Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?

Så är det överallt i vården. Fått utskällning när jag glömt att ta bort nagellacket. Löjligt kan man tycka med sånna är reglerna. Bara att följa dem om du vill jobba kvar.

• Anonym (L)
    Anonym (X) skrev 2024-09-08 16:57:08 följande:
    Inte ett dugg löjligt. Det är såna som du som sprider vårdrelaterade infektioner. Jobbar man i vården och har sån inställning till hygienbiten ska man nog fundera om man är på rätt plats.
    Men snälla. Vem har kissat i dina flingor? Jag säger ju att jag följer reglerna, sen glömde jag att ta bort nagellacket en gång när jag kom tillbaka från semestern. Ta ut pinnen du har i röven.
  • Anonym (L)
    Anonym (J) skrev 2024-09-08 18:07:19 följande:
    Inget löjligt med det, snarare du som är löjlig som tycker det är så viktigt och tar det före patienternas säkerhet 
    Som sagt. JAG GLÖMDE. Väldigt många uskor på krigsstigen i den här tråden. Behöver ni få utlopp för alla aggressioner ni samlar på er på jobbet eller? Sen tycker jag att det är något överdrivet med tanke på att man kan stå och torka någons magsjukediarre och för att sedan behöva gå till köket och förbereda mat till brukarna i samma arbetskläder. Så tror nog nagellack är det minsta problemet i hygienrutinerna. 
Svar på tråden Gelnaglar på LSS boendearbetsplats?