Anonym (Eliza) skrev 2024-08-30 21:47:37 följande:
Då skulle du inte uppskatta om ditt barn eller son röjde i din kyl heller då antar jag..
Nej då kanske man ska skippa barn. Om man tänker som du..då slipper du både svärdöttrar eller söner som " röjer" i ditt kylskåp.
Vilken tur att man har en svärmor som ser en som en självklar medlem i familjen.
Hemma hos både mina och min mans föräldrar så kan man gå och göra sig en smörgås eller vad man vill om man är hungrig utan att fråga.
Sen brukar vi ju inte ställa oss och laga värsta middagen hemma hos andra bara sådär.
Men det kanske är sak samma för dig om din svärdotter gör en smörgås eller lagar en flintastek.
Det är ändå för dyrt för dig och du måste hålla hårt i dina pengar du fått från pantburkar.
Jag förstår.
NEj, du förstår ingenting uppenbarligen.
Mina pojkar får öppna kylen och fråga om det är något de vill ha, mitt hem är ingen gratisbutik ens för dem.
Men, jag säger sällan nej om det är något de vill ha.
Skillnaden mellan att mina barn plockar i min kyl jämfört om deras fru/sambo gör det är att de är uppväxta med mig och gått "som barn i huset".Precis som det ska vara. Deras partners får rota i sina föräldrars kyl, mina söner gör det definitivt inte.
Ja, jag har ringt och surrat lite med dem om detta innan jag påbörjade svaret.
Sen ser jag frun och flickvännen (som är mor till mina barnbarn) som en del i familjen. Men det innebär inte att man har fria tyglar i mitt hem. Precis som att jag inte har det hos dem.
Vad vet man om vilka matvaror som ingår i en planerad maträtt t ex? Det kan man ju inte bara ta.
Vill man ha en macka? Varsågod och ta för dig, men säg det innan du börjar plocka fram min mat. Precis som jag gör hos dem.
Hos min mamma har inga partners rotat i kylen heller för den delen. Hon hade inte sagt något, hon var fostrad så. Tyvärr lever hon inte längre men så var hon, född på 30-talet.
Det handlar inte om ekonomi, utan om min planering. Så dina pantburkar kan du behålla. Tyckte du att du fick till det lite så där putslustigt där eller?
Pinsam är vad du är som klistrar på folk dina fantasier för att man inte resonerar som du. Pinsamt.
Du fattar absolut ingenting, man undrar hur det är ställt på stallplatserna faktiskt... om jag ska vara helt ärlig.