Inlägg från: Anonym (Bra där!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra där!)

Frun tar inga initiativ

Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-13 10:06:36 följande:

Jag har också saknat bekräftelse och initiativ. Här är min strategi:

Jag tjatar inte, tar möjligen upp sexlivet på neutral mark, i bilen eller under en promenad. Pratar om min längtan och behov, inte om hennes tillkortakommanden.

Jag ser till att dela på hushållssysslorna. Det är lätt att övervärdera sina insatser. Testa att skriva upp vad var och en gör, under ett par veckor, och hur lång tid det har tagit. Att renovera huset "under en semester" är belönande, mannen blir själv nöjd och alla ger beröm. Vilket inte är fallet med det dagliga plockandet, matplanerandet, matlagandet, städandet, barnsysslandet och allt annat Sisyfos-arbete.

Min kvinna berömmer inte så ofta, missar att spontant krama och kyssa mig eller ge en klapp på kinden. Jag övar mig på att lägga märke till annat. Att hon tvättar alla mina kläder, att hon planerar roliga saker, att hon håller min hand när vi är på stan. Sånt är också kärlek och bekräftelse.

Jag ger mig hän och njuter hejdlöst i sängen, "använder henne" för min njutning och märker att hon älskar att bli tagen. 

Jag lutar mig tillbaka, försöker att inte pocka på sex, hon vet ju ändå vad jag vill. Flirtar och uppvaktar i alla andra sammanhang.

Jag köper blommor, skriver kära sms, leker med hennes barnbarn. 

Här verkar en framkomlig väg ha beskrivits!
    Neutral mark, inte prata om det i sängen, när mannen blivit avvisad.
    Träna sig på att se hur uppskattning visas på annat sätt.
    Inte ta så många initiativ till sex utan att man i paret accepterar att behoven är olika och att mannen snarare "ställer upp" när kvinnan vill.
    Har liknande erfarenhet, men allt blev mkt enklare när vi båda kunde acceptera att även om vi är jämnställda på det mesta andra så har jag som man aldrig förmågan att säga nej. När jag försökte sluta tänka på om jag ville eller ej utan kunde se hennes initiativ som trevlig överraskning, så blev det bättre, och mycket oftare, än när jag initierade sexet varannan gång.
    När det kommer en dag då jag inte vill, då är vi jämnställda, men det är inget självändamål.
  • Anonym (Bra där!)

Och en sak till, det där med att hon bjuder in till sex kvällen efter att du gjort det, TS, behöver det verkligen vara att hon "ställer upp?"
    I vårt kodspråk kan nog jag ge henne lite extra uppmärksamhet om jag tycker att det gått lång tid, men inte mer än med massage eller att vi småpratar lite längre innan vi somnar - alltså så att man kan välja att se det som invit eller bara en trevlig stund. Mkt ofta har det lett till att min fru kryper ner naken kvällen därpå. Jag tror att det fungerar som så att hon blir påmind, på kvällen innan, och sedan tar en dag på sig att känna in. Om vi varit på samma plats den dagen - alltså det behöver inte vara romantik utan bara att man är ledig och vi fixar med lite allt möjligt vardagligt - så blir det ofta så. Jag har aldrig sett det som att hon "ställer upp".

Obs - allt detta funkar ju bara om båda njuter av det när man väl får till det. Om stel stämning råder även då, ja då vet jag inte. Då är kanske separation något att tänka på.

• Anonym (Bra där!)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 16:16:33 följande:
    Jag har drygt 25 år på BDSM-scenen och håller kurser i samtycke och att sätta gränser. Håller sedan drygt tio år tillbaka liknande kurser inom tantra inte minst i samtyckshjulet så nog har jag koll på samtycke, frågan är om du har det 
    Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
  • Anonym (Bra där!)

Verkar som att två uttryck medvetet missförståtts i den här tråden.
    Kodspråk - betyder naturligtvis inte att ett ord ska bytas mot ett annat, eller att det är som stoppord inom bdsm eller som att båda parter inte förstår svenska.
    Det som menas är ett sätt att inte säga allt rakt ut hela tiden.
    Ångrar mig som fan att jag skrev nåt i den här pajjiga tråden och hängde ut min egen relation, men gjort är gjort så jag kan fortsätta ta oss som exempel (och jag upprepar det jag tidigare skrivit).

Om jag gärna vill ha sex och det var länge sen så kan jag säga det rakt ut och så måste min fru ta ställning till om hon vill eller inte. Det blir lätt ett pressat läge. Om man istället är extra omtänksam med sådant som inte behöver tolkas som en invit så blir det enklare för båda. Ryggmassage kan vara bara ryggmassage och är det ofta, men om jag märker att hon gärna vill att jag tar mer neråt svanken och längre ner kan det övergå till sex. Det är inte svårare än så. Och säger hon tack det var skönt och vi somnar känner jag mig inte avvisad.

Vad i detta är svårt att förstå?

Sen detta med kompromiss - det verkar som att flera här vill förstå det som att det handlar om en som verkligen inte vill och en som bara har sex i huvet - det gör det förstås inte. Är läget så, så får man nog gå isär, jag ser ingen annan lösning.
    Kompromiss är ett dumt ord, det handlar mer om att man kan vilja utifrån den andras vilja. Massage-exemplet: den som blir masserad kan känna att det här var väldigt skönt, nu kan jag somna gott, eller också tänka, vi ligger med varandra som en snabb avslutning så somnar han också gott. Man är inte superkåt men det är trevligt.

Eller, kodspråket, massagen, har en längre verkan så att den som blivit masserad tänker att i morgon ska vi ligga med varandra. Den som masserat vill egentligen nu direlt, men det blir i morgon, då han kanske egentligen är lite mindre sugen - men om man i en lång relation varke gång ska vänta in tillfället då båda i sig själv är superkåta, ja då blir det sällan gjort.
    Det är komprommissen, trögskallar. Inte att man städar och får sex som betalning eller en massa andra dumma saker som nämnts här.
    Ursäkta långt inlägg.

• Anonym (Bra där!)

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

Svar på tråden Frun tar inga initiativ