Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Frun tar inga initiativ

XDX skrev 2024-08-12 18:12:33 följande:

Ni har säkert redan berört ämnet försiktigt redan flera ggr och dina test av olika taktiker verkar inte gå hem. Tror du behöver vara brutalt ärlig med henne om vad du känner och tänker, och vara redo för att hon är brutalt ärlig tillbaka eller i värsta fall fulhugger tillbaka. Det är värt ett försök. 

Varje svår konversation inleds bäst med positiva saker som t ex komplimanger och att vara väldigt tydlig med att intentionen med diskussionen som du håller på att starta är för ert gemensamma bästa. Och under diskussionens hetta får du upprepa detta då och då. 

Din vanliga nivå
    Superfräscht med sex byggt på ultimatum och hot.
    Förmodar att du inte kan stava till samtycke. Vill man av någon anledning inte ha sex så tar man självklart inte initiativ till sex.
    Dina teorier om att vara brutalt ärlig är som vanligt både tragiskt och skrattretande. Hon är redan extremt tydlig med vad hon känner inför sex.
    Samtal är bra för att få reda på vad man kan förändra men man kan bara förändra sig själv ingen annan och som sagt att börja ställa krav runt sex är ofräscht på din vanliga nivå.
    TS bör självklar börja med att fundera över varför frun inte vill ha sex och vad han kan ändra på i sitt beteende.
    Som tur är behöver inte kvinnor lägre ställa upp på sex och att tvinga sig sex på sin fru är sedan rätt många år tillbaka olagligt även om du förmodligen längtar tillbaka till den tiden då en man inte juridiskt kunde bli fälld för våldtäkt på sin fru.
  • Anonym (Eva)
    XDX skrev 2024-08-12 21:50:11 följande:
    En till sinnessjuk, som dessutom hotar med dödligt våld. 

Moderatorerna, ni ska polisanmäla detta och se till att förföljelsen här upphör. Se till att hantera detta effektivt nu så att FLs reklamintäkter inte drabbas. Inga personuppgifter om mig i anmälan, och ni sköter detta utan mig. 
    Oj. Nu visade du din begåvning, tror du att att reklampengar 2024 kommer ifrån att öppet stödja kvinnoförakt.
  • Anonym (Eva)
    XDX skrev 2024-08-13 06:24:04 följande:
    Ja ni ser själva hur mobbarna gör ett drama av att jag bara säger att trådskaparen måste ha en brutalt ärlig konversation med sin partner. De lägger till, hittar på och tolkar in en massa jag varken skrivit eller menat. Och när jag efter flera veckors förföljelse, mobbning och förtal här skriver att de borde utvisas så påstår de att jag vill ha dem utvisade från landet Sverige... 

Nu har det gått så långt att de t o m hotar med och hejar på dödligt våld mot mig. Och admin sitter på sina händer... 

Och för att koppla tillbaka till ditt inlägg - ja jag ser tyvärr också en trend i att många anser att det mest bara är mannen som ska anpassa sig och att kvinnan inte ska ifrågasättas. En väldigt tragisk trend. 
    Vad menar du att kvinnan skall göra, husfridsknull eller hur går tankarna i din kvinnofientliga hjärna. Det är bara mannen som kan ändra sitt beteende så att kvinnan vill ha sex med honom, hur svårt kan det vara glatt fatta något så enkelt och självklart. 

Börja snacks om att det är tragisk trend att kvinnan självklara rätt att inte behöva sex när hon inte vill inte kan ifrågasättas är väl det som tragiskt. Vi lever nu 2024 med regler runt samtycke och liknande, inte enligt moral och mannens rätt från grottbjörnens folk vilket speglade en tidsålder som helt enkelt passar din kvinnoförnedrande syn.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:17:05 följande:
    Har du ens läst det jag skrivit? 
    Självkänslan är bra, oroa dig inte.
    Min fru VET hon är dålig på att ge nån form av att bekräftelse, hon vet det..
    Jag försöker hitta sätt att få VÅRAT "kodspråk" att fungera,
    Så även hon..

Vi försöker, att skriva här är en del av det.
    Försöker inte få den här på FL nej, bara tips på att få det bättre, Är det konstigt?
    Jag är inte här bara för att klaga på alla dummisar som inte tycker som jag.
    Hitta kodspråk för att du skall få bekräftelse, känns minst sagt krystat, fungerar inte vanlig svensk för kommunikationen i en relation mellan två svenskspråkiga då har man fan i mig problem. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:49:37 följande:
    Jepp! Rätt uppfattat! Vi har problem.
    Och vi försöker hitta lösningen.
    Kommunikation finns, svenskan är inget fel på, 
    Båda vet om problemet.
    Men vilka ord och när/hur dom bör användas är problemet.
    Jösses.

Tror du att det blir bättre av att säga råbiff istället för skall vi knulla. 

Ärligt talat är hon sugen på sex så spelar inte språket någon roll och inte fasiken kommer hon att bli sugen på mer sex bara för att ni hittar på en massa koder och trams.

Själv använder jag kodord eller stoppord men i ett helt annat syfte men det är en annan historia.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 19:52:13 följande:
    Fy fan hör du inte själv hur du låter. 

"Hon är medveten om sitt problem och jobbar på det och är ledsen för att hon är sådan. "

Varför det då inte hon som sitter här och vill ha tips och råd. 

Vill hon bidra till ditt behov av bekräftelse så kommer hon att göra det.

Ta tag i ditt behov och lasta inte över det på andra.

Jag är inte manshatare men tycker riktigt illa om människor som skjuter över sina egna problem på andra.
    Tragiskt när man inte kan inse att man äger problemen i sitt liv och hur man hanterar dessa. 

Lika tragisk är att man alltid blir kallad för att vara manshatare när påtalar problem med hur vissa män har ett behov av att skjuta över sina egna problem på andra.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 21:32:33 följande:
    "Nej jag berättar inte hela tiden hur dålig hon är på detta, hon vet det." 

Den var ju riktigt fräsch. Kan inte säga annat än att jag lider med din fru och den psykiska tortyr hon förmodligen har utsatts för om hon vet att hon är dålig. 
    Jösses vilket sätt att tala om sin fru. Man blir minst sagt mörkrädd.
  • Anonym (Eva)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:02:22 följande:
    Och det är just det jag menar när jag skriver att de måste prata!
    Och kommer de ändå inte fram till en lösning så är båda fria att lämna.
    Ingen är tvingad till något.
    Är du läskunnig??

Känns tveksamt med take på hur han talar om sin fru och du väljer att göda hans behov av tyck synd om mig.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 15:44:21 följande:
    Frivilligt eller våldtäkt. På eller av.

Lyckligtvis är livet mer komplicerat och härligt än så.
    Du har aldrig funderat på varför manshatet breder ut sig bland kvinnor.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
    Det är väldigt enkelt. 

Om man kompromissar så är det inte samtycke utan ena parten gör något som den personen egentligen inte vill göra.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ