Inlägg från: Anonym (Ser mycket sådant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ser mycket sådant)

16-åring med mini wife syndrome ska få ett syskon

Anonym (Ja precis) skrev 2024-08-11 10:49:02 följande:
    En kvinna som känner att hennes roll som sin mans kvinna är hotad av en tonåring kan inte vara speciellt bra på att vara hustru tänker jag spontant. 
    Mm
    Många är även svartsjuka på att deras bonusbarn vill ha uppmärksamhet. En del för att mannen haft en kvinna innan dem ( vilket går ut över barnet/n). Eftersom barnet/n är en ständig påminnelse om att mannen haft en liv innan henne.
    Anonym (Bingbong) skrev 2024-08-12 23:39:10 följande:

Får känslan när jag läser i tråden att många (antagligen kvinnor och säkert separerade själva, och fd mannen har träffat en ny kvinna kanske) verkligen tänker och tror att barnen alltid går i första hand, att den vuxna ska åsidosätta sig själv tills barnet är 30. Den så kallade nya kvinnan i mannens liv ska bara anpassa sig och tugga skit eftersom hon ju visste att han hade barn innan?

Nej, barnen går inte alltid i första hand. Om det kommer till vettiga situationer där den andra vuxna blir oerhört sårad pga barnet ska ha sin vilja igenom säger man nej. Har själv ställts inför att min dotter försökte tvinga mig att välja mellan henne och min nya kvinna, valde jag min kvinna skulle hon bara bo hos sin mamma. Ja men gör det då, sa jag, ungefär. Dottern var 16 när detta utspelade sig. Hade då varit ett par med min nya i 8 år. Ja jag är förälder men jag är också en vuxen individ som lever mitt liv. Med rätt till känslor, kärlek osv. Ska jag leva som singel hela livet bara för att behaga min dotter som ter sig svartsjuk?

En pappa som gör ett sådant val har mycket att ångra i framtiden. En bra pappa hade försökt diskutera vad dottern egentligen har emot relationen och försökt allt för att få den fungera. 

Ett barn har man kontakt med hela livet ( barnbarn mm). En kvinna kan lämna dig för vilken ny man som helst, du är ersättningsbar. Går inte ens att jämföra mot varandra.

Anonym (Less) skrev 2024-08-12 22:14:02 följande:
    Jag räknar väl med att ungen drar så fort som möjligt. 2+ år kvar?

Det ordvalet visar tydligt vad du tycker om hans ?unge?. 

Om din man är normal och såg vad du skrivit, borde han se det som extremt oattraktivt och slängt ut dig istället.

Anonym (Mini) skrev 2024-08-14 14:33:13 följande:
    Njae. Men det låter som en sorts gräns som passeras iom att ts skriver pillande och gos, låter inte som vanliga kramar. Jag kramar mina tonåringar flera ggr per dag, det verkar uppskattas även av tonåringar fulla av attityd.

Så det låter skumt för mig, vuxna är just det och barnen är ens barn även tonåringar. Så pappan sätter nivån, han är den vuxne.

Det där är svårt att bedöma vad som är för mycket. Jag som är uppväxt i ett tämligen kärlekslöst hem där man aldrig kramas, skulle nog ha en annan gräns än en individ som har det som norm.Det kan vara en anledning att ts upplever att det pillas och gosas medan dottern och pappan ser det som normalt.

Om det är sexuella anspelningar skulle nog de flesta tycka det känns fel. Men frågan kvarstår om det är ts som är svartsjuk på dottern och upplever det som att dottern pillar och gosar, om det är olika normer som skiljer sig åt, eller om dottern gör det medvetet för att göra ts svartsjuk.

Svar på tråden 16-åring med mini wife syndrome ska få ett syskon