Inlägg från: Anonym (Ninni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ninni)

Kan det vara ok fören man att klä sig kvinnligt?

Anonym (G) skrev 2024-07-10 15:48:18 följande:
    Det som i realiteten är läskigt är om någon gör dig fysiskt illa. Om någon rynkar på näsan är ingenting att bry sig om faktiskt. Du ska nog inte vara alltför naiv när det gäller utsattheten.

Tyvärr är det så, även om det är 2024. Så var rädd om dig, TS. Att någon på festen bär sig så illa åt är väl inte så troligt (?), men taxi hem istället för buss kan vara en bra idé. 

Sen kommer ett råd från en som syr: var försiktig med klänningar sydda för kvinnor. De sitter generellt inte bra på män och sitter klänningen illa ser du utklädd snarare än uppklädd ut. Det är inte en slump att dragqueens ofta syr sina egna klänningar. Ärmlöst kan vara bra i och med att du förmodligen har bredare axlar än damklänningar är sydda för. Välj klänningar utan insnitt för bysten (om du inte tänker ha lösbyst).

Många damkläder strävar efter att lyfta fram kvinnokroppens former. Eftersom du (förmodar jag) saknar såna är det värt att leta extra länge efter något som smickrar din kropp. Om du har en klänning sydd för breda höfter och byst blir frånvaron av detta väldigt tydlig. Med en klänning sydd för din kroppsform hamnar fokus på att du är snygg istället för på att du saknar byst (det här är ju en grej många kvinnor med rakare kroppar också sliter med). 

Om du vill ha klänning ofta så kan det verkligen vara värt att lära sig sy. Du kan bli jättefin! (Unna dig det! ;) )

• Anonym (Ninni)
    Anonym (Kvinnlig) skrev 2024-07-10 17:59:40 följande:

Jag är ju inte rädd för att någon ska vara dum eller så men mer rädd för att det blir stelt. Jag har varit inne på att kompromissa med svart kjol och tröja men det känns som att jag vill vara tydligt kvinnligt klädd om jag ska genomföra det.   Festen är hemma hos mig så transport blir inte ett problem - men snarare då att hitta en klänning som skulle sitta snyggt. Har ju inte så mycket erfarenhet. //

www.zalando.se/vero-moda-34-long-shirt-skjortklaenning-mottled-pink-ve121c3tl-j11.html

Exempel på klänning som jag tittat på. Skulle den vara helt fel?

Den tycker jag ser ut att ha ett snitt som funkar på en kille (modellen har ju rätt rak kropp hon också!). Hoppas att du hittar en strl som är tillräckligt bred över axlarna. Lycka till! 
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Det rätta att göra) skrev 2024-07-10 21:30:24 följande:

Det beror väl på vad partnern säger. Män med sådana preferenser bör vara öppna med detta redan i dejtingstadiet.

Att avslöja nåt sånt en lång bit in i relationen när tjejen redan är känslomässigt investerad är inte schysst. Då sätts hon i ett dilemma som hade kunnat undvikas om mannen var ärlig med sig själv redan från början.

TS tjej har ju vetat sedan länge och stöttar honom. 
Svar på tråden Kan det vara ok fören man att klä sig kvinnligt?