Inlägg från: Anonym (aldrig en mebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig en mebis)

Orimligt att ha koll på barns preferenser?

Nej, det där är ett mansbebisbeteende.

Man har då noll koll på vad andra i familjen gillar eller hur man bryr sig om dem, för man bryr sig bara om sig själv och andra är inte så viktiga.

Testa honom genom att t.ex. fråga vilka sorters godis/lösgodis, blommor och färger på underkläder du gillar bäst, kan han inte svara på det heller är nog diagnosen klar.

Sen finns det mer eller mindre allvarliga fall. Att både sura för att man själv gjort fel när ett barn mår sämre pga ens virrande, och sen vägra rätta till det, är ytterligare två bebisbeteenden.

Anonym (Ja) skrev 2024-07-12 19:07:51 följande:

Man kan inte komma ihåg barns preferenser kring precis allting och om det var så otroligt viktigt vilken smak han inte fick köpa så kunde du ha sagt det. Man måste inte vara surkärring för att det blev fel iaf! Jag förstår att han inte vill umgås med dig när du har en sån attityd. Försök be om ursäkt ska du se att det blir bättre.

Varför är det kvinnan som alltid ska påminna om allting?

Borde inte en pappa veta något om sitt barn när det är en enda sak som barnet just inte äter?

Har du frågat vårdpersonal hur vanligt det är att pappor inte ens kan sina barns personnummer? Eller vad de är allergiska mot, eller vad de är vaccinerade mot? En jag läste om för ett par veckor sen fick inte ens med sig rätt barn till akuten...

Kan vi något århundrade sluta ursäkta män som inte alls har några diagnoser och kan göra och komma ihåg en massa avancerade saker på sitt jobb, men bara rent ut sagt skiter i att intressera sig för de barn de har varit med på att sätta till världen?
    Anonym (Zxcv) skrev 2024-07-15 07:24:48 följande:

Jemp: antar att din kommentar om läkarbesök och medicin på recept handlar om personnummer? Jag kan bara ett av mina tre barns personnummer, väldigt lätta 4 sista siffror. De andra två kan jag inte.

Går väldigt sällan på läkarbesök och barnen har i stort sett aldrig haft läkemedel på recept. Sonen hade när han var spädbarn, men det är ju över 10 år sen. Hos vår tandläkare skriver man inte in sista fyra siffrorna. Men jag har personnumren sparade i mobilen om de behövs. 

Skillnaden är även vad man gör åt saken.

Mansbebisen ringer och skriker på sin kvinna när han står i vården med barnen eftersom han anser att alla ska serva honom, och egentligen var det nog hennes fel från början också att han inte vet.
    Den som bara är glömsk tar ansvar för detta och har givetvis sparat undan sina barns data i mobilen så att de kan ta fram det när det behövs. Och det har du gjort, alltså inget problem.
Svar på tråden Orimligt att ha koll på barns preferenser?