Vill inte ha manlig gynekolog pga övergrepp, mår dåligt efteråt.
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden..Var tvungen att gå till gyn pga misstänkt missfall och behövde få hjälp med att starta processen. För att få tabletter måste dom göra en undersökning vilket jag förstår. Tyvärr så var det en manlig gynekolog något som jag absolut inte vill ha pga tidigare övergrepp.
Det var med en kvinnlig sköterska också, brukar det vara så? Har aldrig varit med om det tidigare. Det var heller inte så att jag blev tillfrågad om hon fick vara med men det kanske är så om det är en manlig gynekolog..?
Kan dom se i journalen om man blivit utsatt för övergrepp? Har varit där på samma klinik pga våldtäkter.
Jag antog att dom såg sånt innan men när jag låg där och skulle göra själva undersökningen frågade han om jag hade blivit det men jag sa nej då för han skulle precis undersöka mig och jag kände mig så obekväm. .
Innan själva undersökningen gjorde jag det väldigt tydligt att jag inte ville ha en manlig gynekolog men han förklarade att han och en annan manlig kollega hade jouren och att jag skulle behöva vänta om jag ville ha en kvinnlig. Läkaren gjorde inga fel under själva undersökningen men jag mår fortfarande dåligt. Brukar det vara såhär?