Inlägg från: Anonym (Hotwife) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hotwife)

Frun tar inga initiativ

Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 11:56:35 följande:

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

På vilket sätt är det synd om TS.

Han förde korkade resonemang och tålde inte att dessa korkad resonemang blev ifrågasätts och vade att inte skriva mer i tråden. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 19:47:37 följande:
    OK, då har vi helt olika definition av kompromiss. Min är att man går varandra till mötes och hittar en lösning som båda kan acceptera.

Wikipedia:

"En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod."
    Du fan inte klok på en enda fläck.
     En jävla tur att jag har en man med en fungerande hjärna. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 20:17:06 följande:
    Visst är det kul att kasta skit på varandra, bara göra sig av med sina aggressioner utan att behöva vara sansad, öppen, resonerande, förstående, intresserad, nyfiken? Bara häva ur sig.
    Nu är frågan vem det är som kastar ut sig skit.
    Du har förmodligen inte en begåvning nog att bli antagen till polisutbildningen tror att man sänkt kraven på begåvning. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (BB) skrev 2024-08-16 22:34:17 följande:

Kompromiss är en lämplig lösning, man fokuserar på en lösning som blir bra för båda istället för att fastna i ett evighetstjafs om vem som har mest rätt eller fel. dina (och hatodödasvansklubben) utgår endast ifrån kvinnans önskemål och att mannen ska vända sig in och ut i all evighet för att försöka förstå vad hon vill eller inte vill. Du har inte skrivit en rad om att kvinnan eller kvinnor också borde lyssna lite på vad män vill, tänker eller önskar.  

Hur jävla du får man bli.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-16 23:04:22 följande:
    Kan bara hålla med, svårt att tro att någon skulle märka någon skillnad.
    Skulle förmodligen bara göra vissa skillnader på utseendet, när det gäller tankeförmåga är det väldigt tveksamt om någon skulle märka någon skillnad. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-17 07:27:16 följande:

Några deltagare här har slutat svara på TS berättigade fråga och övergått till något slags tävling i att vara oförskämd och nedlåtande. 

Rösterna delar sig i två. 

Dels de som tycker att den ena parten i en relation ska ha rätt att bestämma helt över sexlivet, aldrig vara villig att gå den andre till mötes utan snarare se det som ett övergrepp, en sorts våldtäkt. Några förstår inte ens begreppet kompromiss, som betyder att gå varandra till mötes så att båda blir tillräckligt nöjda.

Dels de som tror på att en lycklig relation bygger på att man jämkar och försöker göra den andre lycklig. Om båda gör det så kommer de att leva mycket lyckliga. 

Tycker du inte själv att dina otroligt korkade resonemang med det så blir husfridsknull för att gå den andra tillmötes förtjänar något annat än hånfulla, oförskämda, och nedlåtande svar.

Många har lagt mycket tid och energi på att försöka få dig att fatta att du tänker som stenåldersman vilket inte är speciellt gångbart och attraktivt 2024.

Självklart tröttar folk på din oförmåga att ta in och förstå det som är självklart för den tänkande delen av befolkningen.

Detta var mitt sista trevliga inlägg till dig. 

Nästa inlägg från mig kommer du förmodligen uppleva som rejält nedlåtande för det är vad du förtjänar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hotwife)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 01:26:56 följande:

När man inte förstår går man till personangrepp.

Vem är det som inte förstår det man förväntar sig att en 13 åring skall förstå. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2024-08-18 08:55:07 följande:

Jag tycker att ni i tråden misstolkar Tom Araya grovt och är orättvisa.
    Kanske handlar det mest om tolkningen av ordet kompromiss, kanske om något annat.

Jag förstår nu varför män är så religiöst tacksamma för kvinnor som har en lekfull och utforskande inställning till sex. 

Han är inte på minsta sätt misstolkad.

Finns den minsta motsättning mellan att lekfull och utforskande och att ha en strikt och kompromisslös inställning till samtycke och aldrig kommer att ha någon form av ställa upp sex.

För min del är det en förutsättning för att lekfull och utforskande att jag aldrig kompromissar, har ställs upp sex och annat som män som Tom som enbart tänker med kuken tycker är en god ide då det gynnar hans stenåldersmentalitet. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-18 13:48:26 följande:
    Jo, det är just vad det är. En kompromiss är en överenskommelse som båda gillar.

(Dock anser en del deltagare här att kompromiss är lika med våldtäkt. Det får stå för dem.)
    Du är ju ta mig fan helt jävla skruvad i skallen.

Finns väl för fan ingen kompromiss i att erbjuda ett alternativ som mottagare gillar.

En kompromiss innehåller alltid uppoffringar från ena eller båda parter. 

Var fan hittar din snurriga skalle någon kompromiss i att erbjuda en person som tycker om kaffe en kopp kaffe istället för en kopp the som den personen inte gillar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 19:41:54 följande:
    Ja det verkar inte bättre. Om man inte mår toppenbra av att ge den man älskar njutning så är det något som är allvarligt fel.
    Inte helt sant, det finns sexlösa relationer som är väldigt lyckliga men det kan självklart bli väldigt olyckligt om det bara är ena parten som vill ha en sexlös relation.

Känner par som inte har haft sex på över 15 år och har en lycklig och kärleksfull relation.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Frun tar inga initiativ