BF april 2025
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Jag har redan lite lägre blodtryck och nu under senaste veckan har jag känt av det extra mycket, känns som jag är nära på att svimma mest hela tiden. Någon som har tips medan jag väntar på svar från barnmorskan?
Det är så jäkla jobbigt och har fått sjuka mig från jobb
Jag har redan lite lägre blodtryck och nu under senaste veckan har jag känt av det extra mycket, känns som jag är nära på att svimma mest hela tiden. Någon som har tips medan jag väntar på svar från barnmorskan?
Det är så jäkla jobbigt och har fått sjuka mig från jobb
Jag har också lågt blodtryck sen tidigare och får ännu lägre under graviditet. Var hos bm idag och kollade och det var lågt redan nu. mina knep har alltid varit att hålla jämt matintag och inte slarva ( väldigt svårt om man är gravid och illamående) brukar ha med mig typ dextrosol eller någon lakrisbit i väskan för att få i mig något som höjer trycket snabbt.
antar Att dem kollat ditt blodvärde och järndepå för är dem låga i kombination med blodtrycket så brukar man må rätt kasst.
Jag har också lågt blodtryck sen tidigare och får ännu lägre under graviditet. Var hos bm idag och kollade och det var lågt redan nu. mina knep har alltid varit att hålla jämt matintag och inte slarva ( väldigt svårt om man är gravid och illamående) brukar ha med mig typ dextrosol eller någon lakrisbit i väskan för att få i mig något som höjer trycket snabbt.
antar Att dem kollat ditt blodvärde och järndepå för är dem låga i kombination med blodtrycket så brukar man må rätt kasst.
okej vilken vecka är du i nu?
jag fick precis ifrån bm att min järndepå redan var låg så Ska börja äta järn redan nu, är i 7+4.
okej vilken vecka är du i nu?
jag fick precis ifrån bm att min järndepå redan var låg så Ska börja äta järn redan nu, är i 7+4.
Hej!
Idag var vi på tidigt ultraljud, huvudsakligen av praktiska skäl då mina arbetsuppgifter påverkas av en eventuell graviditet. Allt såg bra ut, en liten, till synes pigg böna med ett tickande hjärta gottar sig där inne! Enligt appen är jag i vecka 9+0 men BM trodde snarare 8+5, mer specifikt blir det såklart på KUB som vi ska på den 1/10. Det ser vi fram emot, med förhoppning om fina siffror!
Här har illamående nästan helt försvunnit sen vecka 9+0 ungefär. Idag 10+4 😊 skulle annars varit orolig men har lyssnat på bebis hjärtslag varje kväll med hemmadopplern och de blir bara starkare och lättare att hitta 😊 11 dagar till ultraljud och 2 veckor till NIPT!
Var på första tidiga ultraljudet nyss, blev flyttad från 15e till 12 april istället, allt såg bra ut och bebisen till och med vinkade på oss 🥹