Inlägg från: Anonym (En till!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till!)

Benzo???

Anonym (Benzo) skrev 2024-07-13 23:10:39 följande:
    Benzo???

Har alltid vägrat benzo men står fan inte ut med den här jävla ångesten längre. Ni som använt benzo mot ångest plz berätta, fördelar o nackdelar? Funkar det mot ångesten eller är den enda ångestdämpningen i att man blir trött av det osv Vill veta allt. Tack.

Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla! 

Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
  • Anonym (En till!)

Anonym (Hälsa): Om du läst ordentligt hade du sett att det står att sånt du föreslår inte hjälper mot den här typen av ångest! Kanske på längre sikt isåfall? Den typen av ångest vi snackar om här är kraftig och sätter sig i hela kroppen! Man blir begränsad fysiskt av den typen av ångest, och man blir utmattad av att vara på helspänn hela tiden. 
    Du bagatelliserar mitt och TS problem och verkar sakna kunskap om vad det innebär att leva med SVÅR typ av ångest! 

VAD vet du om huruvida vår ångest beror på att vi inte har gjort det vi borde ha gjort??! Fy vad inskränkt och dömande, och det du förmedlar till folk som läser är att det är ens eget fel!? Du vet INGET om orsakerna till att jag och TS mår såhär just nu!! Fy fan säger jag igen. Det är tvärtom; att det är jag som varit DRABBAD av tråkigheter jag inte rådde för, det har varit väldigt mycket med det jordiska på senare år och att råka ut för massa skit och missöden blev för mycket för mig att hantera. Det är som att en ångestdemon tagit över min kropp... 

Du menar säkert bara väl, men jag blir lack när någon yttrar sig och har sådan enkelspårig attityd och okunskap om något som är så pass brett och varierande! 

• Anonym (En till!)

Svar till Hurraa: 
    Det är väl ändå skillnad mellan dina döda vänner som "fastnade för benzo" som du uttrycker det (tog överdoser och avled i sömnen pga alldeles för höga doser!) och på de relativt låga doser som skrivs ut mot svår ångest, och följs upp och utvärderas regelbundet av läkarna! Men men, du vet tydligen bäst,  och alla som äter benzo mot ångest är bara knarkare som alla kommer att dö i sömnen som resultat av de "fastnade för benzo", säger du ju. Du verkar ha inställningen att det handlar om nåt jäkla knarksug?! Tala för dig själv och de du umgås med! 😉 
    Haha, jag och TS försöker inte inbilla eller lura i oss någonting alls! Vi frågar om saker som vi inte vet därför att vi ska kunna förstå vad som är bra för oss och inte, om man inte vet måste man ju fråga eller hur! Handlar inte om att vi är knarksugna och vill intala oss och lura i oss saker, det handlar om att vi har ohanterlig ångest och vill höra oss för om mediciner, i detta fall benzo. Du har nog hamnat helt fel, i fel tråd och i helt fel forum.. på Flashback passar din mentalitet in bättre! Vi pratar om att lindra LIDANDE i denna tråd, inget annat! Ditt inlägg är lite olämpligt i sammanhanget tycker jag.. Tror du verkligen att läkare skulle sitta och skriva ut mediciner som inte har någon annan utväg än att patienten dör i sömnen?? Haha, det där skrev du nog med några promille innanför västen! 😉 Ser inte direkt ut att vara något genomtänkt inlägg! Skål! 

• Anonym (En till!)
    Anonym (Hälsa) skrev 2024-07-14 07:45:54 följande:
    /Från en som hade "obotlig" ångest för 15 år sedan men som nu kn konstatera att ångesten är som bortblåst. 

Så ge inte upp. Fortsätt kämpa. 
    Jaja, att lyssna på dina råd hjälper ju knappast någon! Du är så naiv och trångsynt att det blir löjligt i sammanhanget! Snacka om att ha en världssyn som är så totalt betraktad endast från inifrån sitt eget huvud! Öppna ögonen och kliv ut i världen! 
  • Anonym (En till!)

Anonym (Benzo):
    Tack själv ❣️ Och tack för att du berömmer mig för att jag tar strider! Jag gör ganska ofta det, tar strid för sånt som är fel. De allra flesta andra som är på min sida/ av samma åsikt om saker, är tragiskt nog ryggradslösa fegisar som inte vågar säga ett knyst när det blir mothugg... De som förut hållit med och varit för samma mål blir, utan undantag hittills, för jävla skraja och pissar på sig då man har "motståndaren" framför sig. Fy fan jag är less på att alltid behöva stå helt själv och försvara mig själv för att de andra fegar ur! ☹️😢 Tro mig, det skapar en del negativa känslor och ångest i längden, och negativa känslor och upplevelser leder till mer dåliga livsval, som gör att man får ännu mer skit av oförstående människor...! Ibland önskar jag att jag inte var så totalt orädd, modig och kaxig... Jag skulle sluppit många tårar och oförrätter om jag varit en fegis! Även om de är patetiska, svaga och instabila individer så tror jag fan att de mår bättre än jag! 

Nu kom jag lite OT.  Du är snäll och fin som tackar med fet text och hjärtan och allt❣️ Du visar iallafall att du har stil! Du har rätt mentalitet och vet vad som är rätt och fel, och såklart hjärtat på rätt ställe! 💚 Man tycker ju att det borde vara tillräckligt för att få leva ett bra och harmoniskt liv!! Men inte i denna värld, tyvärr, nope! Här krävs skinn på näsan och vassa armbågar för att försvara sig mot människor som inte fattar rätt eller fel, och ja ärligt talat tycker jag att många inte fattar något alls!! 😄 Är förundrad över att de ändå fixar jobb, familjeliv, att vara ledare över olika projekt osv osv.. Helt otroligt; deras intelligens är så pass nedsatt så de borde inte klara att tex passa tider, fatta vad barn behöver osv..! Seriöst, vad fan ÄR DETTA för värld vi lever i???? Jag börjar mer och mer misstänka att det är The Matrix faktiskt. Att filmen visar oss vilken fejkad verklighet vi lever i och skapar omkring oss. Allt är ju nästan för sjukt för att kunna vara på något annat sätt! 🥴🌞😘

• Anonym (En till!)

Anonym (Hälsa): 
    Oj, ettrig och kaxig som bara den är du också! Shit vilken attityd, tjenare att du lyckas bruden; med din attityd kommer man inte långt! 

Du, : 
    Du har ingen aning om vad jag jobbar med, vad för slags "jobb" jag gör mot ångesten, vad jag gjort tidigare, hur mycket jag tjänar, hur jag lever eller någonting! Du kan inte yttra dig om det, haha är du på riktigt? Får jag fråga hur gammal du är? Är du vuxen? För om du nu är vuxen så tycker jag synd om dig! 

Du tycker att vi ska skaffa ett jobb, eller typ så?:Och vad är det som får dig att anta att jag är arbetslös?? Som du skriver så tvivlar jag på att du ens är myndig, antingen det eller så är du bara tragisk, ond, elak, olycklig och misslyckad och det som lyfter dig är att skriva nonsens i en tråd om ångest och skryta om hur lyckad du är och hur lata och misslyckade vi som inte håller med dig är... Dig kan man inte ens ta på allvar! 😄😅 Jag struntar i dina IQ-befriade inlägg hädanefter, och bryr mig inte om du fortsätter att ge "råd" som ingen här ger 5 öre för, har du inget bättre för dig än det så go ahead 👍 Om du nu är så lyckad, hur har du då tid att sitta här och uttala dig om saker du inte kan ett jota om? 😉 Så pass lyckad är du, grattis! Håll dig till saker du kan, förstår och behärskar istället! Lyckade människor gör nämligen så, förstår du. Det är ett av de vanligaste råden som rika och lyckade människor brukar ge! 

Eller...är du kanske helt enkelt bara rätt och slätt så elak som du låter? Tragiskt elak helt enkelt? Jag ville inte döma ut dig som rätt o slätt elak.. jag försökte hitta "mildare" alternativ (som att du kan vara för ung för att begripa sånt vuxna förstår tex).. 
    Vad synd att du inte är kvar i ångesten! Såna som du förtjänar ett liv i misär, tragik, sjukdom och allt annat ont som kan drabba dig!  

Grattis till priset Vidrigaste personen på nätet under 2024 hittills! 😆 Jag tycker du är äcklig, slemmig, grotesk och en uppkäftig kaxig nolla utan självinsikt och förståelse för hur samhället ser ut! Såpass IQ-befriad som du är så undrar jag om du hittar ut ur ditt lilla råttbo själv ens, eller om du behöver ringa någon vårdare som kan visa vägen? 

Jag kanske överreagerar över en liten skitsak som en fruktansvärt liten människa skrev, men jag mår bra av att visa förakt för såna som du. Jävligt bra faktiskt, riktigt ångestdämpande att få ut skiten där den hör hemma, hos såna som dig! 😋☀️🙏👍Jag tycker du är så hemsk och motbjudande så du vill icke veta.  Hur känner du ang. att du får folk att tycka så om dig?? ... Bra eller ? ...v😉🙈Känns det som en lyckad människa??: Som väcker förakt och äckel hos andra?  Nä du, du är inte lyckad eftersom du är vidrig mot folk med ångest och påstår att de är avundsjuka för du är sååå mycket bättre och mer lyckad, omg!?! 🤭🤭🤭 Lyckade människor är kärleksfulla och omtyckta, inte elaka och odrägliga som du! I vilket fall önskar jag dig all olycka och ångest och en riktigt plågsam utdragen död för att du är så ond som du är, tjaba! 

Tack för att du fick igång min glöd och gjorde mig tuff igen! Älskar att visa såna som dig vart skåpet ska stå 😊

* ... och därmed blir jag garanterat blockad, för min ärlighet mot sjuka vidriga kräk, igen! Men värt det! 😉 *

• Anonym (En till!)
    Anonym (Hfjd) skrev 2024-07-16 20:20:42 följande:

Jag märker ingenting om jag tar benso de dager jag inte behöver det. Kanske för jag har så låg dos så jag inte känner mig neddrogad på det ..?

Så jag har iallafall hittills lyckats ta det när jag måste, jag kan lätt sitta till kl 03 på nätterna med världens panik och fortfarande envisas med att vägra ta det. Det är så läkarna säger åt mig att ta det. 

Ja alla erfarenheter är olika! Det verkar folk som är rabiata här i tråden inte förstå! Alla får inte ett helvete, men tyvärr utgår folk ifrån sina egna erfarenheter och beter sig rabiat, kör över andra och talar om saker för dem som om folk vore utvecklingsstörda! 
    Jag har iallafall bestämt mig för att benzo, eller några mediciner överhuvudtaget, inte är något för mig! Hatar alla medicin-fixerade läkare som spelar omtänksamma men bara vill tjäna pengar på folks olycka! Jag tar en dag i taget, en dag med hanterbar ångest ser jag som en bra dag! 🙂👍
  • Anonym (En till!)

Alla här i tråden tycker att Hälsa är ett as... Med all rätt! Men konstigt nog önskar ni henne ändå gott? Ursäkta mig men hur FAN kan folk önska elaka människor gott??? Jag förstår inte det! 😁😆 Jag önskar alla elaka människor ett fruktansvärt hemskt tragiskt fortsatt liv, och en jävligt jobbig utdragen död med en wake-up efter detta liv om hur de betett sig och straff på det! Men det är väl bara jag... 

Hälsa är inte lycklig för fem öre. Det kan hon försöka intala oss tills hon är blå! Vilken lycklig människa skriver i en sån här tråd och är kaxig och oempatisk och slänger skit på dem som inte håller med?! 😊😁😆 Garanterat ingen lycklig människa gör så! Patetiskt troll, eller ensam desperat människa som inte kan få någon annan framgång i livet än att påstå att hon är lycklig genom att skriva skit till folk med ångest! 

Hälsa: Jag undrar fortfarande HUR ditt liv ser ut, HUR ditt liv blivit så lyckligt, VAD exakt gjorde du? För just nu framstår du bara som någon som är desperat efter uppmärksamhet och ganska misslyckad! 😉

Jag BLEV inte blockad!! Jag var säker på att jag skulle bli det! Jag har blivit blockad för mycket mindre! Så uppenbarligen anser moderatorerna på FL att du är lika elaka, vidrigt och hemsk som vi andra här tycker, och att du förtjänar det jag skrev! Men så otroligt lyckad och lycklig som du är så gör det väl dig detsamma att samtliga här hatar dig 🤭🤭🤭

Svar på tråden Benzo???