Cathariiina skrev 2024-05-31 11:27:18 följande:
Det är berättigat tvivel - särskilt i vår tid när flickor uppfostras att ta för sig sexuellt, och att inte låta sig begränsas av hämningar och äldre tiders moral och religion. (För muslimska flickor, och till viss del katolska - i alla fall från Sydamerika - ser detta såklart helt annorlunda ut.) Alkoholkonsumtionen hos svenskor är också mycket hög, med de följder som det ofta får - t.ex. på konferensen eller tjejresan på finlandsbåten.
Jag förstår överhuvudtaget inte den här debatten. Om en kvinna blir kränkt av att hennes man/pojkvän tvivlar på hennes sexuella trohet, så är ju det problemet ändå en piss i Nilen jämfört med att det faktiskt BLIR fel far i papperen. Detta senare innebär ENORMA konsekvenser: för barnet som inte får lära känna sin riktige far, för den riktige fadern som aldrig tillfrågas om han vill ta en papparoll, för den sociala fadern som blir lurad att ägna 20 år av sitt liv åt att försörja och uppfostra ett barn som inte är hans. Och upptäcks det inte innan han dör, så kan det handla om stora egendomsvärden, ärftliga titlar, släktgårdar, arvegods o.s.v. som går ur släkten.
Detta är ENORMT allvarliga saker, en kvinnas kränkthet har liksom ingen betydelse i jämförelse med allt detta.
Då tycker jag att man ska stå för det, att det beror på att man inte litar på sin partner.
Att skriva att man vill testa sig och i samma mening säga att man visst litar på sin partner går inte ihop.
Sedan bortser jag från från ditt övriga dravel.