Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Är jag långsam och dyr? Erfarenhet från städföretag önskar

Jag har jobbat i städbranchen 1 år nu, jag kan säga att det första huset jag städade (airbnb) själv tog kanske 7 timmar, idag städar jag samma hus på kanske 4,5 självklart är det olika beroende på vilket skick huset lämnades i men snittar, min kollega som har jobbat i 2 år gör det ännu snabbare, hon försöker även använda jobbet som ett träningspass, men det jag vill få fram är ju att erfarenheten givetvis spelar roll, är du ny i branschen eller bara med att ha eget företag?

Jag bor inte i Sverige så kan inte uttala mig om priser

• Anonym (...)

Sen förstår jag mig inte på folk som tycker att det är dyrt, anlita någon annan då eller gör det själv.... jobbade i butik en gång och gubben som skulle köpa varan stod i kassan och gnällde högt och länge om hur dyrt det var och han kunde minsann gå och köpa en nästan likadan i en annan affär mycket billigare, till slut kunde jag inte hålla mig längre utan sa "det är ju inte riktigt samma kvalitet men det finns en butik bara 5 minuters promenad härifrån om du inte vill handla här" han skulle minsann ha varan från mig men ville att jag skulle ta upp med sheferna om hur dyrt det är.... suck

• Anonym (...)

De flesta bokningar vi får är från referenser, nu flyter det på rätt bra med bokningar men när vi vill pusha lite extra så erbjuder vi typ en insidig kylskåpsrengöring vid referenser som leder till jobb, alltså något som vi i vanliga fall inte gör :)

Svar på tråden Är jag långsam och dyr? Erfarenhet från städföretag önskar