-
Meddelande borttaget
-
Du är väl för rolig. På vilket sätt skall kvinnan anpassa sig menar du. Skall hon ha sex men mannen trots att hon inte vill eller hur hadde du tänkt dig.XDX skrev 2024-08-13 06:24:04 följande:Ja ni ser själva hur mobbarna gör ett drama av att jag bara säger att trådskaparen måste ha en brutalt ärlig konversation med sin partner. De lägger till, hittar på och tolkar in en massa jag varken skrivit eller menat. Och när jag efter flera veckors förföljelse, mobbning och förtal här skriver att de borde utvisas så påstår de att jag vill ha dem utvisade från landet Sverige...
Nu har det gått så långt att de t o m hotar med och hejar på dödligt våld mot mig. Och admin sitter på sina händer...
Och för att koppla tillbaka till ditt inlägg - ja jag ser tyvärr också en trend i att många anser att det mest bara är mannen som ska anpassa sig och att kvinnan inte ska ifrågasättas. En väldigt tragisk trend.
Är en jäkla tur att vi i Sverige idag har lagstiftning som reglerar att mannen inte har rätt att kräva sex utan att sex även inom äktenskap är att betrakta som våldtäkt om det sker utan samtycke. Fy fan vad män som du får mig att skämmas för den manliga delen av mänskligheten. -
Tillkortakommanden, det var ett vidrigt uttryck och är det så man ser på att frun inte vill ha sex så är den mentaliteten kanske en stor del av förklaringen till att hon inte vill ha sex.Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-13 10:06:36 följande:
Jag har också saknat bekräftelse och initiativ. Här är min strategi:
Jag tjatar inte, tar möjligen upp sexlivet på neutral mark, i bilen eller under en promenad. Pratar om min längtan och behov, inte om hennes tillkortakommanden.
Jag ser till att dela på hushållssysslorna. Det är lätt att övervärdera sina insatser. Testa att skriva upp vad var och en gör, under ett par veckor, och hur lång tid det har tagit. Att renovera huset "under en semester" är belönande, mannen blir själv nöjd och alla ger beröm. Vilket inte är fallet med det dagliga plockandet, matplanerandet, matlagandet, städandet, barnsysslandet och allt annat Sisyfos-arbete.
Min kvinna berömmer inte så ofta, missar att spontant krama och kyssa mig eller ge en klapp på kinden. Jag övar mig på att lägga märke till annat. Att hon tvättar alla mina kläder, att hon planerar roliga saker, att hon håller min hand när vi är på stan. Sånt är också kärlek och bekräftelse.
Jag ger mig hän och njuter hejdlöst i sängen, "använder henne" för min njutning och märker att hon älskar att bli tagen.
Jag lutar mig tillbaka, försöker att inte pocka på sex, hon vet ju ändå vad jag vill. Flirtar och uppvaktar i alla andra sammanhang.
Jag köper blommor, skriver kära sms, leker med hennes barnbarn.
-
Efter vad jag har förstått är du singel och min förhoppning är att du kommer att fortsätta att vara singel när du jämför restaurangbesök med att ha sex.Tom Araya skrev 2024-08-14 19:35:34 följande:Det håller jag inte med om alls.
Kompromisser i en kärleksrelation ska inte gå utanför det komfortabla. Som exempelvis att gå varannan gång på hans favoritrestaurang och varannan gång på hennes. -
Helt riktigt. Jag brukar använda en skala från nej till jag älskar det när jag talar om önskemål och fantasier och på den skalan finns aktiviteter man inte älskar men som man kan tänka sig för att man har en partner som älskar det.Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-14 20:18:55 följande:Om det är ok för dig så är det ingen kompromiss, då är det något du kan tänka dig att testa. Intressant experimenterande bara i samförstånd. Även om du tror att det inte kommer att ge dig så mkt.
Att ha en aktivitet som man inte älskar men gör för att man har partner som älskar det är inte en kompromiss det är när man är inne på aktiviteter man inte vill göra som det är kompromisser och egentligen ett övergrepp och att för egen vinning göra våld på en annan människa. -
Jösses det är 2024 så jag är tydligen väldigt naiv som trodde mänskligheten kommit längre. Blir helt enkelt chockad av att det finns människor som inte förstår att kompromisser och sex aldrig skall nämnas i samma mening.Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
-
Underbar kommentar.Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 23:48:35 följande:En dumdumkula låter som en bra lösning men sikta inte mot huvudet för där är det nog ganska tomt.
-
Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samlivDet är självklart en fantastisk bakrund när det gäller diskussioner om samtycke och kommunikation.Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
Ät det något som både BDSM-utövare och taktiker är väldigt bra på så är det att respektera varandra genom att vara noga med samtycke, gränssättningar och kommunikation.
Där har du nog en hel del att lära och ta efter. -
Tantriker skall det självklart står.Anonym (Örjan) skrev 2024-08-15 07:22:35 följande:Det är självklart en fantastisk bakrund när det gäller diskussioner om samtycke och kommunikation.Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
Ät det något som både BDSM-utövare och taktiker är väldigt bra på så är det att respektera varandra genom att vara noga med samtycke, gränssättningar och kommunikation.
Där har du nog en hel del att lära och ta efter. -
Fy fan vad jag skäms för att det finns män som du.Tom Araya skrev 2024-08-15 10:53:38 följande:
Tänka med kuken var ett väldigt milt utryck i ditt fall.