Inlägg från: mammatill6 |Visa alla inlägg
  • mammatill6

Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?

Anonym (Pro) skrev 2024-09-08 09:18:39 följande:
    Skulle inte tro att korta gelenaglar tar död på ngn
    Då har man riktigt dålig koll på basala hygienen. Det kan bli en riktig bakeriahärd i och under fakenaglar som absolut kan orsaka skada om man har otur. Detta vet man ju om om man är utbildad. Är man inte utbildad är detta bara ett tydligt exempe på varför det är så viktigt med utbidning.
  • mammatill6
    Anonym (Pro) skrev 2024-09-08 11:37:13 följande:
    Skulle nog tro att vanliga naglar oxå kan samla på sig bakterier. Nu hade hon ju korta naglar ändå 
    vanliga  naglar ser du lättare smuts. Dessutom har du fakenaglar så kan det komma bakterier mellan riktiga nageln och fake och där kommer du inte åt.
  • mammatill6
    Skulle nog tro att vanliga naglar oxå kan samla på sig bakterier. Nu hade hon ju korta naglar ändå 
    vanliga  naglar ser du lättare smuts. Dessutom har du fakenaglar så kan det komma bakterier mellan riktiga nageln och fake och där kommer du inte åt.
  • mammatill6
  • mammatill6
    Anonym (Mitt enda vackra) skrev 2024-09-08 15:28:06 följande:

Jag sätter ju handskar på om jag ska göra nåt hygieniskt.

Tror du på något vis handskar är en steril miljö som inte släpper igenom bakterier Handskar har du ju framförallt för att skydda dig själv från kroppsvätskor.
Svar på tråden Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?