Inlägg från: Anonym (Inte konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte konstigt)

Hur säker är man som pappa att man är far till barnet?

Jag tror om det var obligatoriskt att det görs ett DNA test på alla barn som födds.
    Kanske det reder ut vem som är pappa där det finns tveksamheter. Behöver inte bero på otrogen. Om man har haft 2 eller fler partners.
    Men kanske också att man skyddar sig mer om man skulle vara med tillfälliga eller otrogen förbindelse. Kanske spridningen av sjukdomar minskar. Risken att smitta partner kanske minskar.

Ja det är klar det på verkar kvinnor att man får rannsakas vem som är pappan.
    Det kanske kan bli tråkigheter om man har en partner och pappan är någon annan.

Det blir tydligt vem är mamma och pappa för barnet och alla.

• Anonym (Inte konstigt)
    Agda90 skrev 2024-06-03 09:12:12 följande:
    Hade min man bett om ett faderskapstest hade jag lämnat honom. Förhållande handlar om tillit. Finns ingen tillit finns inget förhållande. 
    Varför???
    Det är tydligen heligt för dig att det bara är så.
    Om alla kvinnor var ärliga och berättade att det finns möjlighet att någon är pappa.
    Då hade man aldrig behövt test.
    Om din man vill ha ett test då finns det något mellan er som han är osäker på ert förhållande. Kanske tänka vad gör honom osäker jag som inte gjort något.
    Gungan går på 2 håll.
    Förstår dig men vänd på det utan det du vet om om dig.
    Du kanske inte varit så närvarande till din partner.
  • Anonym (Inte konstigt)
    Agda90 skrev 2024-06-03 11:42:32 följande:

Aha, så vi lägger allt ansvar på kvinnan. Det är kvinnans fel om sjukdomar sprids, det är kvinnans fel om hon har haft fler partners. 

Männen kanske ska sluta hoppa i säng till höger och vänster ? Eller män ska friskrivas från allt ansvar, igen? Sjukdomar sprids sexuellt på ETT sätt!! Använd en jäkla gummihatt och skuldbelägg inte kvinnorna för att sprida sjukdomar!

Det föds ca 100 000 barn i Sverige idag. De DNA test som används vid faderskapsutredning kostar ca 5000 kr styck!
    Det blir en kostnad på 500 000 000 kr varje år. Var ska de pengarna tas ifrån? 
    Pensionerna?
    Skolorna?
    Äldreomsorgen?

Helt rätt det är både män och kvinnor som sprider sjukdomar.
    Män som är otrogna ja.
    Skuld belägga kvinnor för otrohet.
    om inte kvinna som har ett förhållande bjuder in till sänghalmen så är hon inte otrogen och riskerar bli med barn. Om hon inte själv bjuder in kallas det våldtäkt. Det är en helt annan sak.
    Men det är inte män som blir med barn När dom är otrogna. Orättvist ja men så är vi skapta.
    Tråden handlar om faderskaps test.
    kvinnor har faktiskt ett ansvar för sina handlingar men ofta många ursäkter och lögner.
    Tyvärr blir serösa kvinnor baksidan av andras otrohet och lögner.
    finns inte tydlig svart o vit
  • Anonym (Inte konstigt)
    Agda90 skrev 2024-06-03 15:23:13 följande:
    Om han är osäker på något då kan han ju inte låta det gå så långt att han kräver ett faderskapstest. Något hade i så fall byggt upp den osäkerheten och man får ju ta tag i problemet innan det blir en gigantisk elefant, eller hur?
    Om min partner inte hade kunnat hantera problem i vårt förhållande utan låtit det gå så långt att han hade anklagat mig för otrohet då hade jag inte sett att det finns någon anledning kvar att stanna. 

Om min man upplever att jag inte är närvarande då säger han faktiskt det till mig. Och det har hänt. Inte konstigt efter 20 något år tillsammans. Vi har haft perioder båda två då vi har upplevt varandra som frånvarande. Men man får ju prata om det. Eller hur? Och klarar man inte av att prata om ganska så små bekymmer i ett förhållande då har man andra problem!
    Vi har nog samma uppfattning.
    som du skriver man måste prata och säga vad man känner. om det skulle vara så att mannen berättar att han typ känner sig osäker vad som händer eller hänt i förhållandet. om kvinnan i dialogen säger nej det är du som är pappa jag har inte varit med någon annan.
    Visst vill man som man lita på kvinnan.
    hur många kvinnor har inte förnekat otrohet.
    hur många kvinnor erkänner att mannen kanske är far till barnet?
    Det är för en kvinna riktigt botten napp om man är otrogen och blir med barn.
    Konsekvenserna kan bli stor.
    man splittrar familjen som kanske också har andra barn sedan tidigare. Vänner familj tar avstånd.
    Jag kan förstå om en kvinna väljer mörka allt.
    MEN är det okej??

jag tror det kan vara vettigt även om det kostar pengar höra obligatoriskt DNA test.

det finns ändå mycket svek i familje relationer ändå även om det inte resulterar till graviditet.
    män som kvinnor.
    Som Agda90 skriver
    prata med varandra det händer sällan
    människor är fega och själviska i otrohet.
    män och kvinnor
Svar på tråden Hur säker är man som pappa att man är far till barnet?