• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Volvo)

Och som vanligt när jag svarar i såna här trådar så kontrar jag med att det är dags för båda två att ägna sig åt självrannsakan och självinsikt. 
    Detta handlar noll och inter om sex utan att det finns andra problem i förhållandet som dock spiller över på sexlivet och där sexet blir förhandlingsvaran/straffet. 

Du får ligga ibland och hon vinner ibland. Men egentligen har ingenting blivit löst. Problemet kvarstår oavsett. 

Så hur länge ska ni dansa sexdansen innan ni fattar att det är andra saker som måste komma fram och redas ut? Kanske till och med riktigt allvarliga saker? 

• Anonym (Oj)

Prata med varandra istället för att göra olika statements. Ni är väl vuxna individer. 

• Anonym (Liten)

Som i alla andra sådana här trådar så är det kanske dags att inse att ni nått slutet. Ni verkar ju inte kunna kommunicera om det och förstå varandra, löser ni inte kommunikations biten så är det kört.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hola)

Jag hade hellre varit singel än varit i en sån relation i flera år. Varför håller ni ihop? 

• Anonym (Sugen men tröttnat..)

Samma här typ.. inte riktigt så dåligt som det låter mellan er men liknande.. det är jag initierade till nåt sexigt och alltid varit så men.. 

men sen vadå.. "killar är ju bara kåta hela tiden" så hon behöver ju inte göra nåt, bara knäppa med fingrarna när hon nån gång vill så skall man vara där redo med hård kuk...

Jag tröttnade faktiskt.. det är inte kul att "konstant" bli avvisad.
    Alla som säger att det bara är att "se" din kvinna, bara att "uppvakta" henne, bara att "hålla diskbänken städad" m.m.
    Ja då vill hon skall du se!! Nää...

"Ni måste bara prata om det" har testat det med... Men icke-svar tröttnar man på..

Testat allt det... skall kvinnor inte göra nåt? Allt är bara upp till mannen?
    Så klart är det upp till båda men det är allt för ofta man ser att det är upp till mannen att se till sexet funkar, kvinnan? Nja.. verkar ofta mest bara att finnas där och ställa upp så är det bra så...

Slickar så hon kommer som en raket!! Hon säger det var jätteskönt och det är ju kul men frågar ALDRIG om att bli slickad, tycker hon verkligen det ÄR skönt då?
    ALLTID jag som frågar om hon vill bli det..
    Man tröttnar på att tjata..

Hittar på nåt så hon kommer HÅRT, frågar sen om det var skönt och får bara "ja jo men nej det var väl skönt..."
    Alltså va fan...

Många män som har en partner som tycker att
    "det där med sex får han allt ha hand om"
    men SÅ KLART skall allt delas lika på hemmavid annars,
    Får finna sig i att deras partner till slut tröttnar på att försöka, tröttnar på att ge och ge men aldrig ens få en liten klapp på rumpan själva, tröttnar på att försöka och försöka..

Efter många många tusen avisande så tröttnar en man, han tycker inte du är ful, han tycker om att ha sex med dig men han orkar bara inte försöka igen.. han har inte tappat lusten till dig men tappat lusten att försöka.. igen .. och igen.. o.s.v.

och sexlivet dör ut....

Ursäkta.. behövde kanske bara skriva av mig lite..

• Anders 386
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-12 14:37:40 följande:

Samma här typ.. inte riktigt så dåligt som det låter mellan er men liknande.. det är jag initierade till nåt sexigt och alltid varit så men.. 

men sen vadå.. "killar är ju bara kåta hela tiden" så hon behöver ju inte göra nåt, bara knäppa med fingrarna när hon nån gång vill så skall man vara där redo med hård kuk...

Jag tröttnade faktiskt.. det är inte kul att "konstant" bli avvisad.
    Alla som säger att det bara är att "se" din kvinna, bara att "uppvakta" henne, bara att "hålla diskbänken städad" m.m.
    Ja då vill hon skall du se!! Nää...

"Ni måste bara prata om det" har testat det med... Men icke-svar tröttnar man på..

Testat allt det... skall kvinnor inte göra nåt? Allt är bara upp till mannen?
    Så klart är det upp till båda men det är allt för ofta man ser att det är upp till mannen att se till sexet funkar, kvinnan? Nja.. verkar ofta mest bara att finnas där och ställa upp så är det bra så...

Slickar så hon kommer som en raket!! Hon säger det var jätteskönt och det är ju kul men frågar ALDRIG om att bli slickad, tycker hon verkligen det ÄR skönt då?
    ALLTID jag som frågar om hon vill bli det..
    Man tröttnar på att tjata..

Hittar på nåt så hon kommer HÅRT, frågar sen om det var skönt och får bara "ja jo men nej det var väl skönt..."
    Alltså va fan...

Många män som har en partner som tycker att
    "det där med sex får han allt ha hand om"
    men SÅ KLART skall allt delas lika på hemmavid annars,
    Får finna sig i att deras partner till slut tröttnar på att försöka, tröttnar på att ge och ge men aldrig ens få en liten klapp på rumpan själva, tröttnar på att försöka och försöka..

Efter många många tusen avisande så tröttnar en man, han tycker inte du är ful, han tycker om att ha sex med dig men han orkar bara inte försöka igen.. han har inte tappat lusten till dig men tappat lusten att försöka.. igen .. och igen.. o.s.v.

och sexlivet dör ut....

Ursäkta.. behövde kanske bara skriva av mig lite..

Stor igenkänning på den....Skål
    Kunde nästan skrivit den själv förutom några små olikheter. Alla "nej" höll på att knäcka mitt självförtroende. Jag överlät uttryckligen till henne att ta initiativ.
  • XDX

Ni har säkert redan berört ämnet försiktigt redan flera ggr och dina test av olika taktiker verkar inte gå hem. Tror du behöver vara brutalt ärlig med henne om vad du känner och tänker, och vara redo för att hon är brutalt ärlig tillbaka eller i värsta fall fulhugger tillbaka. Det är värt ett försök. 

Varje svår konversation inleds bäst med positiva saker som t ex komplimanger och att vara väldigt tydlig med att intentionen med diskussionen som du håller på att starta är för ert gemensamma bästa. Och under diskussionens hetta får du upprepa detta då och då. 

• Anonym (Eva)
    XDX skrev 2024-08-12 18:12:33 följande:

Ni har säkert redan berört ämnet försiktigt redan flera ggr och dina test av olika taktiker verkar inte gå hem. Tror du behöver vara brutalt ärlig med henne om vad du känner och tänker, och vara redo för att hon är brutalt ärlig tillbaka eller i värsta fall fulhugger tillbaka. Det är värt ett försök. 

Varje svår konversation inleds bäst med positiva saker som t ex komplimanger och att vara väldigt tydlig med att intentionen med diskussionen som du håller på att starta är för ert gemensamma bästa. Och under diskussionens hetta får du upprepa detta då och då. 

Din vanliga nivå
    Superfräscht med sex byggt på ultimatum och hot.
    Förmodar att du inte kan stava till samtycke. Vill man av någon anledning inte ha sex så tar man självklart inte initiativ till sex.
    Dina teorier om att vara brutalt ärlig är som vanligt både tragiskt och skrattretande. Hon är redan extremt tydlig med vad hon känner inför sex.
    Samtal är bra för att få reda på vad man kan förändra men man kan bara förändra sig själv ingen annan och som sagt att börja ställa krav runt sex är ofräscht på din vanliga nivå.
    TS bör självklar börja med att fundera över varför frun inte vill ha sex och vad han kan ändra på i sitt beteende.
    Som tur är behöver inte kvinnor lägre ställa upp på sex och att tvinga sig sex på sin fru är sedan rätt många år tillbaka olagligt även om du förmodligen längtar tillbaka till den tiden då en man inte juridiskt kunde bli fälld för våldtäkt på sin fru.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ