Anonym (Ts) skrev 2024-08-20 08:21:12 följande:
Jag har varit helt öppen med sonens situation. Jag är lyckligt lottad med en stöttande chef och förstående medarbetare. Men man vill ju ändå göra ett bra jobb. Skulle det här blir för svårt att hantera under för lång tid kan jag inte fortsätta vara chef.
Anonym (Leo) skrev 2024-08-19 14:05:02 följande:
Känner igen detta. Jag vabbade ett tag på heltid och mådde verkligen inte bra av det. Nu turas vi om.
Är någon av er ensamstående?
Jag har mina barn varannan vecka så det ger ju viss flexibilitet. Sen har tyvärr pappan egna problem (utbrändhet) så jag sköter nästan alla kontakter med vården och skolan även på hans veckor.
Det låter tufft att du drar mycket själv. Har ni någon äldre släkting eller så som kan hjälpa till genom att finnas där dagtid, laga lunch och sånt?
Vi försöker, som du skrev om, ha struktur på dagarna. Något vi alltid hållt fast vid är att väckarklockan ringer på morgonen och då går man upp, klär sig, äter osv. Sen har man ju fått anpassa vad man gör under dagen efter vad som är möjligt. Ett tag övade vi på att lämna hemmet öht.
Har ditt barn kontakt med kompisar? Jag kan vara orolig att kompisarna inte finns kvar längre när barnet orkar träffa dem igen.