Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 12:05:16 följande:
    En viktig förutsättning för demokrati är att ha en fri och öppen debatt. Nu har vi socialdemokraterna som föreslår ID-kontroll på sociala medier i ett samhälle där offentligt anställda utsätts för tystnadskultur, hat och hot.

Man ger gärna sken av att det är SD är det största hotet, SD är det minsta hotet om man jämför hur socialdemokraterna missbrukar sin position inom statsförvaltningen.

Nu är vi på en nivå där det inte handlar om en höger eller vänsterfråga. Nu är det demokratin som står på spel, med det sagt innebär det inte en röst på SD bara man utesluter sin röst på oppositionen. 

Sverige ska inte samarbeta med auktoritära stater, det är riktigt farligt när oppositionen pusslar med sånt!

Om oppositionen inte haft nära samarbeten med auktoritära stater så hade jag inte sagt något, för då är demokratin som den ska vara. Jag saknar hur demokratin var förr och inte vad den har blivit nu.
    För SDs del trodde jag det var massor med trollkonton som pumpar ut hat och propaganda som var förutsättningen för SDs tolkning av "demokrati".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-11 14:56:52 följande:

Vänsterns judehat har varit känt sedan minst 30 år tillbaka.

Men att det skulle bli rumsrent och accepterat skulle jag aldrig kunnat drömma om
    Snart är alla Judar borta från sverige, malmö är väl nästan klara med sin utrensning

SD är det enda parti som tar Israels sida i konflikten.
    Jimmy Åkesson besökte Israel i januari i år.

www.svd.se/a/pQzJ4V/jimmy-akesson-traffar-det-israeliska-partiet-likud

Medans dårarna i vänsterpartiet går på Hamas demonstrationer och kräver
    " from the river to the sea Palestine will be free " dvs en utplåning av 10
    miljoner judar så står NMR på andra sidan gata och applåderar.

Fina kompisar vänstern har skaffat sej !  Vem kunde tro det att NMR och vänsterpartiet skulle en dag stå på samma sida ?

Så Åkesson och SD stödjer Israels dödande av 33 000 palestinier från 0 till över 100 år gamla. Tack för informationen.
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 18:01:25 följande:
    1) helt fel och samtalet finns inspelat av DN som borde vara en godkänd källa.

UK sa att SD inte kommer ingå i en eventuell framtida regering.

Om man nu är så bekymrad över "löftet" varför reagerar man inte hårt nu när judehatet är som störst?
    "Som när han lurade förintelseöverlevanden Hédi Fried vid hennes eget matbord i förra valrörelsen.

? Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till Dagens nyheter efteråt.

?Jag var där, dagen då Ulf Kristersson tittade Hédi Fried, Auschwitz-överlevaren, i ögonen och lovade att aldrig aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med Sverigedemokraterna. Det här kan inte ledaren för Moderaterna formulera sig förbi. Ett historiskt svek.? skrev DN:s legendariske fotograf Paul Hansen på twitter."

• nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 14:48:03 följande:
    Ja, nu i efterhand var det tur att Ulf Kristersson inte samarbetade med oppositionen.

Han märkte hur mycket Socialdemokraterna och Miljöpartiet utnyttjade sina ställningar. När Ulf gjorde det uttalande så var medborgarna inte lika införstådda i hur mycket skada oppositionen hade gjort. Nu när den nuvarande regering börjar granska myndighet efter myndighet så förstår jag nu att oppositionen har orsakat mycket skada i vårt demokratiska system.

Jag tror man ska tänka ett varv extra varför Ulf Kristersson agerade som han gjorde. 

Ha lite tålamod, ett nytt ljus kommer visa hur mycket skada oppositionen har åsamkat. 

Ygerman klarade inte av att klappa händerna, det är väl det minsta man kan begära av en politiker som ser till allas lika värde? 
    Bla, bla bla, men kontentan är att Kristersson ljög eller sket blankt i att hålla sina löften.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 18:43:31 följande:
    Ja, och det är tydligt att arbetarna inte känner sig sedda av av socialdemokraterna.

Man hade önskat att det var någon som bildade ett nytt socialdemokratiskt parti som stod för demokratin på riktigt. Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer.

Stackars arbetarna som arbetade hårt för att bygga upp en fantastisk välfärd. Socialdemokraterna svek arbetarna enbart för att ha makten. 

Nu är vänsterpartiet och socialdemokraterna så nära varandra att jag mycket väl kan tänka mig att vänsterpartiet skulle få ett större inflytande i riksdagen.
    Tänk att någon sitter på statistik gällande vilka röster inom ett parti som stödjer vad.

Hur gör du för att överblicka dina fynd från dina åsiktsregistreringsundersökningar?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 20:27:19 följande:
    Vad fint att Jimmie nämnde i riksdagsrådet  att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som vänstern befinner i idag.

Det var stort och Jimmie ska ha en stor eloge för att han erkände deras tillkortakommanden. Han växte i mina ögon.
    Hur tar SDs nazistiska falang att Åkesson numer särskilt värnar om grupper som nazister tidigare gasade ihjäl?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 20:47:04 följande:
    Det är superlätt, jag läser.

Vill du att jag ska visa?

arbetet.se/2017/09/06/sd-har-fatt-faste-bland-arbetarna/

Om du inte redan viste så är LO och socialdemokraterna lite som yin och yang.

Jag kan nog fiska fram något från public service om du hellre föredrar det? 
    Ja, du kan läsa högt för mig ur texten som handlar om hur många som röstar på Socialdemokraterna som stödjer Hamas.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:13:06 följande:
    Nä jag sa att socialdemokraterna har gjort sig beroende av Hamassympatisörer. 
    Exakt hur många kanske du har koll på? Jag har inte ens påstått att jag vet, bara att arbetarna kände sig svikna av socialdemokraterna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/utlandsfodda-valjer-rodgront

Man behöver inte vara en raketforskare för att dra en simpel slutsats.

Glöm inte hur socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet år 1994.

www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

Läsa kan du uppenbarligen göra själv, men jag kan inte hjälpa dig med att dra en slutsats när du är som du är. 
    Då kan du som är så duktig på att läsa läsa upp för mig stycket där det står att  stödjare av Hamas röstar i så hög grad på Socialdemokraterna och utgör en så stor del av totalen att partiet är beroende av dem.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:15:28 följande:
    Jag vet inte, du kanske ska fråga Jimmie?
    Vad fint att du nämnde att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som NMR befinner sig i idag.

Det var stort och du ska ha en stor eloge för att du erkände dessa  tillkortakommanden.
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 21:36:35 följande:
    Ok. Finns det fler stora löftesbrott inom svensk politik senaste 10 åren?
    Inte som omnämns i trådstarten och därför är relevant för tråden.
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?