• Anonym (Trash)

Trashigt?

Är en kvinna trashig för att hon har barn med två olika pappor ?

• Svar på tråden Trashigt?
  • Cathariiina
    Anonym (GA) skrev 2024-07-25 12:05:48 följande:
    Vad är skillnaden?
    Så har det ju alltid ansetts, i alla samhällen. Och då är det antagligen inbyggt i oss, sedan vi var apor. Om man tittar på dagens apflockar, så är det även där så att en man kan para sig med många honor - men inte tvärtom, det är otänkbart. 

...och sedan har vi detta med barnen. Om en kvinna har röriga, lösa relationer, så blir hon för det mesta ensam med barnen. Barnafadern - om han ens går att identifiera - är ofta inte intresserad av ett barn som avlats under de omständigheterna, mot hans vilja och när han inte känner mamman eller vill samarbeta med henne. (Detta kan man förstås tycka vad man vill om, jag säger inte att det är BRA att män resonerar så, jag säger bara att det är vanligt.)

Och då blir kvinnan ensam med barnen. Att under de omständigheterna dejta och bygga upp ett nytt förhållande är svårt, för tiden finns inte. Hon kan ju inte utnyttja barnvakter eller betala sådana hur mycket som helst. Det brukar sluta med att hon flyttar ihop med en ny karl nästan genast, och det är oftast under sådana omständighter som barn blir misshandlade (ibland dödligt) eller sexuellt utnyttjade. 

Ensamma mammor erhåller även väldigt mycket bidrag från samhället.
  • Anonym (GA)
    Anonym (123) skrev 2024-07-26 11:18:39 följande:
    Pyttsan heller, det är alltid kvinnan som väljer i det här fallet. 

Väljer vad? Att ha sex oskyddat? 

Det är väl själva benämningen på WT, att låta en massa kvinnor föda ens ungar hipp som happ. Att inte ta ansvar, att inte ha kontroll, att inte skydda sig. Det är WT, oavsett kön. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 11:26:44 följande:
    Så har det ju alltid ansetts, i alla samhällen. Och då är det antagligen inbyggt i oss, sedan vi var apor. Om man tittar på dagens apflockar, så är det även där så att en man kan para sig med många honor - men inte tvärtom, det är otänkbart. 

...och sedan har vi detta med barnen. Om en kvinna har röriga, lösa relationer, så blir hon för det mesta ensam med barnen. Barnafadern - om han ens går att identifiera - är ofta inte intresserad av ett barn som avlats under de omständigheterna, mot hans vilja och när han inte känner mamman eller vill samarbeta med henne. (Detta kan man förstås tycka vad man vill om, jag säger inte att det är BRA att män resonerar så, jag säger bara att det är vanligt.)

Och då blir kvinnan ensam med barnen. Att under de omständigheterna dejta och bygga upp ett nytt förhållande är svårt, för tiden finns inte. Hon kan ju inte utnyttja barnvakter eller betala sådana hur mycket som helst. Det brukar sluta med att hon flyttar ihop med en ny karl nästan genast, och det är oftast under sådana omständighter som barn blir misshandlade (ibland dödligt) eller sexuellt utnyttjade. 

Ensamma mammor erhåller även väldigt mycket bidrag från samhället.
    Vi är inte apor, och män som får ungar till höger och vänster är definitivt ansvarslösa. Lika ansvarslösa som dito kvinnor.

Tar man väl hand om sina barn spelar det mindre roll. Men det underlättar om man bara har barn med en eller högst två personer. Oavsett kön.
    Anonym (123) skrev 2024-07-26 11:18:39 följande:
    Pyttsan heller, det är alltid kvinnan som väljer i det här fallet. 
    Kvinnan har sista ordet, eftersom bara hon kan avbryta en graviditet. Men män har lika stort ansvar att skydda sig om de inte vill ha barn.
  • Anonym (123)
    Anonym (GA) skrev 2024-07-26 11:28:34 följande:

Väljer vad? Att ha sex oskyddat? 

Det är väl själva benämningen på WT, att låta en massa kvinnor föda ens ungar hipp som happ. Att inte ta ansvar, att inte ha kontroll, att inte skydda sig. Det är WT, oavsett kön. 

Jag hoppas att du bara spelar, för så dum  borde du inte vara... men jag förklarar ändå.

Du förstår, det är kvinnan som beslutar om det föds ett barn eller ej. Mannen har noll beslutanderätt när det kommer till det.

Vad som är wt eller ej bestämmer man efter eget huvud.  Dick anser jag att det är trashigt att ens inleda ett förhållande med en vandrande frögurka. Oavsett kön.
  • Anonym (GA)
    Anonym (123) skrev 2024-07-26 11:42:08 följande:
    Jag hoppas att du bara spelar, för så dum  borde du inte vara... men jag förklarar ändå.

Du förstår, det är kvinnan som beslutar om det föds ett barn eller ej. Mannen har noll beslutanderätt när det kommer till det.

Vad som är wt eller ej bestämmer man efter eget huvud.  Dick anser jag att det är trashigt att ens inleda ett förhållande med en vandrande frögurka. Oavsett kön.

Och hur dum spelar inte du? Mannen har ett val, att skydda sig eller inte skydda sig. Han kan även säga nej till sex. Att ligga runt utan skydd är trashigt enligt mig.  Oavsett kön. 

• Anonym (123)
    Anonym (GA) skrev 2024-07-26 11:47:22 följande:

Och hur dum spelar inte du? Mannen har ett val, att skydda sig eller inte skydda sig. Han kan även säga nej till sex. Att ligga runt utan skydd är trashigt enligt mig.  Oavsett kön. 

Tja,  var och en har sin åsikt...

Måste bara berätta en sak till. Det kan bli barn trots skydd. Det finns ormar till kvinnor också som insemination sug själva med hjälp av den begagnade kådisen.
    Så nu lärde du dig lite mer.

Varsågod!
  • Anonym (GA)
    Anonym (123) skrev 2024-07-26 11:51:08 följande:

Måste bara berätta en sak till. Det kan bli barn trots skydd. Det finns ormar till kvinnor också som insemination sug själva med hjälp av den begagnade kådisen.

Varsågod!

Ja, att bli lurad en gång är en sak, även om mannen ändå borde använda skydd trots att kvinnan gör det. 

Men att flera gånger bli lurad, ja då är något fel. 

Anonym (123) skrev 2024-07-26 11:51:08 följande:

Varsågod!
    Män som får barn till höger och vänster, som de inte tar hand om, är sällan den ansvarsfulla typen.

Det är sällan så att de har blivit "lurade", eller använt skydd som misslyckats. Även om det förstås händer. Men då är det oftast enstaka barn som blir till på det sättet. En man får inte 3-4 barnkullar om han tar ansvar, väljer partner med omsorg, skyddar snabeln, inte stoppar snabeln i fel hål.

Tar han hand om sin avkomma är det en annan sak. Men ju fler barn, med ju fler partners, desto mindre tid för barnen. Det gäller både män och kvinnor.
  • Anonym (Man)

Man anses inte som trashig bara för att man har barn med 2 olika pappor. Det är summan av olika egenskaper som tillslut gör en person trashig. Ju fler saker man bockar av på listan desto troligare är det att man är trashig.

Barn med flera olika
    Tatueringar
    Piercingar
    Färgat hår, pastell 
    Övervikt
    Rökning
    Dålig kost
    Sunkiga kläder
    Dåligt sällskap
    Gå på mycket bidrag
    Ha kronofogden efter sig
    Överdrivna lösnaglar
    Ha skärmtid och sociala medier som huvudsysselsättning
    Prata skit om folk
    Vara arbetslös
    Ha ostädat hemma
    Inget driv
    Missunnsam
    Om man lever på cola eller energidrycker

• Anonym (123)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-26 12:01:57 följande:

Man anses inte som trashig bara för att man har barn med 2 olika pappor. Det är summan av olika egenskaper som tillslut gör en person trashig. Ju fler saker man bockar av på listan desto troligare är det att man är trashig.

Barn med flera olika
    Tatueringar
    Piercingar
    Färgat hår, pastell 
    Övervikt
    Rökning
    Dålig kost
    Sunkiga kläder
    Dåligt sällskap
    Gå på mycket bidrag
    Ha kronofogden efter sig
    Överdrivna lösnaglar
    Prata skit om folk
    Vara arbetslös
    Ha ostädat hemma
    Inget driv
    Missunnsam

Två pappor är inget att bry sig om, OM de inte är väldigt nära i ålder. Av övriga punkter håller jag med om de flesta.
  • Anonym (Fk)

Ja, om inte den första pappan åkte i fängelse för misshandel eller våldtäkt.

Barn med flera olika
    Tatueringar
    Piercingar
    Färgat hår, pastell 
    Övervikt
    Rökning
    Dålig kost
    Sunkiga kläder
    Dåligt sällskap
    Gå på mycket bidrag
    Ha kronofogden efter sig
    Överdrivna lösnaglar
    Prata skit om folk
    Vara arbetslös
    Ha ostädat hemma
    Inget driv
    Missunnsam

Barn med flera olika? Beror på som sagt.

Tatueringar? Haha, både jag och maken har tatueringar, många andra vi känner också. De flesta är högutbildade och samtliga har kvalificerade jobb.

Piercingar? Samma sak, även om det är mer sparsamt med piercingar än med tatueringar i min bekantskapskrets.

Färgat hår? Vad är problemet med det? 

Övrigt på listan är ju inte så bra eller trevligt, det håller jag med om. Även om det enligt mig är värre att vara missunnsam och prata skit om folk, än att vara arbetslös eller ha ostädat hemma. (Beror på hur ostädat, varför man är arbetslös, hur länge osv).
  • fornminne

Barn med flera olika
    Tatueringar
    Piercingar
    Färgat hår, pastell 
    Övervikt
    Rökning
    Dålig kost
    Sunkiga kläder
    Dåligt sällskap
    Gå på mycket bidrag
    Ha kronofogden efter sig
    Överdrivna lösnaglar
    Prata skit om folk
    Vara arbetslös
    Ha ostädat hemma
    Inget driv
    Missunnsam

Många som kallas "trash" lider i själva verket av psykisk ohälsa. Det är bara att titta på listan. Hur bra tror du den mår som bockar av många av dessa? Utom den översta delen av listan, om inte är relevant öht.

Men det säger sig själv att den som bockar av det mesta av det övriga, inte mår bra. Kanske finns missbruk med i bilden, kanske npf, kanske en trasslig uppväxt. Eller allt detta. Det betyder inte att man får bete sig hur som helst, och det är ingen ursäkt för att inte ta tag i sitt liv, men det kan vara en förklaring. 
Svar på tråden Trashigt?