• Anonym (Kvinnlig)

Kan det vara ok fören man att klä sig kvinnligt?

Jag hoppas ju det men är långt ifrån säker. Det jag är säker på är att jag väldigt gärna klär mig i klänning eller kjol - har haft det intresset sedan jag var liten. Det kan dock vara ett ganska ensamt intresse då det finns tydliga klädnormer i samhället. Min flickvän (särbo) berättade jag för tidigt i vårt förhållande och hon tog det bra och har sett mig i klänning några gånger. Jag har dock inte varit i ett offentligt sammanhang med kvinnliga kläder - men skulle vilja. 

Min flickvän visade en klänning som hon tänkt ha på en fest för vänner hemma hos oss och då jag var positiv och även uttryckte lite avundsjuka så sa hon att jag får väl skaffa en liknande. Mm.. fast inte på festen då kanske svarade jag. Hon svarar - varför inte, för mig är det helt ok om du vågar - som en liten utmaning.
    Jag efterfrågar råd. Det lättaste är ju att låta bli och utsätta mig för risk att någon ogillar mig i klänning men samtidigt så vill jag gärna slippa vara så hemlig med mitt klädintresse!
  • Svar på tråden Kan det vara ok fören man att klä sig kvinnligt?
  • Anonym (G)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-07-10 18:12:55 följande:

Vi får behålla våra värderingar, vad är syftet att klä på sig kvinnligt när man är man? 
    Varför går du inte på toa till kvinnor sida på en offentlig toalett?  Varför finns kategori för män och för kvinnor ? Etc...
    Vi är inte likadana och kommer aldrig bli. Vi är gjorda på det sättet. Kvinnor har sina egna kläder och män sina.
    Det är bara dumt att göra det.

Vad spelar det för roll egentligen? 
  • Anonym (H)

Klä dig precis som du vill. Har någon problem med detta, deras problem. Min son vill sminka sig, skulle någon i släkten ha problem med det - kan dom dra åt helvete. Lyckligtvis är min släkt inte dömande

• Anonym (Ninni)
    Anonym (Kvinnlig) skrev 2024-07-10 17:59:40 följande:

Jag är ju inte rädd för att någon ska vara dum eller så men mer rädd för att det blir stelt. Jag har varit inne på att kompromissa med svart kjol och tröja men det känns som att jag vill vara tydligt kvinnligt klädd om jag ska genomföra det.   Festen är hemma hos mig så transport blir inte ett problem - men snarare då att hitta en klänning som skulle sitta snyggt. Har ju inte så mycket erfarenhet. //

www.zalando.se/vero-moda-34-long-shirt-skjortklaenning-mottled-pink-ve121c3tl-j11.html

Exempel på klänning som jag tittat på. Skulle den vara helt fel?

Den tycker jag ser ut att ha ett snitt som funkar på en kille (modellen har ju rätt rak kropp hon också!). Hoppas att du hittar en strl som är tillräckligt bred över axlarna. Lycka till! 
  • Anonym (Kvinna i uniform)

Jag arbetar i könsneutrala/maskulina kläder, blå eller gröna, får inte ha smink, målade naglar.
    Är duktig på många sk manliga saker så därför försöker jag använda feminina färger på byxor och den tråkiga pikétröjan.
    Bär en varm sommardag gärna blommig klänning.
    Skulle inte vilja att min man klädde sig i kvinnokläder, en neutral tunika eller kort linnekjol skulle vara ok.
    Klänningen på bilden skulle vara ok.
    Hur skulle du bete dig på fester?
    Att vara som du brukar som värd men bära klänning gör dig inte till värdinna utan en värd i klänning. 

Eller har du drömmar om raka benen, skapa en smal midja, lösnaglar och smink?
    Och springa runt i klackskor och vara fjollig ?

• Anonym (Kläder)

Jag bryr mig inte om hur människor klär sig men det finns några här som inte gillar att en man klär sig kvinnlig men för i tiden fick inte kvinnor ha långbyxor men det får dom ju nu och det är ju accepterat det blir alltid gnäll när en man klär sig kvinnlig men tvärtom är tillåtet eller har jag fel 

• Anonym (G)
    Anonym (Kvinna i uniform) skrev 2024-07-10 19:48:56 följande:

Jag arbetar i könsneutrala/maskulina kläder, blå eller gröna, får inte ha smink, målade naglar.
    Är duktig på många sk manliga saker så därför försöker jag använda feminina färger på byxor och den tråkiga pikétröjan.
    Bär en varm sommardag gärna blommig klänning.
    Skulle inte vilja att min man klädde sig i kvinnokläder, en neutral tunika eller kort linnekjol skulle vara ok.
    Klänningen på bilden skulle vara ok.
    Hur skulle du bete dig på fester?
    Att vara som du brukar som värd men bära klänning gör dig inte till värdinna utan en värd i klänning. 

Eller har du drömmar om raka benen, skapa en smal midja, lösnaglar och smink?
    Och springa runt i klackskor och vara fjollig ?

Vad har din situation att göra med ts? Ni är ju inte ett par. Eller menar du att du är en sån som skulle snorka sig och döma andra så att exv ts känner sig obekväm?

typ "hujedanemej"
  • Anonym (Det rätta att göra)

Det beror väl på vad partnern säger. Män med sådana preferenser bör vara öppna med detta redan i dejtingstadiet.

Att avslöja nåt sånt en lång bit in i relationen när tjejen redan är känslomässigt investerad är inte schysst. Då sätts hon i ett dilemma som hade kunnat undvikas om mannen var ärlig med sig själv redan från början.

• Anonym (för vem)

Kan det vara okej för vem, menar du?

• Anonym (Ninni)
    Anonym (Det rätta att göra) skrev 2024-07-10 21:30:24 följande:

Det beror väl på vad partnern säger. Män med sådana preferenser bör vara öppna med detta redan i dejtingstadiet.

Att avslöja nåt sånt en lång bit in i relationen när tjejen redan är känslomässigt investerad är inte schysst. Då sätts hon i ett dilemma som hade kunnat undvikas om mannen var ärlig med sig själv redan från början.

TS tjej har ju vetat sedan länge och stöttar honom. 
Svar på tråden Kan det vara ok fören man att klä sig kvinnligt?