• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
    Det är väldigt enkelt. 

Om man kompromissar så är det inte samtycke utan ena parten gör något som den personen egentligen inte vill göra.
  • Anonym (BBW)
    Fattar du inte det så har du uppenbara problem med att respektera andra att förstå vad samtycke innebär. 
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 17:14:22 följande:
    Fattar du inte det så har du uppenbara problem med att respektera andra att förstå vad samtycke innebär. 
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:22:11 följande:
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
    Nej då har du missuppfattat vad en kompromiss är. En kompromiss innebär alltid uppoffringar. 

Där emot är en grund när diskuterar samtycke, fantasier och liknande att ett nej kan vara ett ja till något annat.
  • New  Dawn
    Det riskerar att förstöra lusten. 
    Visst kan den med mest lust /behov ta emot oral- och smeksex, mellan tillfällena då båda är mer aktiva/njuter. Det skulle nog ofta funka om kärlek och närhet finns. 

Men en "kompromiss" låter mer som en uppgörelse, där den ena går med på något pliktskyldigt.
    Om man ställer upp på sex, utan lust, för ofta, kan man riskera sin lust. Sex blir till slut bara en, "arbetsuppgift", som kroppen inte längre reagerar på. 

Detta är särskilt känsligt för kvinnor då kvinnans kön kan penetreras utan att könet är redo (och inte heller blir det) En man kan inte ha samlag, eller ta emot oralsex, avrunkning, om han inte blir skapligt hård.

I värre fall kan det tom bli något obehagligt och smärtsamt, särskilt om kvinnor ställer upp på samlag, utan att ha, och få, lust. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (BBW)
    Frågan är vem det är som missuppfattat vad en kompromiss betyder. Det är alltid minst en part som fått ge vika vid en kompromiss och egentligen inget som någon nöjd med 

Att hitta ett samförstånd är något helt annat. 
  • Anonym (Tjejen)
    Fast båda kommer inte att gilla lösningen annars hade det inte varit en kompromiss. Sexuella aktiviteter en inte gillar...vad tycker du om det?
  • Anonym (Lars-Åke)
    New Dawn skrev 2024-08-14 17:27:39 följande:
    Det riskerar att förstöra lusten. 
    Visst kan den med mest lust /behov ta emot oral- och smeksex, mellan tillfällena då båda är mer aktiva/njuter. Det skulle nog ofta funka om kärlek och närhet finns. 

Men en "kompromiss" låter mer som en uppgörelse, där den ena går med på något pliktskyldigt.
    Om man ställer upp på sex, utan lust, för ofta, kan man riskera sin lust. Sex blir till slut bara en, "arbetsuppgift", som kroppen inte längre reagerar på. 

Detta är särskilt känsligt för kvinnor då kvinnans kön kan penetreras utan att könet är redo (och inte heller blir det) En man kan inte ha samlag, eller ta emot oralsex, avrunkning, om han inte blir skapligt hård.

I värre fall kan det tom bli något obehagligt och smärtsamt, särskilt om kvinnor ställer upp på samlag, utan att ha, och få, lust. 
    Nej, så definierar jag inte kompromiss. Om det sker på ena partens villkor, mot den andras vilja, så är det inte en kompromiss. Det låter mer som ett övergrepp.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:33:36 följande:
    Nej, så definierar jag inte kompromiss. Om det sker på ena partens villkor, mot den andras vilja, så är det inte en kompromiss. Det låter mer som ett övergrepp.
    Nu är det tydligen något du inte fattar. En kompromiss betyder att ens parten gör något den inte gillar och i övervägande del av fallen är det kvinnan som gör något hon inte vill, det ända jag ger dig rätt i är att en kompromiss är ett övergrepp i sexuella sammanhang 
  • Anonym (Tjejen)

Jag tror att män hade sett annorlunda på sexuella aktiviteter om det hade inneburit att dom så gott som alltid blivit penetrerade, t ex anala samlag. Det är skillnad på något i ens kropp och på att penetrera. Hur ofta är det t ex som en man får ont i kuken vid sex och hur ofta får kvinnor får ont, säg av misstag?

Svar på tråden Frun tar inga initiativ