Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?

Du arbetar inom vården och det ska vara renligt. Därför har man sådan teglet. Passar det inte så byt. Det är sådana regler överallt inom vården.

• Anonym (J)

Jag arbetar administrativt inom vården och det är samma för oss. 

• Anonym (J)
    Anonym (Mitt enda vackra) skrev 2024-09-08 15:28:06 följande:

Jag sätter ju handskar på om jag ska göra nåt hygieniskt.

Det spelar ingen roll. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Pro) skrev 2024-09-08 11:37:13 följande:
    Skulle nog tro att vanliga naglar oxå kan samla på sig bakterier. Nu hade hon ju korta naglar ändå 
    Regler är regler och ska följas av alla
  • Anonym (J)
    mammatill6 skrev 2024-09-08 09:28:56 följande:
    Då har man riktigt dålig koll på basala hygienen. Det kan bli en riktig bakeriahärd i och under fakenaglar som absolut kan orsaka skada om man har otur. Detta vet man ju om om man är utbildad. Är man inte utbildad är detta bara ett tydligt exempe på varför det är så viktigt med utbidning.
    PreciS

Boree vara krav på utbildning inom vården 
  • Anonym (J)
    Anonym (L) skrev 2024-09-08 15:35:49 följande:

Så är det överallt i vården. Fått utskällning när jag glömt att ta bort nagellacket. Löjligt kan man tycka med sånna är reglerna. Bara att följa dem om du vill jobba kvar.

Inget löjligt med det, snarare du som är löjlig som tycker det är så viktigt och tar det före patienternas säkerhet 
  • Anonym (J)
    Anonym (Nea) skrev 2024-09-08 19:17:26 följande:
    Fast det förstår jag inte? Om du inte sköter om patienter får du väl göra naglarna?
    Alla ska gå under samma regler för det ska se bra ut. Vi har kontakt med patienterna. 
  • Anonym (J)

De vet ju inte att jag inte är ssk liksom

• Anonym (J)
    Anonym (Riktiga naglar) skrev 2024-09-09 00:13:37 följande:

Fast Ts, om du ändå håller dina fejknaglar "naturliga och korta" så är det väl bara att istället spara ut dina egna naglar och skippa fejket? Är det färg du vill ha på naglarna? Är du nagelbitare och plastbitar och starkt lim hindrar dig från att gnaga?

Som sagt, spar ut dina egna naglar några mm och måla dem när du är ledig:)

Man får inte ha långa riktiga heller
  • Anonym (J)
    Anonym (Nea) skrev 2024-09-09 05:34:34 följande:
    Okej.
    Jag jobbar själv administrativt inom vården och känner såklart många andra som gör och vi har inga nagelregler alls. Kontakt med patienterna har vi ju till viss del men vi vårdar dem ju inte.
    Okej märkligt. Det är kanske privat då?
  • Anonym (J)

Ska ju iofs inte spela någon roll 

Svar på tråden Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?