BF april 2025
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Hej! Mycket som skrivit här. Har varit bortrest.
Imorgon ska jag på vul. Är nervös som bara den.
Håller tummarna. Men har inte riktigt vågat vara glad ännu innan jag liksom sett är de finns något där.
På ultraljudet fanns de en liten bebis med tickande hjärta.
De är alltså på riktigt 😍🥹
Jag blev Inte mer klok av dagens VUL.. denna läkare hittade TRE (!!!!!) fostersäckar. Två av dom har tomma och i en av dom fanns ett embryo. Först säger han att embryot inte har växt nånting sedan förra veckan. När jag då säger att jaha med det är ju positivt för förra veckan fanns/syntes inte ens ett embyro! då säger han att ?mm okej ja men det är för litet för att vara i vecka 9? jag ba men JAG ÄR INTE I VECKA 9, vi har ju kommit fram till att jag är kortare gången. Då säger han nånting i stil med att embryot är 3 mm och att han tror att jag är i 6+1 idag och då borde embryot vara större plus att han inte kan se hjärtslag och det SKA man kunna göra från vecka 5 säger han.
Jag har fått ytterligare en tid nu nästa onsdag men jag är på riktigt mer irriterad än ledsen just nu. Det står ju för fan på typ 1177 att embryot är mellan 2-4 mm i vecka 6, så varför är det konstigt att mitt embryo är 3 mm? det står dessutom att man oftast INTE kan se hjärtat förrän i vecka 7-8 ibland tom senare, så varför är det konstigt om hjärtat inte syns nu i vecka 6? Vet inte vad jag känner just nu. Nånstans har jag tappat allt jävöa hopp samtidigt som jag nånstans intr har det..
Jag blev Inte mer klok av dagens VUL.. denna läkare hittade TRE (!!!!!) fostersäckar. Två av dom har tomma och i en av dom fanns ett embryo. Först säger han att embryot inte har växt nånting sedan förra veckan. När jag då säger att jaha med det är ju positivt för förra veckan fanns/syntes inte ens ett embyro! då säger han att ?mm okej ja men det är för litet för att vara i vecka 9? jag ba men JAG ÄR INTE I VECKA 9, vi har ju kommit fram till att jag är kortare gången. Då säger han nånting i stil med att embryot är 3 mm och att han tror att jag är i 6+1 idag och då borde embryot vara större plus att han inte kan se hjärtslag och det SKA man kunna göra från vecka 5 säger han.
Jag har fått ytterligare en tid nu nästa onsdag men jag är på riktigt mer irriterad än ledsen just nu. Det står ju för fan på typ 1177 att embryot är mellan 2-4 mm i vecka 6, så varför är det konstigt att mitt embryo är 3 mm? det står dessutom att man oftast INTE kan se hjärtat förrän i vecka 7-8 ibland tom senare, så varför är det konstigt om hjärtat inte syns nu i vecka 6? Vet inte vad jag känner just nu. Nånstans har jag tappat allt jävöa hopp samtidigt som jag nånstans intr har det..
Jag hade blivit galen av alla oklara besked! Och så jobbigt att behöva vänta en hel vecka till. Jag gör ju ett VUL i varje ny vecka och tycker att det är en evighet emellan, och då har det inte varit några oklarheter.
Det jag fått höra hela tiden från både gynakuten, ultragyn och babyscreen är att from 6+0 så ska man kunna se hjärtaktivtet. Hur kan det råda så delade meningar om detta?
Var hos bm för första gången i torsdags, så spännande!
Dock fick jag be om tidigare ultraljud pga allt jag läser här inne, blir nervös. Så ska din den 9e och kika ☺️
Tips till er alla! Vi skaffade en Angelsounds fetal doppler (ca 400 kr) och kunde idag när vi går in i vecka 10 efter många försök äntligen hitta fostrets hjärtslag! Vi räknade slag per 12 sekunder och fick det till 175 slag i minuten, som borde vara ypperligt för vecka 9-10 :) så tänker mig att jag klarar mig med detta nu tills nästa ultraljud vecka 12 <3
Enligt tillverkaren är den pålitlig först efter vecka 12 men jag är också rätt smal så kan hända det hjälpte.
Jag hoppar in här. Har avvaktat lite med att skriva då jag misstänkte att det var en kemisk graviditet men nu verkar det iaf inte vara fallet. Jag har läst alla 27 sidor och era berättelser - så fint att följa er :) Och alla styrka till er som redan upptäckt komplikationer, jag vet hur mycket det suger.
Jag är 33 och har inga barn. Vi har försökt i nästan 2 år och har haft 4 missfall; v12 (turners upptäckt på kub därefter hjärtstopp), v4 (kemisk), v8(stannade i v5) och v11 (ofostrig). Så mitt sinnesläge är väll ?jag tror det när jag ser det..?. Efter de senaste hade jag problem med rester och kronisk inflammation så har behandlats med dubbla antibiotika nyligen. Jag blev gravid direkt efter de senaste ingreppet för att ta bort rester. Jag går precis som någon mer av er på trombyl.
Nu har jag väldigt få symtom, medan jag tidigare mått skit ganska tidigt. Dock vet jag att kromosomavvikelser kan som jag haft kan ge högre hormonpåslag tidigt, så kanske är detta hur en ?frisk? graviditet ska kännas för mig - vad vet jag. Jag är beräknad 25/4 och är 5+1 idag. Jag har haft lite mer symtom just idag, främst väldigt yr, trött, lite äcklad av sött och lätt ömma bröst. Pga min historia så blir jag kallad för tidigt ultraljud inom några veckor. Vi får se hur det blir då, men kul att följa er för nu iaf :)
Hade hunnit glömma hur det är att smyga med Graviditeten nu i början. Haha
i helgen var vi på fest/kalas där det serverades alkohol. Min lösning fick bli att ta en burk med öl/cider, gå in på toaletten, hälla ut och skölja ur och sen i med vatten. Ingen som märkte att jag minglade runt med vatten istället för öl. Haha