Inlägg från: Anonym (Sugen men tröttnat..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugen men tröttnat..)

Frun tar inga initiativ

Samma här typ.. inte riktigt så dåligt som det låter mellan er men liknande.. det är jag initierade till nåt sexigt och alltid varit så men.. 

men sen vadå.. "killar är ju bara kåta hela tiden" så hon behöver ju inte göra nåt, bara knäppa med fingrarna när hon nån gång vill så skall man vara där redo med hård kuk...

Jag tröttnade faktiskt.. det är inte kul att "konstant" bli avvisad.
    Alla som säger att det bara är att "se" din kvinna, bara att "uppvakta" henne, bara att "hålla diskbänken städad" m.m.
    Ja då vill hon skall du se!! Nää...

"Ni måste bara prata om det" har testat det med... Men icke-svar tröttnar man på..

Testat allt det... skall kvinnor inte göra nåt? Allt är bara upp till mannen?
    Så klart är det upp till båda men det är allt för ofta man ser att det är upp till mannen att se till sexet funkar, kvinnan? Nja.. verkar ofta mest bara att finnas där och ställa upp så är det bra så...

Slickar så hon kommer som en raket!! Hon säger det var jätteskönt och det är ju kul men frågar ALDRIG om att bli slickad, tycker hon verkligen det ÄR skönt då?
    ALLTID jag som frågar om hon vill bli det..
    Man tröttnar på att tjata..

Hittar på nåt så hon kommer HÅRT, frågar sen om det var skönt och får bara "ja jo men nej det var väl skönt..."
    Alltså va fan...

Många män som har en partner som tycker att
    "det där med sex får han allt ha hand om"
    men SÅ KLART skall allt delas lika på hemmavid annars,
    Får finna sig i att deras partner till slut tröttnar på att försöka, tröttnar på att ge och ge men aldrig ens få en liten klapp på rumpan själva, tröttnar på att försöka och försöka..

Efter många många tusen avisande så tröttnar en man, han tycker inte du är ful, han tycker om att ha sex med dig men han orkar bara inte försöka igen.. han har inte tappat lusten till dig men tappat lusten att försöka.. igen .. och igen.. o.s.v.

och sexlivet dör ut....

Ursäkta.. behövde kanske bara skriva av mig lite..

Men jisses...

Ursäkta men vad håller ni på med? 
    Om en man uttrycker en vilja om att han vill ha mer sex med sin kvinna som han älskar men det går inte så bra så är det mannen som skall ändra sig, det är mannen det är nåt fel på..?
    Aldrig kvinnan?
    Och säger han att han har försökt och försökt olika saker, kanske går in i ett forum för att få råd för att det kanske är BÅDA som behöver  se över sitt agerande angående DERAS sexliv så ... 

Ja vad säger man... han blir påhoppad om att det är HANS fel att ha en åsikt, HANS fel att samhället var snevridet förr om åren och detta löses med att skicka vilda hundar på han för han är egentligen en våldtäktsman som bara begränsas av en lagtext...men herre.....

En vanlig normalt fungerande man idag är inte imponerad av hur det fungerade förr om åren och vill inte ha det så.
    Dom är inte kvinnohatare bara för dom uttrycker en önskan om att vilja ha sex med sin kvinna. 

Om det skall vara 50/50 på allt så skall det väl vara just på ALLT, eller?

Inte hängt med eller läst vad du eller dom har skrivit men är det liknande svar från dom så är det ju inte bra..
    Att som man har en åsikt och inte får säga den utan att bli kallad kvinnohatare oavsett vad man säger så länge det KAN uppfattas som nåt negativt mot en kvinna kommer ju från .. Ja.. vad kan man kalla såna, kanske manshatare då?

Jaja.. i mitt fall HAR jag varit "brutalt" ärlig och vi har diskuterat detta flera flera gånger och hon håller med om att hon är dålig på det där med att visa MIG uppskattning eller visa att hon faktiskt vill vara med mig, det har liksom blivit så att det är upp till mig att fråga, tjata, lirka, försöka m.m. om det skall bli nåt.
    Och om jag INTE gör det så tar hon det som att jag inte vill längre vilket inte är fallet!!
    JAG VILL! Jag TYCKER hon är sexig och jag vill ha sex med henne!!! men jag vill inte ha sex med henne, eller nån annan, som inte VILL ha det med MIG!
    Jag orkar helt enkelt inte... om jag skall försöka uppvakta henne, hålla diskbänken ren, laga mat, dela på "alla" sysslor m.m.
    Ja allt det där som man kan läsa hit o dit i stil med 
    "Så här får du din kvinna kåt, ta hand om barnen/hemmet!!" 
    Eller
    "Vill du ha mer passion i sängkammaren? Uppvakta din kvinna så här och så här!!!"

Sen SÅKLART skall jag även göra det där som en MAN bara SKALL göra, som allt det sååå roliga med att renovera huset på hela semestern, ta hand alla dom där MANliga grejerna för det SKALL ju en MAN göra bara.. så är det ju bara...
    Vi tycker sånt är ju bara sååå roligt hela tiden...

Men .... när jag gjort allt det då? När jag gjort allt det, när jag har försökt och lirkat och testat och det BLIR inte mer passion i sovrummet... ja jag vet inte mer att försöka....

Jag tappar lusten helt om känslan till slut blir att hon bara "ställer upp" på det där med sex, hon vill ju ibland men DET är upp till MIG att se till att bara magiskt veta exakt när det inträffar.

Efter åratal med detta så tröttnar man helt enkelt, man har ingen energi eller lust att ens försöka, IGEN, för att bara bli avvisad, IGEN.

Det är en väldigt tråkig insikt att inse att det enklare att bara dra en handtralla för att stilla den värsta kåtheten för min kvinna vill ju ändå inte ha mig....

Och ett litet tips till dom kvinnor som klagar på att deras män inte "öppnar upp sig" till dom men samtidigt tycker det är helt ok att prata om ALLT med sina väninnor el.dyl.

Han kanske inte säger nåt känsligt, kanske inte ens om han är/har varit med om nåt känsligt, sexfantasier eller liknande, för han VET han inte bara säger det till DIG utan till flera olika personer, flera han kanske inte ens gillar eller VERKLIGEN inte vill att dom andra skall veta!!
    Då slutar han med det!!
    Om han inte får den respekten eller har den tilliten till dig så slutar han och kommer bara säga det han kan tänka sig säga till den/dom andra med..

Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 09:45:10 följande:
    Kort och koncist. 

Kan bara tillägga att offerkoftor är grymt osexigt och en total lustdödare.
    Det är ju det enkla svaret men ofta hör...

"Bryt upp allt och skilj er bara!"

När det enda man försöker att som även som man, NÅN gång ibland, skall kunna få höra att man faktiskt gör nåt bra i sänghalmen, att även jag är åtråvärd och nån som min kvinna faktiskt VILL ha sex med.

Det är faktiskt, även som man, kul att få höra nåt liknande ibland.

Sen att detta spårar ur i ord som att "kvinnor skall inte behöva bli våldtagna", "dom skall inte behöva ställa upp på sex" är lite konstigt... det enda jag vill påvisa är att jag, som man, även vill ha lite lite av den där passionen och känna att wow hon VILL faktiskt ha sex med mig!

Blir det, som även TS säger, att känslan infinner sig att hon bara "ställer upp" så dör ju sexlivet ut.

Och det flera av oss försöker säga är att vi delar gärna lika på allt, t.ex. hushåll, barn, ommålning av hus, initiativ till sex m.m. men det man får tilllbaka är mycket av "du är dum! Kvinnor skall inte bli våldtagna eller ställa upp sex!!!!"

Nä precis... det ju för f-n det vi försöker säga.

Iallafall jag försöker bara påvisa att när det kommer till just passionen i sänghalmen så är det väääldigt känsligt att ens nämna att man kanske skall "dela på allt" där med.

Det är väl ändå inte bara upp till ena parten att se till att det finns passion även i sängkammaren? 
    Just DÄR är det bara upp till mannen??

En MAN behöver aldrig få höra att även han är sexig, åtråvärd m.m.? Eller??
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 10:37:49 följande:
    Hur tänkte du nu. 

Alla har behov av bekräftelse men det skall självklart var genuint och inte på rutin om man inte känner att det man säger är sant. 
    Jepp! Precis!! ALLA har det behovet! Även män!

Jag har tagit upp det med min kvinna, vi har pratat om det, hon håller helt med om att hon är dålig på att ge mig bekräftelse, att jag faktiskt är snygg, att hon faktiskt vill ha sex med mig men inte säger eller visar det.

Jag älskar henne och tänker inte lämna henne för att det är lite obalans i sängkammaren. 
    I övrigt är vår balans bra. 

MEN .. Efter åratal av försök efter försök, prat o god kommunikation men... Ja... det händer liksom inget och vi glider bara längre och längre ifrån varandra vilket jag inte vill.

Man tröttnar helt enkelt när man inte får nån form av bekräftelse..
    Om man alltid måste påminna och be om det så känns det ju inte så genuint....
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-13 10:10:50 följande:
    Tillkortakommanden, det var ett vidrigt uttryck och är det så man ser på att frun inte vill ha sex så är den mentaliteten kanske en stor del av förklaringen till att hon inte vill ha sex.
    Av allt han skrev så är det enda du kommenterar DET?
    Desm50 skrev 2024-08-13 10:11:55 följande:

Hej 
    Jag känner igen mig i din situation. Jag har precis fyllt 50 (barn 20 och 18). Men till saken hör att samma hände mig för ca 6 månader sen. Jag tog all initiativ. Ibland funkade det ibland inte. Efter 4 veckors semester i juli, får jag höra att hon har inga känslor för mig och vill skiljas. Ser att ni är gifta i 15 år (vi var gifta 28 år).
    Hur ni ska lösa det? Jag tror att du kan inte lösa det på egen hand. Min fru var likadan och pratade om hur tjock och snål jag är, tryckte ner med. Jag var kär i henne och förstod inte vad hon sade. Jag tror att du behöver prata med henne annars kommer du tyvärr gå samma öde som mig. Jag vill inte ge råd om att ge upp och lämna henne, men risken finns att så blir fallet om inget förändring sker. Jag är ny i tråden, så snart kan du läsa min historia. 

Tråkigt att höra! 
    Att bli nertryckt och få dom orden från en man älskar är förfärligt..

I vårt fall när det "kokar över" för min del och vi pratar om det är det som hon "vaknar upp" och faktiskt tittar på MIG 
    och inser att jag faktiskt inte är så dum ändå men att hon har gått lite på "autopilot" lite för länge.
    Tror inte min kvinna gör det av illvilja eller inte tycker om mig men att aldrig få nån form av fina ord, bekräftelse utan att behöva BE om det tar på en med tiden...

Jag försöker...  hämtar barn, lagar mat, renoverar hus, håller diskbänken ren ja försöker "dela på allt" o.s.v. Men när man sen vill ha lite närhet av sin kvinna och hon säger "sen" och man väntar 2 veckor på det där "sen.." och får efter 2 veckor då frågan "varför vill du inte???"

Men va fa....  Hon HAR velat men väntar på att jag skall ta initiativet till nån form av närhet.. igen..
    Ja det tar musten ur en!
    även på en i mycket normal man med fd. Gott självförtroende............
    Anders 386 skrev 2024-08-13 11:20:06 följande:
    Det du skriver är helt riktigt. Däremot ser inte verkligheten ut på det sättet. 
    Kvinnor attraheras inte alls på samma sätt av en manlig kropp som män av en kvinnlig kropp. Det är andra faktorer som styr kvinnors längtan till sex. Det är nåt som vi män måste leva med och försöka acceptera. Det här har varit en sanning i årtusenden - men har numera nästan suddats ut och skillnaden mellan könen ska nästan förnekas.

Väldigt enkelt uttryckt är det mannen som genom sin makt ska få kvinnans kropp i belöning. Och kvinnan vill känna sig bekräftad genom att låta mannen ha sex med henne..
    Jag förstår ditt resonemang, även om jag kanske inte håller med om allt 😀
    Och så blir det även säkert en del som skiter i att ens försöka se ditt resonemang i det hela och försöker vrida det till du bara är en "kvinnohatare"....

Andra saker styr för kvinnor ja, men när det ges obefintlig feedback på VAD som styr dom är det väääldigt svårt att navigera i HUR dom vill ha det....
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 12:54:54 följande:
    Du har inte funderat på att fråga hur dom vill ha det...

I övrigt är det helt enkelt inte alla kvinnor som är intresserade av sex när dom tas för givet.

Finns självklart en anledning till att kvinnor i åldern 40 -64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse. 
    Hehe jora, har frågat.. och frågat.. och testat o testat men..

I mitt fall är det nog att jag tas för givet, när så lust infinner sig vid partnern skall jag, för att jag är då MAN, så klart vara redo och hård som sten och när som helst kunna ge henne den passion hon vill ha just i den stunden.

Tror man kan vända på vad du säger med..
    Finns så klart en anledning till att män i åldern 40-64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse..

Testade även att introducera hotwifing med för att kanske eventuellt piffa upp nåt mellan oss men....
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 13:34:18 följande:
    Då är ni väl helt enkelt inte kompatibla på det sexuella planet. Finns väl bara tre alternativ. Antingen gilla läget, vandra vidare eller lösa de sexuella behoven på annat håll.

Sitta och söka empati på forum hjälper föga.

Dock är det vanligare med kvinnor som är otrogna än män enligt en stor undersökning i ämnet. Om jag minns rätt har 45% av kvinnor i åldern 50-64 vart otrogna medans siffran för män i samma ålder är 39% 
    Helt kompatibla är vi inte nej.. nog få förunnat..
    Vi är i "gilla läget"- läget ja, vandra vidare eller söka annans närhet känns långt borta.

"Sitta o söka..." oj.. Nu tror jag då på att det finns en terapeutisk funktion i att skriva vad man tycker, i t.ex. ett forum, och kanske få lite tips om hur att förbättra läget.

Att bara ge upp att försöka och helt sonika gå vidare så fort det blir lite tufft ser jag inte som en lösning, mer att man bara springer från problem.

Ibland hamnar man i att dela på sig, så är det visst.
    Men svaret man får är ofta, tyvärr, det enklaste "gå vidare bara.."...

Och visst, 45 är högre än 39 men ändå inte såå långt ifrån varandra kan jag tycka 😀
Svar på tråden Frun tar inga initiativ