Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 02:30:31 följande:
Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla!
Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
Tusen tack för ditt svar ❤️ Exakt så här är det! Och tack även för ditt stöd gentemot dem som satt tumme ned, helt ärligt hade jag inte alls väntat mig en sån reaktion... gör mig löjligt lessen och jag förstår verkligen inte heller varför??? Och samma sak gäller ju ditt inlägg, att nån satt tumme ned på det... jättekonstigt! De borde ta bort tumme-ned-funktionen så att folk tvingas faktiskt skriva vad det är de ogillar i stället. Så är det ju på många andra forum; man kan sätta tumme upp, men inte tumme ned.
Jag hoppas att nån faktiskt kan och vill svara, för både din och min skull... blir så lessen att du har det så här också 💔 Det är fan inte ett liv, precis som du säger.
Hur enkelt det är att få benzo utskrivet beror på - en del läkare är stenhårda medan andra är väldigt snabba med att erbjuda det... Min läkare som jag har nu är väl mer åt det stenhårda hållet, men hon har ett bra tag ansett att jag kvalar in i gruppen där det inte finns nåt val. Sen beror det ju som du säger även på vad man själv har med sig i bagaget; har man en historia av missbruk, till exempel, är de ju självklart mer restriktiva - med tanke på din (tidigare) inställning till benzo antar jag dock att det inte är det du menar med att "ha papper på sig"?