Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 11:32:21 följande:
    Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

Hur rationaliserar du bort hundratalet fascister, nazister och antisematister som SD har haft, och alla de som vi kommer få se i framtiden?
    Försöker du säga en är värre än hundratalet?

Eller hur man befordrar antisematism i SD, och faktumet att det finns en hel del kvar från när SD var ett nazistparti.

Detta måste var en av de sämsta desinformationer man sett på länge.

Men visst är det så att antisematism finns i alla partier, dock är den högkoncentrerad i SD.
    Så varför sila mygg och svälja flodhästar?

För om du säger dig aldrig rösta på S och V pga de har en antisematist som de hanterade.
    Det betyder att det finns inga partier för dig att rösta på ens.
    Man får verkligen inte hoppas du vill rösta på SD, för det skulle berätta att du är för antisematism och att S och V har för lite av dom.

Sicken komiskt dålig desinformation, undrar om någon går på den????
    Och stödet till Palestinier är inte ett stöd för terrorism, men förstår ni vill göra det till detta av någon anledning.
    Misstänker att vi har ett narrativ här, och narrativ är att smutskasta S och V, och sen är resten inte så noga med.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-12 09:29:50 följande:
    Gish-gallop? Är det det du gör med mig?

I familjeliv finns en tråd där man uppmanas att söka på ordet. 
    Inser nu att du gör samma sak med mig

Varför håller du på såhär?

Kan det vara för att vi alla vet om vart det riktiga problemet med antisematism finns och SD?

Men tydligen är det inget problem med antisemitism och nazism om det är i SD, undrar vad det är om.

Anonym (Kratos) skrev 2024-09-12 10:17:13 följande:
    Om du vill ha raka svar så får du ställa frågorna på ett sådant sätt där du inte  blandar in dina antydningar och drar fabricerade slutsats av andras resonemang. 

Nu är det två personer som ägnar sig åt en ostrukturerad diskussion. Jag tänker inte bemöta dina floder av argument som andra har gjort.

Vad vill du veta? Vi tar en fråga åt gången och du ska ställa en rak fråga!

Finns inget fabricerat med SDF alla fascister, nazister och antisematister trillat ur trädet där och när man ruskat lite.

Vi pratar om hundratals, men tydligen är en värre :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Oppositionen vill vara i opposition) skrev 2024-09-12 19:08:46 följande:

Jag tror att oppositionen vill vara i opposition. Det handlar inte så mycket om att tycka något när man är i opposition, utan istället att inte tycka samma som den som regerar. Borgarna gör samma sak när de är i opposition. 

Med detta skall både V och SD ha en eloge, då de är lite bättre än övriga på att inte bete sig sådär.

LoL, sicket nonsens.
    Men så måste det vara :lol: :whoco5:

• klyban
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-12 21:21:38 följande:
    Ok, du bryr dig om döda judar, men inte om de som lever idag?
    Eller hur?
    Hade du brytt dig om judar hade du reagerat start på det arabnazisterna gör i Sverige. Judar kan inte visa sig ute med judiska attribut på grund av att man tagit hit missanpassade rasister.

Och UK har inte ljugit för henne, det vet du. Du misstolkar medvetet, som vanligt.

Misstolkat vad?

För faktumet är att de nu arbetar nära ett parti som runt hörnet var nazister och hur de dräller ur fascister, nazister och antisematister ur SD.

SÅ ja, ett tomt löfte av uffe, och det är inte första heller och hur han bara säger det folk vill höra och sen struntar i det.

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-13 19:08:39 följande:
    Vi får hopps att SÄPO har koll. Det är bra att du inte har koll, du hade varit ett föremål för SÄPO. 

Men El-Haj är smart, han satsade stort och det var på Socialdemokraterna som har en gedigen erfarenhet av korruption. Vi får se hur det går, det var inte så länge sedan som  Nyans ville värva El- haj. Dessutom ringde El- haj till migrationsverket för att prata gott om en imam i ett asylärende, alltså El-haj rekommenderade en  imam som delade inlägg på sociala medier och inläggen var från muslimska brödraskapet som är terroriststämplade.

Mmm, vilden El-haj i riksdagen, toppen!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll27RJ/jamal-el-haj-forsokte-paverka-asylarende

Det är ett visst klientel som drar sig till socialdemokraterna och jag anser att det är en säkerhetsrisk när socialdemokraterna vill ge sken av att det är ett parti som står för demokrati. 

Minns du hur det gick till när socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet?

Men vist, haka upp dig på dina siffror du.

Så hundratals nazister, fascister och antisematister är vad då då och S drar sig till med en enda, vad är då hundratalet.
    För där kan man verkligen prata om dra sig till.

En person gör inte S, och en person som man hanterade också.
    Rätt komiskt att vi har användare som inbillar sig 4 elefanter är mer än 5 myror, och sen inbillar sig någon skulle gå på det.

Anonym (Ttt) skrev 2024-09-13 22:15:06 följande:

Nu har ju SD haft flera politiker som har en judisk bakgrund.
    Och nu är de ju det partiet som fjäskar och hyllar Israel mest 

Du har fastnat i retoriken som fungerade för 10 år sedan.

Dax att du växer upp

Retoriken är lika aktuell idag som då, och samtidigt som jag "växer" upp så sprutar det ut fascister, nazister och antisematister ur SD.

Frågan är, varför ser du inte det som ett problem, men en i V och en i S är ett större problem.
    Hur faan resonerar du ihop ett så havererat argument och sen inbilla dig att det berättar något?

För det blir rätt komiskt när man låtsas om att de som har extrema problem med detta, att det är inga alls och att det alltid ska försvaras.

För det enda man berättar med detta, det är att antisematism är inte så farligt och bara om det är i SD.

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-15 20:14:25 följande:
    Jaha, ska jag tolka det som att du inte vill diskuteras sakfrågan?

Det är svårt att undvika "du" när det är med dig jag för en dialog med, passar det bättre med "ni"? 
    Och det finns ingen sakfråga i person, för då är det bara ad hominem.
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-18 20:08:27 följande:
    Varsågod, kasta på du. Jag är tveksam till att källan hade gjort någon nytta.

Somliga underskattar att använda hjärnkapaciteten som ett verktyg (säger inte att det är du). Vissa saker förstår man bara och då behöver jag inget underlag för att lägga ihop ett och ett. Sen att du vill ha fakta presenterat för dig, det är något som får stå för dig.

Lägger du ihop :

-SÄPOs varningar om underrättelseroteln
    -Socialdemokraternas tafatta ansträngningar att ta till sig Säpos rekommendationer.
    -Socialdemokraterna som infiltrerades av muslimska brödraskapet.
    -El-Hajs försök till att påverka asylärende för en konservativ imam.
    -El-Haj som vilde i riksdagen.
    -El-Haj som figurerats med Hamassympatisörer.
    -Nyans som vill värva El-Haj.
    -Radikaliseringar som sker i Sverige.
    -Magdalena  som säger att socialdemokraterna samarbetar med Hamas främsta politiska motståndare

Det Säpo varnar för är ju vad socialdemokraterna vill vinna röster på.

Om du inte förstår att dessa punkter gör en inverkan på vårt demokratiska system så har jag VÄLDIGT svårt att tro att källor skulle hjälpa dig.

Nu har Magdalena utryckt att Hamas ska lämna sin plats, men vad hjälper det när EL-haj är som en orubbad sten? Det är redan försent.
    Men det verkar som att det har börjat gått upp ett litet ljus för socialdemokraterna, så än är loppet inte kört.

Det är som det är, önskar dig en trevlig kväll!

Intressant att det ska gå igenom en lång tankekedja och gör kopplingar på kopplingar, på kopplingar och vars enda mål ser ut att vara att smutskasta såssarna.

Du verkar upprörd över vi inte har en åsiktsregistrering i Sverige.
    EL-haj är folkvald, och det finns PRECIS INGENTING någon kan göra åt detta, mer än väljaren och den är inte längre en som kommer rösta på S då.

Du vet, såna små petitesser Solig
    Blir rätt konstigt när man ser en användare har bara ett mål, och målet är att säga såssarna är dåliga och oavsett vad som sker, men komiskt blir det istället.

Och du kallar folk radikala, du bör se över dig själv på det området.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (Vaddå självinsikt) skrev 2024-09-19 17:44:10 följande:

Inte ibland. Ofta. Väldigt ofta.
    Narcissism tror jag att det kallas, när man anser sig stå över de regler som minsann ska gälla för alla andra.

Argument mot person istället för sak, är narcissism?
    Vem är narcissisten där?

• klyban
    Anonym (Vaddå självinsikt) skrev 2024-09-19 18:08:50 följande:

Nej, det var väl knappast det jag skrev. Att anse sig stå över regler som minsann ska gälla för alla andra. Det är narcissism. 

I detta fallet, någon som ylar indignerat om sakfrågan! sakfrågan! så fort man adresserar henne personligen, borde ju rimligen själv föregå med ett gott exempel.

Inte konstant ägna sig åt just sådant som hon anser är regelbrott (men obs, bara när det drabbar henne själv).

Vem, vem? Ja, vem...

Ja, en källa är bra och ha om någon påstår så mycket som gjordes där.

Värt att notera, det är att en källa presenterades aldrig och inte ens det allra minsta försök heller.
    Och sen .... ad hominem som är bara argument för person och ingen sak alls.

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-19 19:09:10 följande:
    Har du någon gång testat att tänka i långa tankekedjor eller tar det bara stopp?
    Att utnyttja sin hjärnkapacitet till max och inte fastna vid att källor alltid är en fakta som återspeglar verkligheten gör att du klarar av att tänka i långa tankekedjor.

Hade du utnyttjat din hjärnkapacitet till max så hade du inte gjort  snedvriden misstolkning av att jag "är upprörd över att vi inte har en åsiktsregistrering i Sverige". Därav orkar jag inte ha en dialog med dig eftersom du överdriver.
    .
    Nej Klyban, jag vill inte ha  åsiktsregistrering och det är okej att vi inte är av samma åsikt, det är det som är charmen med åsiktsfrihet. Jag förstår inte ens hur du kan göra en så missvisande tolkning, hur är det ens möjligt?

Först får kopplingarna existera, sen kanske vi när någon stans.

Och ja, jag vet att min hjärnkapacitet ska användas, dock inte den delen som sakligt kopplar ihop det till samma sak.
    För den finns inte, och välja bort delar, ja, då har man slutat med att använda hjärnkapacitet, utom i syftet just ta bort det som berättar att det inte riktigt blev rätt.

Sluta då med åsikts-pekande, så kanske någon skulle tro på att du inte vill ha åsiktsregistrering.
    För du måste väl ha förstått att det ar just åsiktslista som du själv gjorde, eller är det bara bekvämt okey då?

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-19 23:18:15 följande:

Nu har jag tydligt deklarerat att jag inte vill ha åsiktsregistrering.  Ibland tåls det att nöja sig med det svar man får än att fortsätta spinna vidare med sina antaganden.

Att du tolkar det som en åsiktslista får stå för dig, men jag kan säga att det inte är en åsiktslita. Som jag tidigare har nämnt så välkomnar jag raka frågor och jag undviker gärna att du överdriver mina svar. Om det är någonting du inte förstår och har en följdfråga då kommer du få ett svar av mig.

Om du inte har någonting annat att komma med så tycker jag att vi sätter punkt för våran dialog. Jag måste sätta punkt för att våran dialog inte ska bli giftig.

Annars önskar jag dig en trevlig kväll.

Ändå stod vi där och såg dig.....med din lista.
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-22 22:13:41 följande:
    Trevligt att du kommenterade sakfrågan och att du höll dig till ämnet =)

Komiskt nog så ja, och den projicering som försöktes.

För om man ska prata om antisematism, så är ju det högern man ska prata om OCH speciellt SD som det har forsat ut antisematister, fascister och nazister genom åren.

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-23 15:24:22 följande:
    Varsågod, prata på du. Om du inte vill diskutera sakfrågan så är det upp till dig.
    Och sakfrågan berättar att TS är bara en svårt medioker projicering.
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-23 18:48:45 följande:

Okej, tack för din information. Var det någonting annat du ville? 

Annars önskar jag dig en trevlig kväll!

Inga problem alls, och återkommer när det visar sig att den informationen aldrig togs in.
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-24 17:46:26 följande:

Nu är det ganska svårt att ta till sig av din information  eftersom dialogen med dig blir ganska ensidig. Om du testar en annan metod så kanske det skulle fungera bättre? 

Varför skapar du inte en egen tråd om SD om informationen är så viktig att ta in? 

Om du ska vänta på min återkomst så väntar du i onödan. 

Korrekt information är att antisemitism  finns i oppositionen, men den är svårt sällsynt i den och att där antisemitism, fascism och även nazism flödar ur SD de senaste decenniet.

Och varför detta är viktigt att påpeka, det är för att förstå vart dessa ideologier är sällsynta i vänster idag.
    Och vart man ska titta för verkligen se där den frodas.

Återkomst om vad????

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-24 20:15:24 följande:
    Härligt att du är saklig! Men hade jag velat diskutera Sverigedemokraternas problematik då hade jag startat en tråd om det.

Jag håller med dig i ditt resonemang att det är viktigt att påpeka när det sker inom sverigedemokraternas kretsar. Min ambition är inte att skademinimera SDs bakgrund. Men det är inte rätt att förminska oppositionens problematik för annars är risken att det växer sig till någonting större. Det är viktigt att våga prata om oppositionen problematik för att det inte ska bli värre.
    .
    Jag hade köpt ditt resonemang om att det är "svårt sällsynt" inom oppositionen om det inte vore för att oppositionen tampas med antisemitism. Detta var inte lika tydligt för 10 år sedan och ska jag vara helt ärlig så var det ingenting som jag såg då, men jag ser det nu. Orsaken att den växer sig starkare där beror delvis på att oppositionen förminskar en viss kultur/sed/religion som nu börjar bli skadligt för oss. Jag vill understryka att jag INTE drar alla grupper/religioner/kulturer över en kant, men ack så viktigt att påpeka när det blir fel.

Det är viktigt att berätta vart man verkligen hittar fascism, nazism och antisemitism och det riktigt stora problemet.

Det är svårt sällsynt i oppositionen, till och med i de andra regeringspartierna är det sällsynt.
    Men tydligen är en värre än hundratals för vissa, och frågan är varför de tycker detta och grunda sig på vad.

Personligen vet jag just antisemitism finns i alla partier, men vi vet också att om man ska bekämpa antisemitism på bred front.
    Ja, då finns det endast ett parti att titta på och det partiet är SD.

Anonym (västern har stora problem) skrev 2024-09-25 00:06:54 följande:
    Wow vilket tålamod du har. Jag är förundrad.
    *applåder*

Och ändå står vi med ett SD som har hundratals av dessa uppräknade.

Visst är saklighet trevligt? :lol:

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-25 19:04:19 följande:
    Jaha, du är av uppfattningen att antisemitismen är svårt sällsynt inom oppositionen men enligt min mening har den aldrig varit tydligare dom den är just nu.

Och vad ska vi säga om en i V och en i S och när vi har hundratals i jämförelsen.-

För det du säger är just sila mygg, svälja älgar, men det är lugnt, förstår det är agendan som är det viktiga och den hemska vänstern :lol::lol::lol:

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-26 16:02:21 följande:

Jaha. 

Nä, nä du har förstått fel =)

Fel fil felar i fel fil.

Saklighet nästa gång.

Anonym (västern har stora problem) skrev 2024-09-26 18:01:48 följande:
    En i V och en i S? Den va lustig. 🤭

Hundratals i SD, det ger dig lite perspektiv.

Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?