Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Avslag på ekonomiskt bistånd, svårt få inkomst

Anonym (gg) skrev 2024-07-13 15:52:36 följande:

Ansök om ett personligt ombud som kan hjälpa dig medan du mår dåligt. Försök få in det som står att det fattas, antingen själv eller med hjälp av det personliga ombudet. Det ska stå på kommunens hemsida var du kan söka om ett personligt ombud. 

Men sånt kan ju ta tid!!! Beroende på vart man bor och hur många personliga ombud det finns. Förstår inte hur folk kan hänvisa akuta problem till saker som garanterat kommer ta tid?! 
  • Anonym (.....)

Går inte att citera. Men tyvärr har B rätt! Finns ingen som helst empati i samhället för dem som har det svårt. Soc gör avslag på korrekta ansökningar för att spara pengar! Finns ingen omtanke om medborgare alls, folk blir vräkta, svälter bokstavligt talat, etc etc, och Soc bryr sig inte! Det är den bistra sanningen. Det är så otroligt NAIVT att tro att samhället bryr sig om medborgarna! Vakna upp!!

• Anonym (.....)

Qrabba:
    Hon har skrivit att de har blockerat henne så hon inte kan nå dem! Så genomskinligt, så uppenbart genomtänkt, jag är inte så naiv så jag tror det goda om myndigheter. Frågan är vad hon gör nu, eftersom de bestämt sig för att hon inte ska få något bistånd... De gör så hela tiden, avslår korrekta ansökningar för att kommuner måste spara pengar! 
    TS, riskerar du att bli vräkt? Har du någon anhörig som kan köpa mat åt dig så du inte svälter? Har du fått någon information om överklagan? 

• Anonym (.....)

TS, du undrar vad och vart du kan kränga iväg grejer för att få in lite pengar..

Klart du kan prova att sälja en soffa på Blocket! Numera är det väl gratis att lägga ut annonser där??? Isåfall har du ju inget att förlora på att försöka! ; Såvida det inte är en soffa du är väldigt fäst vid, eller om den är arvegods. Risken att du ångrar dig sedan när den ekonomiska situationen är löst och din kära soffa är såld.... Tänk över för-och nackdelar, är det värt det? Går det att lösa på annat sätt??? En ny soffa kostar pengar, och: Är din soffa värd något? Tyvärr har jag som erfarenhet av att sälja både på nätet och loppisar IRL, att folk är PINSAMT SNÅLA då det gäller att fynda begagnat, rent ut sagt! :(  Köper hellre tex ny soffa för 500-1000:- än åker hem till en säljare på Blocket och köper dennes soffa för 50:-, trots att kvaliteten och sånt är detsamma..  Men träffar du på rätt person som har det knapert och är ute efter en enkel billig soffa så... Det är alltid KÖPARENS ansvar att transportera och forsla bort prylen/möbeln, så du slipper tänka på det. Nu kanske det är så att du har en soffa av dyrare modell, jag säger bara: kör på, lägg ut på Blocket+ andra sajter där annonsering är gratis! Ta varken över-eller underpris och uppdatera din annons så ofta det går. 

Har du guldsmycken du inte har någon glädje av? Gå till närmsta pantbank och panta; silver är värt lite också men inte mycket.. Guld säger de aldrig nej till. Om du sedan har råd att lösa ut dem igen eller inte gör detsamma, jag har gjort det många gånger med saker som inte betytt något, alltså skitit i att lösa ut det. Händer inget, du får ingen skuld eller så. 

Googla lite efter sidor där man kan sälja saker, är du lite envis och tålmodig så finns det nog något som du äger som nån är beredd att betala för. Det finns t.o.m. PERVON som betalar för andras använda trosor (!!) på nätet. 

Det går att tjäna pengar om man vill, beror helt på vad man är beredd att göra!

Svar på tråden Avslag på ekonomiskt bistånd, svårt få inkomst