Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Frun tar inga initiativ

XDX skrev 2024-08-13 06:24:04 följande:
    Ja ni ser själva hur mobbarna gör ett drama av att jag bara säger att trådskaparen måste ha en brutalt ärlig konversation med sin partner. De lägger till, hittar på och tolkar in en massa jag varken skrivit eller menat. Och när jag efter flera veckors förföljelse, mobbning och förtal här skriver att de borde utvisas så påstår de att jag vill ha dem utvisade från landet Sverige... 

Nu har det gått så långt att de t o m hotar med och hejar på dödligt våld mot mig. Och admin sitter på sina händer... 

Och för att koppla tillbaka till ditt inlägg - ja jag ser tyvärr också en trend i att många anser att det mest bara är mannen som ska anpassa sig och att kvinnan inte ska ifrågasättas. En väldigt tragisk trend. 
    Hahaha..roligt. Det jag tycker du har rätt i är att en rak kommunikation är rätt väg att gå, bortser från resten. 

Kan hjälpa om man tittar på vilka orsakerna kan vara till den här olikheterna som kan finnas mellan könen:

Kvinnor står för lejonparten av hemarbetet, hade det varit 50-50 så hade sexandet sett annorlunda ut, är helt övertygad om det.

Mäns och kvinnors sexualitet är ofta olika, det får man ta med i beräkningen. Allt från de fysiska förutsättningarna till hur vi kan fungera olika mentalt. Alla är inte så olika, alla kvinnor behöver inte den där mentala närheten precis som en del män behöver den.

Det är inte raketforskning, kommunikation som du är inne på. Och omsorg vilket ger vilja att förstå varandra.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 11:22:27 följande:
    Tråkigt att höra! 
    Att bli nertryckt och få dom orden från en man älskar är förfärligt..

I vårt fall när det "kokar över" för min del och vi pratar om det är det som hon "vaknar upp" och faktiskt tittar på MIG 
    och inser att jag faktiskt inte är så dum ändå men att hon har gått lite på "autopilot" lite för länge.
    Tror inte min kvinna gör det av illvilja eller inte tycker om mig men att aldrig få nån form av fina ord, bekräftelse utan att behöva BE om det tar på en med tiden...

Jag försöker...  hämtar barn, lagar mat, renoverar hus, håller diskbänken ren ja försöker "dela på allt" o.s.v. Men när man sen vill ha lite närhet av sin kvinna och hon säger "sen" och man väntar 2 veckor på det där "sen.." och får efter 2 veckor då frågan "varför vill du inte???"

Men va fa....  Hon HAR velat men väntar på att jag skall ta initiativet till nån form av närhet.. igen..
    Ja det tar musten ur en!
    även på en i mycket normal man med fd. Gott självförtroende............
    Har du alltid delat på allt? Eller är det något du har börjat med?

Nej, hon har inte velat. Sorry, men hade hon velat så hade hon såklart tagit initiativ. Sexuell drift är stark, det där är något hon säger.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:22:11 följande:
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
    Fast båda kommer inte att gilla lösningen annars hade det inte varit en kompromiss. Sexuella aktiviteter en inte gillar...vad tycker du om det?
  • Anonym (Tjejen)

Jag tror att män hade sett annorlunda på sexuella aktiviteter om det hade inneburit att dom så gott som alltid blivit penetrerade, t ex anala samlag. Det är skillnad på något i ens kropp och på att penetrera. Hur ofta är det t ex som en man får ont i kuken vid sex och hur ofta får kvinnor får ont, säg av misstag?

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 18:39:00 följande:
    Har vid några tillfällen vid kurser i samtycke plockat med mig en väldigt grov strap-on. Kan garantera att det är hysteriskt roligt att se hur männen helt plötsligt helt tappar intresse för kompromisser i sängkammaren men blir väldigt intresserade av vad ett samtycke innebär. 
    Haha, tydliggörande :)
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2024-08-14 19:50:28 följande:
    Men kan du inte läsa det han skriver lite mer rättvist?

Han skrev om kompromisser som är *innanför det komfortabla*, dvs saker man kan tänka sig att i alla fall prova utan att det blir en grej av det.

Om en man t.ex. går igång på att se mig klädd i plastfilm.
    Okej, det kanske inte ger mig så mycket, men det är knappast något som gör ont eller orsakar psykiska besvär efteråt. 
    Om det är ok för dig så är det ingen kompromiss, då är det något du kan tänka dig att testa. Intressant experimenterande bara i samförstånd. Även om du tror att det inte kommer att ge dig så mkt.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (BB) skrev 2024-08-14 23:02:16 följande:

klart som fn att folk kompromissar i sänghalmen. skulle det vara så illa som ni vill påstå så skulle våra domstolar digna av lättkränkta som ska anmäla för övergrepp och det gör det inte. Vilka jälva pajasfigurer några av er är härinne, det märks att en del blir mer svagbegåvade än andra. troligen är ni bittra singlar hela bunten.

En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod.

Kan säga att jag inte kompromissar ett dugg när det kommer till sex. Skulle aldrig göra något jag inte vill och det hoppas jag verkligen att min partner inte gör heller.
    Hur får du in övergrepp i det hela?

Utanför sängen så ja, kompromisser gör man hela tiden.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:52:38 följande:

Sen detta med kompromiss - det verkar som att flera här vill förstå det som att det handlar om en som verkligen inte vill och en som bara har sex i huvet - det gör det förstås inte. Är läget så, så får man nog gå isär, jag ser ingen annan lösning.
    Kompromiss är ett dumt ord, det handlar mer om att man kan vilja utifrån den andras vilja. Massage-exemplet: den som blir masserad kan känna att det här var väldigt skönt, nu kan jag somna gott, eller också tänka, vi ligger med varandra som en snabb avslutning så somnar han också gott. Man är inte superkåt men det är trevligt.

Använd inte fula ord för oss här, förutom att vara pinsamt avslöjande att du inte kan bete dig så för det inte diskussionen framåt.

Med det sagt så missar du poängen, det har inget med sexuellt driv att göra det här med kompromisser vid sex. Det handlar om att få så bra sex och förhållande som möjligt, med omsorg om bådas välbefinnande och lust. Om jag då ska ta mitt eget sexliv som exempel så är det extremt bra, många parametrar men det jag tror är kärnan är respekten för varandra och viljan att ta den andre så högt som det bara går. Det gör man genom att sikta på det båda älskar, inte genom att göra det svårt för den andre genom att driva igenom sånt man märkt och vet inte går hem. Det är inte två personer som onanerar med varandras kroppar, det är ett fantastiskt samspel där bådas upphetsning är det som drar upp det extra högt.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-15 07:22:35 följande:

Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:
    Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
    Det är självklart en fantastisk bakrund när det gäller diskussioner om samtycke och kommunikation. 

Ät det något som både BDSM-utövare och taktiker är väldigt bra på så är det att respektera varandra genom att vara noga med samtycke, gränssättningar och kommunikation. 

Där har du nog en hel del att lära och ta efter.
    Mycket bra påpekande. Man kan ta saker väldigt långt just när dom här sakerna finns på plats i full trygghet. Man kan förflytta sina gränser långt bara för att man vet att det finns ett skyddsnät på plats i alla lägen.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-15 08:43:25 följande:
    Den tryggheten får alla fall för mig att jag tar väldigt mycket mer initiativ då jag vet att jag när jag vill avbryta så avbryter vi omedelbart utan sura miner och skitpikar. 

Detta gäller självklart både vid vaniljsex och vid lite mer avancerade övningar.
    Precis så. Partnern vill veta att det vi gör är bra för mig, om inte så är det självklart i bådas intresse att avbryta. Och så kan man göra nåt annat. Bara tanken på att nån skulle bli sur...nej, inget för mig.

Ja, i alla lägen.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ