Anonym (Fattiglapp) skrev 2024-07-17 11:40:11 följande:
Det är upp till läkaren att sjukskriva mig, det är inget jag kan göra själv, eller hur?
och varje läkarbesök kostar pengar, SOM JAG INTE HAR, därför måste jag fortsätta söka jobb för att försöka få ekonomisk ersättning från försörjningsstöd, för att kunna betala hyra och mat.
Förstår ni?
Jag hamnar i en rävsax. För sjuk för att jobba, för fattig för att få läkarintyg (de vill ha betalt för att få läkarintyg utskrivet dessutom, det kostar flera hundra).
Söker SJÄLVKLART jobb.
Men ja, nu har jag hamnat i den situationen att jag har svårt att lösa min situation på grund av att jag hamnat efter med allt.
Så lätt att skriva "ta hjälp". Det kräver att man får rätt hjälp, och varje besök hos läkaren kostar pengar, som jag inte har.
Du får ursäkta TS, men jag har läst dina tidigare trådar och det här är ju minst den andra gången du misslyckas med att fylla i papper. Det verkar som att du har någon slags problemtik som gör att du "hamnar efter" och inte klarar av vuxenlivet. Du är ständigt på väg att vräkas och inte kunna betala räkningar, vad det verkar. Du får väl knalla in på soc och säga att du faktiskt behöver hjälp med att fylla i blanketterna, för att fylla i på nätet och sedan sitta och vänta i flera dagar fungerar ju inte när du inte har några pengar.
Sedan undrar jag vad som hände med alla pengar du sparat från jobbet? Och alla pantpengar du hade? Kan du inte fortsätta och panta förresten? Det måste ju ge ett litet tillskott?