Benzo???
Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 02:30:31 följande:
Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla! Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
Börja att göra saker. Motionera, tvätta, städa, jobba, umgås med andra människor...
Ångest är bara en konsekvens av att man inte gjort det man borde ha gjort.
Lösningen är också att börja göra det man borde göra.