Inlägg från: Anonym (Hälsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hälsa)

Benzo???

Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 02:30:31 följande:
    Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla! 

Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
    Ångesten är inte obotlig.

Börja att göra saker. Motionera, tvätta, städa, jobba, umgås med andra människor...

Ångest är bara en konsekvens av att man inte gjort det man borde ha gjort.
    Lösningen är också att börja göra det man borde göra.
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 02:30:31 följande:
    Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla! 

Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
    Det hjälper inte för att det inte är det som är huvudproblemet. Om man tex är arbetslös kan motion hjälpa lite på marginalen men inte nämnvärt. Det som kan lösa det på riktigt är att fixa ett nytt jobb.
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (Hälsa) skrev 2024-07-14 07:31:37 följande:
    Det hjälper inte för att det inte är det som är huvudproblemet. Om man tex är arbetslös kan motion hjälpa lite på marginalen men inte nämnvärt. Det som kan lösa det på riktigt är att fixa ett nytt jobb.
    Måste även ha livsmål och medvetenhet om varför man behöver jobba.
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (Hälsa) skrev 2024-07-14 07:43:30 följande:
    Måste även ha livsmål och medvetenhet om varför man behöver jobba.
    /Från en som hade "obotlig" ångest för 15 år sedan men som nu kn konstatera att ångesten är som bortblåst. 

Så ge inte upp. Fortsätt kämpa. 
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 08:16:49 följande:
    Jaja, att lyssna på dina råd hjälper ju knappast någon! Du är så naiv och trångsynt att det blir löjligt i sammanhanget! Snacka om att ha en världssyn som är så totalt betraktad endast från inifrån sitt eget huvud! Öppna ögonen och kliv ut i världen! 
    Så säger du bara för att du inte vill göra jobbet.

Enklare att se ner på någon som mig som lyckats, istället för att använda mig som inspiration.
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (Sim) skrev 2024-07-14 10:29:23 följande:
    Du är ett utmärkt exempel på hur de flesta människor INTE vill vara.
    Och eftersom du fortfarande mår dåligt, har du väl inte lyckats?
    Jag är lycklig nu för tiden. Oerhört lycklig och mår mycket bra. Har gjort det i många år nu.

Försöker så gott jag kan att hjälpa andra för det är svårt att vara nere. 
    Samtidigt kan man inte göra jobbet åt någon annan, bara att försöka hjälpa dem in på den rätta vägen.

När man är nere så blir det lätt att man ser duktiga och lyckliga människor som hot istället för inspiration. Därför så har jag överseende med dina elaka kommentarer i den här tråden. 
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (Sim) skrev 2024-07-14 21:56:54 följande:
    Du är inte lycklig, vännen.
    Precis den inställningen jag syftade på. Oförmågan att glädjas med andra och till och med se ner på andra människors framgångar.

Men jag har överseende...
Svar på tråden Benzo???