• Anonym (M)

Uppfödare kräver tillbaka katten

Vi behöver tyvärr omplacera vår katt och uppfödaren såg annonsen. Nu kräver hon att få tillbaka honom och säger att det står i kontraktet att hon ska tillfrågas först om en sån situation skulle uppstå.

Är det verkligen bindande?

• Svar på tråden Uppfödare kräver tillbaka katten
  • Anonym (Suck, igen)
    Kvittning skrev 2024-09-04 19:41:09 följande:

Men hallå??? Ts behöver av någon anledning omplacera katten. Hon har haft den i tre år och bryr sig om att den får ett bra hem vilket hon inte upplever att uppfödaren kan ge. Det är väl självklart att hon försöker hitta alla möjligheter som finns för att kunna ge katten ett bra hem istället för att tvingas lämna tillbaka den till ett hem hon misstänker inte är bra?

Varför ger ni inte henne råd istället för att komma med påhopp? Jag kan förstå utifrån trådstarten att man blir arg, den uppfattas som att ts vill tjäna pengar och uppfödaren är den som bryr sig. Men va efterföljande inlägg så verkar ju så inte vara fallet.

Håller med. Typiskt FL
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 19:19:31 följande:
    Det var en hel drös med papper, jag läste allt som skulle skrivas på, det skrev jag inte på och hon sa inget om det heller, så hur skulle jag veta att hon såg det som ett kontrakt? Det låg i en hög med papper om erbjudanden på mat och sand etc, alltså inget jag såg som viktigt då. Hon borde ha varit tydlig med att det var ett kontrakt.

Men sluta nu. Du tjatar om att din omdömeslöshet är en ursäkt för att skriva på, Det är som sagt snarare ett skäl att inte skriva på något. Ideligen upplyser du om att du faktiskt klantat dig och därför ska det inte gälla.

Nu säger vi det igen då - Det hjälper INTE att du kutar omkring och skriver under på saker som du inte läser eller fattar. Det är inte till din fördel eller försvar att du inte begriper vad du gör.
    Du behöver inte berätta mer om hur korkat du betedde dig.

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2024-09-04 19:46:53 följande:

Men sluta nu. Du tjatar om att din omdömeslöshet är en ursäkt för att skriva på, Det är som sagt snarare ett skäl att inte skriva på något. Ideligen upplyser du om att du faktiskt klantat dig och därför ska det inte gälla.

Nu säger vi det igen då - Det hjälper INTE att du kutar omkring och skriver under på saker som du inte läser eller fattar. Det är inte till din fördel eller försvar att du inte begriper vad du gör.
    Du behöver inte berätta mer om hur korkat du betedde dig.

Som sagt, jag läste allt jag skrev på. Hon borde ha sagt att listan var en del av kontraktet, för det är inte tydligt alls.
  • Anonym (M)
    Kvittning skrev 2024-09-04 19:41:09 följande:

Men hallå??? Ts behöver av någon anledning omplacera katten. Hon har haft den i tre år och bryr sig om att den får ett bra hem vilket hon inte upplever att uppfödaren kan ge. Det är väl självklart att hon försöker hitta alla möjligheter som finns för att kunna ge katten ett bra hem istället för att tvingas lämna tillbaka den till ett hem hon misstänker inte är bra?

Varför ger ni inte henne råd istället för att komma med påhopp? Jag kan förstå utifrån trådstarten att man blir arg, den uppfattas som att ts vill tjäna pengar och uppfödaren är den som bryr sig. Men va efterföljande inlägg så verkar ju så inte vara fallet.

Tack.
    Och tjänar pengar gör jag rent krasst inte, betalade betydligt mer för honom än jag själv tar. Det viktigaste är ett bra hem, så att skänka honom är verkligen att bädda för att det är ogenomtänkt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 19:51:18 följande:
    Som sagt, jag läste allt jag skrev på. Hon borde ha sagt att listan var en del av kontraktet, för det är inte tydligt alls.

Det låg en hög papper på bordet vid en affär. Du skrev på ett och tog ingen vidare notis om resten. Det är vaksamt gjort och någon annans fel.

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2024-09-04 19:58:42 följande:

Det låg en hög papper på bordet vid en affär. Du skrev på ett och tog ingen vidare notis om resten. Det är vaksamt gjort och någon annans fel.

Nej, det var flera papper jag skrev på. Bläddrade igenom högen och såg mest reklam. Hon sa att allt som skulle skrivas på var påskrivet.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 20:00:46 följande:
    Nej, det var flera papper jag skrev på. Bläddrade igenom högen och såg mest reklam. Hon sa att allt som skulle skrivas på var påskrivet.

Kör på det. Du får säkert rätt om hon tar det vidare. 
    ?Hon hade det fulla ansvaret över min namnteckning?

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2024-09-04 20:12:32 följande:

Kör på det. Du får säkert rätt om hon tar det vidare. 
    ?Hon hade det fulla ansvaret över min namnteckning?

Men hur kan det hålla rättsligt när jag inte ens skrivit på det pappret?
  • Dexter dot com

Be henne skicka en kopia på det hon påstår att du skrivit under och vänd dig till SVERAK och fråga om det är bindande. Men varför har du inte anmält henne till LS om hon inte sköter sina katter?

Svar på tråden Uppfödare kräver tillbaka katten