• Peter1975

Sjukaste sakerna ni har gjort

Hej på er! Jag tänkte att vi skapar en tråd om de gånger man har släppt sina hämningar och bara gjort vad som än fallit en in. Jag kan börja så får ni gärna kommentera och fortsätta berätta om sjuka saker ni har gjort. Försök att slå mig!

En gång så gick jag på torget i min stad jag bor i och jag vet inte vad som flög i mig men jag fick en idé om att gå på alla 4. Jag kunde inte få denna tanke ur mitt huvud och kände ett tvång att jag var tvungen att gå på alla 4 hela min vistelse, samt hela vägen hem. Jag hade som mål att köpa skruv så jag kröp på alla 4, in på Claes Ohlson och kröp omkring där för att leta skruv. Jag försökte se mig för så gott det gick men det var svårt att ha översikt medan man kröp. Jag fick också en tanke om att greppa tag i folks ben så det gjorde jag på två män inne på Claes Ohlson. Men det var löst och sen gick jag vidare. Det var svårt att betala så de fick ta ned kortläsaren till mig på golvnivå. Min vanligtvis 15 minuter hemgång gick nu på säkert 1 timme då jag var tvungen att ta många pauser och så hade jag ont. Jag kom hem och var tvungen att lägga ispåse på mina händer då de var röda och svullna. 

En annan gång så hade jag köpt pussel, också denna gång på torget, jag kände mig sen tvungen att lösa den på plats så jag kröp till närmsta buske, tog av mig min t-shirt och satt där på huk och satte alla 1000 bitar. Det tog hela dagen då underlaget var dåligt samt så var det mörkt där inne. 

Lite tokigheter ändå. Er tur!

• Svar på tråden Sjukaste sakerna ni har gjort
  • Peter1975

Det ska läggas till att jag är en helt normal man med jobb och familj men lite tokig är man väl. Alla har en tokig sida men det är inte föränn man tillåter den sidan att träda fram som det kan yttra sig. Kan berätta om en annan sjuk händelse.

Det var en stor marknad i en närliggande stad och dit åkte jag. Papperskorgarna var överfulla och precis när jag kollade på en av dem så råkade jag få en tanke i mig som jag bara kände att jag var tvungen att genomföra. Jag var tvungen att gå fram till en sådan och börja gräva och börja äta utan att kolla eller pausa. Jag kommer inte ihåg allt jag smakade men är säker på att jag tog en tugga av ett bananskal, aleminiumburk, snus och massa annat gott. Jag svalde ingenting såklart utan bara grävde och tuggade. Jag kommer inte ens ihåg om någon såg eller om någon sade någonting, jag var som hooked i ögonblicket haha. 

• Anonym (v)

Kan inte komma på nåt just nu. Jag gillar inte att göra bort mig inför andra så har väl därför undvikit sådana situationer för merparten av ens liv.

• Anonym (v)

Jag har tagit upp mitt årskort och fört mot självkassans betalningsscanner ibland.

Och tvärtom, hållit bankomatkortet på bussens stämpelmaskin av misstag då och då. Känns inte bra. Man känner sig dum och bortgjord framför chauffören.

Tur att man oftast går till självtjänande kassor på Hemköp och Ica numera. Behöver ingen annan se ens tabbar. 

• Anonym (Sambo)

Jag har nog gjort sjukare saker, men kan lufta konstiga tankar istället. Ibland tänker jag att jag måste ha sex med den 10 kvinnan jag ser eller liknande saker. Det kan gälla när jag kör bil, går på stan, ute och joggar eller tom när jag promenerar med frugan bredvid.

• Peter1975

Det är lite härligt att skämma ut sig ibland ändå. Släppa loss lite, i ett annars väldigt uppstyrt samhälle. Jag kan köra vidare i tråden i väntan på fler svar. 

För några år sedan fick jag ytterligare en sådan här briljant idé. Jag har ett fönster ut mot en gata där det ständigt går förbi människor och där det ständigt åker förbi bilar. Och jag tänkte för mig själv "hmm.. undrar hur länge jag kan göra såhär..". Jag tog resten av min morgongröt och smetade in det i mitt ansikte och hår och tog av mig morgonrocken och stod nu enbart i kalsonger. Jag tryckte mig mot fönsterrutan och bestämde mig för att inte röra en muskel eller vända bort blicken på hela dagen. Jag stirrade ut från fönstret och jag kan inte ens räkna hur många som stannade upp och kollade på mig. Jag klarade av att stå där i 7 och en halv timme, sen blev jag för hungrig och var tvungen att avlägsna mig. Kul grej ändå såhär i efterhand. 

• Peter1975
    Anonym (Sambo) skrev 2024-07-28 22:52:27 följande:

Jag har nog gjort sjukare saker, men kan lufta konstiga tankar istället. Ibland tänker jag att jag måste ha sex med den 10 kvinnan jag ser eller liknande saker. Det kan gälla när jag kör bil, går på stan, ute och joggar eller tom när jag promenerar med frugan bredvid.

Det låter lite som filmen "vuxna människor" när han måste ligga med den sista personen han bestämmer sig för innan han kommit upp för rulltrappan. Bra film! 
  • Anonym (Sambo)
    Peter1975 skrev 2024-07-28 22:54:59 följande:

Det är lite härligt att skämma ut sig ibland ändå. Släppa loss lite, i ett annars väldigt uppstyrt samhälle. Jag kan köra vidare i tråden i väntan på fler svar. 

För några år sedan fick jag ytterligare en sådan här briljant idé. Jag har ett fönster ut mot en gata där det ständigt går förbi människor och där det ständigt åker förbi bilar. Och jag tänkte för mig själv "hmm.. undrar hur länge jag kan göra såhär..". Jag tog resten av min morgongröt och smetade in det i mitt ansikte och hår och tog av mig morgonrocken och stod nu enbart i kalsonger. Jag tryckte mig mot fönsterrutan och bestämde mig för att inte röra en muskel eller vända bort blicken på hela dagen. Jag stirrade ut från fönstret och jag kan inte ens räkna hur många som stannade upp och kollade på mig. Jag klarade av att stå där i 7 och en halv timme, sen blev jag för hungrig och var tvungen att avlägsna mig. Kul grej ändå såhär i efterhand. 

Det är ändå bra att du skriver i 1:a inlägget att du är en helt normal kille =)
  • Peter1975

Normal med en fotnot 😉 nej men normal på det sättet att man ändå har familj, arbete och annars lever helt som vanligt. Inte för att det är fel på att ha en diagnos men normal på det sättet att man är helt diagnosfri också 

• Anonym (v)
    Peter1975 skrev 2024-07-28 22:56:27 följande:
    Det låter lite som filmen "vuxna människor" när han måste ligga med den sista personen han bestämmer sig för innan han kommit upp för rulltrappan. Bra film! 
    Bra film ja men Felix Herngrens omogne rollfigur gillar jag inget vidare. Ej heller hans flamsfia till älskarinna. Deras tankar liknar en fjortis dito.
    Jag gillar Cecilia Ljung bäst. Hennes karaktär är den enda vuxna människan i filmen.

Sen förstår jag inte riktigt meningen med att bete sig som du gör. Att bryta mot regler för att? Vari ligger det roliga med att folk uppfattar dig som psykiskt labil eller intellektuellt eftersatt? Ser noll poäng med ett sådant beteende och noll vinning därav.

Sen tror jag att du hittar på det mesta i dina utsagor. Inklusive den om att du skulle vara gift. Möjligen talar du sanning om ditt förnamn.
  • Anonym (v)

Och diagnos har du nog med all säkerhet. Kanske fler än en dessutom. 

Svar på tråden Sjukaste sakerna ni har gjort