• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 23:48:35 följande:
    En dumdumkula låter som en bra lösning men sikta inte mot huvudet för där är det nog ganska tomt. 
    Underbar kommentar. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-14 23:33:37 följande:
    Är du helt jävla sjuk i huvudet. 

Det var den snälla versionen. Finns självklar andra versioner som innefattar dumdumkulor, elchocker, lobotomeringar och annat. 
    Att säga att jag älskar det är extremt milt.
  • Anonym (Bra där!)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 16:16:33 följande:
    Jag har drygt 25 år på BDSM-scenen och håller kurser i samtycke och att sätta gränser. Håller sedan drygt tio år tillbaka liknande kurser inom tantra inte minst i samtyckshjulet så nog har jag koll på samtycke, frågan är om du har det 
    Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
  • Anonym (Bra där!)

Verkar som att två uttryck medvetet missförståtts i den här tråden.
    Kodspråk - betyder naturligtvis inte att ett ord ska bytas mot ett annat, eller att det är som stoppord inom bdsm eller som att båda parter inte förstår svenska.
    Det som menas är ett sätt att inte säga allt rakt ut hela tiden.
    Ångrar mig som fan att jag skrev nåt i den här pajjiga tråden och hängde ut min egen relation, men gjort är gjort så jag kan fortsätta ta oss som exempel (och jag upprepar det jag tidigare skrivit).

Om jag gärna vill ha sex och det var länge sen så kan jag säga det rakt ut och så måste min fru ta ställning till om hon vill eller inte. Det blir lätt ett pressat läge. Om man istället är extra omtänksam med sådant som inte behöver tolkas som en invit så blir det enklare för båda. Ryggmassage kan vara bara ryggmassage och är det ofta, men om jag märker att hon gärna vill att jag tar mer neråt svanken och längre ner kan det övergå till sex. Det är inte svårare än så. Och säger hon tack det var skönt och vi somnar känner jag mig inte avvisad.

Vad i detta är svårt att förstå?

Sen detta med kompromiss - det verkar som att flera här vill förstå det som att det handlar om en som verkligen inte vill och en som bara har sex i huvet - det gör det förstås inte. Är läget så, så får man nog gå isär, jag ser ingen annan lösning.
    Kompromiss är ett dumt ord, det handlar mer om att man kan vilja utifrån den andras vilja. Massage-exemplet: den som blir masserad kan känna att det här var väldigt skönt, nu kan jag somna gott, eller också tänka, vi ligger med varandra som en snabb avslutning så somnar han också gott. Man är inte superkåt men det är trevligt.

Eller, kodspråket, massagen, har en längre verkan så att den som blivit masserad tänker att i morgon ska vi ligga med varandra. Den som masserat vill egentligen nu direlt, men det blir i morgon, då han kanske egentligen är lite mindre sugen - men om man i en lång relation varke gång ska vänta in tillfället då båda i sig själv är superkåta, ja då blir det sällan gjort.
    Det är komprommissen, trögskallar. Inte att man städar och får sex som betalning eller en massa andra dumma saker som nämnts här.
    Ursäkta långt inlägg.

• Anonym (Örjan)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:
    Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv

Det är självklart en fantastisk bakrund när det gäller diskussioner om samtycke och kommunikation. 

Ät det något som både BDSM-utövare och taktiker är väldigt bra på så är det att respektera varandra genom att vara noga med samtycke, gränssättningar och kommunikation. 

Där har du nog en hel del att lära och ta efter.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-15 07:22:35 följande:

Det är självklart en fantastisk bakrund när det gäller diskussioner om samtycke och kommunikation. 

Ät det något som både BDSM-utövare och taktiker är väldigt bra på så är det att respektera varandra genom att vara noga med samtycke, gränssättningar och kommunikation. 

Där har du nog en hel del att lära och ta efter.
    Tantriker skall det självklart står.
  • Anonym (Hotwife)
    Om du inte fattar att det är en fantastisk bakgrund för denna typ av diskussion så har du stora problem. 

Skulle nog rekommendera dig att titta närmare på hur man i dessa kretsar hanterar samtycke så skulle du förmodligen slippa skriva inlägg där du gör bort sig ordentligt. 

Som sagt har noll empati för dig och din situation när du till synes inte tänker och reflekterar över självklarheter i en relation.
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    På vilket sätt menar du att samtycket och kommunikation inte är relevant även vid vaniljsex. 
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:52:38 följande:

Verkar som att två uttryck medvetet missförståtts i den här tråden.
    Kodspråk - betyder naturligtvis inte att ett ord ska bytas mot ett annat, eller att det är som stoppord inom bdsm eller som att båda parter inte förstår svenska.
    Det som menas är ett sätt att inte säga allt rakt ut hela tiden.
    Ångrar mig som fan att jag skrev nåt i den här pajjiga tråden och hängde ut min egen relation, men gjort är gjort så jag kan fortsätta ta oss som exempel (och jag upprepar det jag tidigare skrivit).

Om jag gärna vill ha sex och det var länge sen så kan jag säga det rakt ut och så måste min fru ta ställning till om hon vill eller inte. Det blir lätt ett pressat läge. Om man istället är extra omtänksam med sådant som inte behöver tolkas som en invit så blir det enklare för båda. Ryggmassage kan vara bara ryggmassage och är det ofta, men om jag märker att hon gärna vill att jag tar mer neråt svanken och längre ner kan det övergå till sex. Det är inte svårare än så. Och säger hon tack det var skönt och vi somnar känner jag mig inte avvisad.

Vad i detta är svårt att förstå?

Sen detta med kompromiss - det verkar som att flera här vill förstå det som att det handlar om en som verkligen inte vill och en som bara har sex i huvet - det gör det förstås inte. Är läget så, så får man nog gå isär, jag ser ingen annan lösning.
    Kompromiss är ett dumt ord, det handlar mer om att man kan vilja utifrån den andras vilja. Massage-exemplet: den som blir masserad kan känna att det här var väldigt skönt, nu kan jag somna gott, eller också tänka, vi ligger med varandra som en snabb avslutning så somnar han också gott. Man är inte superkåt men det är trevligt.

Eller, kodspråket, massagen, har en längre verkan så att den som blivit masserad tänker att i morgon ska vi ligga med varandra. Den som masserat vill egentligen nu direlt, men det blir i morgon, då han kanske egentligen är lite mindre sugen - men om man i en lång relation varke gång ska vänta in tillfället då båda i sig själv är superkåta, ja då blir det sällan gjort.
    Det är komprommissen, trögskallar. Inte att man städar och får sex som betalning eller en massa andra dumma saker som nämnts här.
    Ursäkta långt inlägg.

Måste vara brutalt ärlig även mot dig.

Har du rökt på ordentligt innan du svamlade ihop detta inlägg???

I ditt läge skulle jag vara extremt försiktig med att kalla andra för trögskallar.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ