Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Behöver tips/råd

Får inte ihop det. Först skriver du att ni ska ta det som det kommer och inte planera. Sedan beskriver du ingående hur du försöker tajma ägglossningen. Är han med på det? 

• Anonym (Molly)
    Anonym (Lollo988) skrev 2024-05-23 21:31:27 följande:
    Suck, alltid är det någon som ska försöka finna problem där det inte finns. Självfallet är han med på det, jag skulle aldrig göra något gällande en sån stor livsförändrande sak utan hans vetskap. Att lura någon till barn är bara fel och för den delen inte kul för någon part. Man vill vara 2 som är överens när det kommer till detta. Men som jag beskrev: vi är båd okej med att det kanske händer, vi är båda med på det. Men vi vill inte säga definitivt ?ja nu försöker vi? och börja med ägglossningstest och massa sånt för det kommer bara tillföra massa stress och press. Vi kör på när vi vill, vilket nu blev i en fertil fas, och så får vi se vad som händer. Vi har pratat mycket om det här och är okej med om det skulle bli nu eller om ett år eller så. Jag är öppen med min app till honom och delar med mig av när jag har mens eller kan vara fertil osv så han vet. Som sagt, ödet får avgöra. Dock så är ju detta rätt så spännande för oss båda nu när vi öppnat denna dörr lite på glänt, och vi båda är lite nyfikna/spända/fundersamma gällande saker som uppstår och därav frågorna i denna tråd. Jag tycker att bara för att man inte planerar till 100% men är öppen till det så behöver det inte betyda att man inte får ha koll på ägglossning, menscykel osv eller fundera på fler saker som uppstår. Anser det som bara bra att lära känna min kropp och oss tillsammans som par i denna nya situation oavsett om det skulle bli en graviditet eller inte.
    Du kör med app, då försöker du ju tajma det. Är det så hemskt att erkänna? 
Svar på tråden Behöver tips/råd