Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Frun tar inga initiativ

Prata med varandra istället för att göra olika statements. Ni är väl vuxna individer. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 05:06:23 följande:

Men jisses...

Ursäkta men vad håller ni på med? 
    Om en man uttrycker en vilja om att han vill ha mer sex med sin kvinna som han älskar men det går inte så bra så är det mannen som skall ändra sig, det är mannen det är nåt fel på..?
    Aldrig kvinnan?
    Och säger han att han har försökt och försökt olika saker, kanske går in i ett forum för att få råd för att det kanske är BÅDA som behöver  se över sitt agerande angående DERAS sexliv så ... 

Ja vad säger man... han blir påhoppad om att det är HANS fel att ha en åsikt, HANS fel att samhället var snevridet förr om åren och detta löses med att skicka vilda hundar på han för han är egentligen en våldtäktsman som bara begränsas av en lagtext...men herre.....

En vanlig normalt fungerande man idag är inte imponerad av hur det fungerade förr om åren och vill inte ha det så.
    Dom är inte kvinnohatare bara för dom uttrycker en önskan om att vilja ha sex med sin kvinna. 

Om det skall vara 50/50 på allt så skall det väl vara just på ALLT, eller?

Mannen har ett problem. Då får han lösa det. Ingen tvingar honom att stanna. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 09:12:19 följande:

Inte hängt med eller läst vad du eller dom har skrivit men är det liknande svar från dom så är det ju inte bra..
    Att som man har en åsikt och inte får säga den utan att bli kallad kvinnohatare oavsett vad man säger så länge det KAN uppfattas som nåt negativt mot en kvinna kommer ju från .. Ja.. vad kan man kalla såna, kanske manshatare då?

Jaja.. i mitt fall HAR jag varit "brutalt" ärlig och vi har diskuterat detta flera flera gånger och hon håller med om att hon är dålig på det där med att visa MIG uppskattning eller visa att hon faktiskt vill vara med mig, det har liksom blivit så att det är upp till mig att fråga, tjata, lirka, försöka m.m. om det skall bli nåt.
    Och om jag INTE gör det så tar hon det som att jag inte vill längre vilket inte är fallet!!
    JAG VILL! Jag TYCKER hon är sexig och jag vill ha sex med henne!!! men jag vill inte ha sex med henne, eller nån annan, som inte VILL ha det med MIG!
    Jag orkar helt enkelt inte... om jag skall försöka uppvakta henne, hålla diskbänken ren, laga mat, dela på "alla" sysslor m.m.
    Ja allt det där som man kan läsa hit o dit i stil med 
    "Så här får du din kvinna kåt, ta hand om barnen/hemmet!!" 
    Eller
    "Vill du ha mer passion i sängkammaren? Uppvakta din kvinna så här och så här!!!"

Sen SÅKLART skall jag även göra det där som en MAN bara SKALL göra, som allt det sååå roliga med att renovera huset på hela semestern, ta hand alla dom där MANliga grejerna för det SKALL ju en MAN göra bara.. så är det ju bara...
    Vi tycker sånt är ju bara sååå roligt hela tiden...

Men .... när jag gjort allt det då? När jag gjort allt det, när jag har försökt och lirkat och testat och det BLIR inte mer passion i sovrummet... ja jag vet inte mer att försöka....

Jag tappar lusten helt om känslan till slut blir att hon bara "ställer upp" på det där med sex, hon vill ju ibland men DET är upp till MIG att se till att bara magiskt veta exakt när det inträffar.

Efter åratal med detta så tröttnar man helt enkelt, man har ingen energi eller lust att ens försöka, IGEN, för att bara bli avvisad, IGEN.

Det är en väldigt tråkig insikt att inse att det enklare att bara dra en handtralla för att stilla den värsta kåtheten för min kvinna vill ju ändå inte ha mig....

Och ett litet tips till dom kvinnor som klagar på att deras män inte "öppnar upp sig" till dom men samtidigt tycker det är helt ok att prata om ALLT med sina väninnor el.dyl.

Han kanske inte säger nåt känsligt, kanske inte ens om han är/har varit med om nåt känsligt, sexfantasier eller liknande, för han VET han inte bara säger det till DIG utan till flera olika personer, flera han kanske inte ens gillar eller VERKLIGEN inte vill att dom andra skall veta!!
    Då slutar han med det!!
    Om han inte får den respekten eller har den tilliten till dig så slutar han och kommer bara säga det han kan tänka sig säga till den/dom andra med..

Du har aldrig funderat på att bli föraren i ditt eget liv? Istället för att gnälla på din fru så gör något åt er dåliga relation. Lämna. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 10:25:32 följande:
    Det är ju det enkla svaret men ofta hör...

"Bryt upp allt och skilj er bara!"

När det enda man försöker att som även som man, NÅN gång ibland, skall kunna få höra att man faktiskt gör nåt bra i sänghalmen, att även jag är åtråvärd och nån som min kvinna faktiskt VILL ha sex med.

Det är faktiskt, även som man, kul att få höra nåt liknande ibland.

Sen att detta spårar ur i ord som att "kvinnor skall inte behöva bli våldtagna", "dom skall inte behöva ställa upp på sex" är lite konstigt... det enda jag vill påvisa är att jag, som man, även vill ha lite lite av den där passionen och känna att wow hon VILL faktiskt ha sex med mig!

Blir det, som även TS säger, att känslan infinner sig att hon bara "ställer upp" så dör ju sexlivet ut.

Och det flera av oss försöker säga är att vi delar gärna lika på allt, t.ex. hushåll, barn, ommålning av hus, initiativ till sex m.m. men det man får tilllbaka är mycket av "du är dum! Kvinnor skall inte bli våldtagna eller ställa upp sex!!!!"

Nä precis... det ju för f-n det vi försöker säga.

Iallafall jag försöker bara påvisa att när det kommer till just passionen i sänghalmen så är det väääldigt känsligt att ens nämna att man kanske skall "dela på allt" där med.

Det är väl ändå inte bara upp till ena parten att se till att det finns passion även i sängkammaren? 
    Just DÄR är det bara upp till mannen??

En MAN behöver aldrig få höra att även han är sexig, åtråvärd m.m.? Eller??

Om man inte trivs i sitt förhållande så gör man slut. Att fortsätta vara tillsammans och vara bitter och tycka si eller så, gör ju inte dig lyckligare. Du kan inte ändra på andra, bara dig själv. Du väljer hur du vill leva. 

Och sluta jämföra sex med hushållsarbete. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 15:43:54 följande:
    Om jag tänkte min situation skulle kanske eventuellt kunna bli bättre genom att söka råd här på FL??

Ehh.. ja..? Är det inte det en funktion för just detta forum?
    Vill du verkligen ha råd, eller att folk bara ska tycka synd om dig?

Här får du ett råd. Om du inte trivs med din relation så lämna den. Men stanna inte och gnäll. 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ