blir det studstrådar, på pin tji liksom. Har en man skrivit något om kvinnor, så kommer det snart en tråd med samma rubrik, men det motsatta könet.
    Det är så det är. Jag har själv inga dåliga erfarenheter av kvinnor.

• Anonym (Kalla)
    Gaskarl skrev 2024-05-21 20:19:53 följande:

Det är i princip lika många trådar om hur dåliga män är. Än värre. Du ska veta det, att om du är en man som gråter till kanske, vad kvinnor tycker är lite udda, "gör slut", "jag äcklas av män som gråter." Och har du en gång upptäckt att du har en känslig rumpa, "å fy fan så omanligt." "Jag skulle få avsmak av en sån man, skilsmässa".. Så kvinnorna är inte bättre dom. Sedan många gånger så blir det studstrådar, på pin tji liksom. Har en man skrivit något om kvinnor, så kommer det snart en tråd med samma rubrik, men det motsatta könet.
    Det är så det är. Jag har själv inga dåliga erfarenheter av kvinnor.

Vem skriver trådar om män så som KD skriver om kvinnor? Finns det en kvinnlig motsvarighet? 
  • Anonym (Spegeln)
    Anonym (Kalla) skrev 2024-05-21 20:26:52 följande:
    Vem skriver trådar om män så som KD skriver om kvinnor? Finns det en kvinnlig motsvarighet? 
    KD? Det är alltså inte män i allmänhet som åsyftas utan en speciell man?
  • Anonym (.)
    Anonym (Vocke) skrev 2024-05-21 19:39:55 följande:
    Så nu till frågan(frågorna); Var finns alla dessa kvinnor? . 
    Det handlar om en persons mamma och syster (som verkar ungefär lika socialt inkompetenta som sin son/bror) samt ett par av hans kollegor som gett någon enstaka kommentar om hans utseende. Det är allt.

Han har skapat en hel kycklingfarm av ett dun.
  • Anonym (Kalla)

Och just nu är en kvinnohatare i gång och spammar forumet med skittrådar. Har aldrig sett en kvinna bete sig så. 

• Anonym (HmJ)
    Anonym (Kalla) skrev 2024-05-21 20:47:24 följande:

Och just nu är en kvinnohatare i gång och spammar forumet med skittrådar. Har aldrig sett en kvinna bete sig så. 

Det har inte jag heller.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vocke) skrev 2024-05-21 19:39:55 följande:
    Detta tjat om hur kvinnor är...
    Jag är inte särskilt aktiv på detta forumet men tittar in lite då och då. Något som slår mig varje gång jag kliver in här så är det trådar om hur "dåliga" kvinnor är. Att de, kritiserar alla män, spelar på att de är kvinnor på fel sätt, manipulerar män, gör allt som krävs får att få det exakt på sitt sätt, är oseriösa etc etc. Listan på allt som sägs om ämnet kan göras lång.
    Jag är strax över 40, man och har haft allt ifrån månaders till en tioårig relation. Jag har umgåtts väldigt mycket med tjejer och kvinnor genom både jobb och privat. Själv har jag aldrig haft den bästa av självkänsla eller självförtroende kring det motsatta könet men jag har alltid vågat chansa och det har i princip alltid lönat sig. 
    Jag har dock, under hela min livstid ALDRIG (vad jag kan minnas) hört något eller sett något liknande av vad som beskrivs här av vissa när det gäller hur kvinnor är och vad de gör. Inte i mina private relationer eller andra. Aldrig hört någon vän nämna något liknande heller.
    Jag tvivlar inte på att den typen av människa finns men att det skulle vara i denna utsräckningen har jag väldigt svårt att tro. Så problemet måste ju ligga någon annanstans.
    Så nu till frågan(frågorna); Var finns alla dessa kvinnor? 
    Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar? 
    Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället. 
    Jag är en av dom som kritiserar vissa kvinnor. Jag är äldre än dig och har pratat med många kvinnor. Jag har inte heller haft den bästa självkänslan och bästa självförtroendet, men har också vågat chansa. I mitt fall så har det tyvärr inte gått lika bra som för dig.
    De kvinnorna jag träffat på som betett sig illa var i olika åldrar och bodde i olika städer. Både mindre och större. En bodde i ett annat land.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Kalla) skrev 2024-05-21 20:47:24 följande:

Nej, samma här, jag håller dessutom med ts, tror att vissa manifesterar och söker sig till familjeliv för att de vill interagera med kvinnor. Sättet de lärt sig interagera är via en påklädd, förstärkt offerkofta.

De tror att kvinnors uppgift är att tycka synd om dom, visa empati, ta hand och vårda. När empatin uteblir (eftersom de naturligtvis kastar skit på kvinnor) så kommer den bittra ilskan. 
Svar på tråden Detta tjat om hur kvinnor är...