Inlägg från: Anonym (MustigaMauri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MustigaMauri)

Frun tar inga initiativ

Tycker detta stämmer med min verklighet.

Dock funkar det inte att tro att du som man, att dina behov på något sätt är något som en kvinna behöver bry sig om eller anpassa sig efter.

Men för att klargöra, vänder man på steken så ska du absolut uppfylla hennes behov. Oavsett om du vill eller inte.

Vissa kvinnor har väldigt selektiv syn på behov. Mäns behov ser de som krav medans deras egna behov ser de som något viktigt för att relationen ska fungera.

Jag säger inte detta för att klanka ner på kvinnor. Men det räcker att läsa folks kommentarer för att få "fakta" på detta.

Man kan säga så här, om du direkt får svar som "ta av dig offerkoftan", "vad ger du henne", "lyssnar du på henne" etc. Så hör man direkt att det är någon med selektiv hörsel och syn på det här med behov.

Om mannen har ett behov säg sex och kvinnan har ett behov säg prata om känslor. Varför skulle det ena behovet vara viktigare än det andra? För att det är kvinnans behov?

Båda behoven är ju behov, det betyder att partnern man har ska försöka uppfylla det om de kan, ÅT BÅDA HÅLLEN såklart.

Jag exempelvis gör massor av saker som jag inte vill eller känner för, men det är för att min fru ska vara lycklig. Det är saker som hon ser som viktigt. Saker jag inte alls håller med om är viktigt. Men jag gör dem gärna för jag älskar min fru.

Med det sagt så var det ett år sedan vi hade sex. Och jag kommer inte försöka få till något igen. Jag kommer ju komma innan jag ens kommit in i sovrummet. Vad är nöjet efter sån här lång tid?

Och jag vet att hon aldrig kommer ta initiativet för det har hon inte gjort på två decennium så varför starta nu?

Jag älskar mina barn och min fru. Jag kan leva med att en del av mig är olycklig i några år till. När barnen flyttar ut så kanske min tid på denna jord är klar så jag slipper vara olycklig. Men tills dess så vill jag göra mitt bästa för att vår kärnfamilj ska vara så bra som möjligt och att mina barn får en så stabil och trygg uppväxt som de bara kan få. De är mitt fokus.

Svar på tråden Frun tar inga initiativ