Inlägg från: Anonym (Kratos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

nihka skrev 2024-09-18 17:05:45 följande:
    Källa som stödjer ditt påstående om koppling mellan partisympatier och hamasstöd. Och eftersom vi inte har åsiktstegistrering i Sverige finns inga sådana källor att tillgå. Så nu slänger vi dina "fakta" på sophögen där de hör hemma.
    Varsågod, kasta på du. Jag är tveksam till att källan hade gjort någon nytta.

Somliga underskattar att använda hjärnkapaciteten som ett verktyg (säger inte att det är du). Vissa saker förstår man bara och då behöver jag inget underlag för att lägga ihop ett och ett. Sen att du vill ha fakta presenterat för dig, det är något som får stå för dig.

Lägger du ihop :

-SÄPOs varningar om underrättelseroteln
    -Socialdemokraternas tafatta ansträngningar att ta till sig Säpos rekommendationer.
    -Socialdemokraterna som infiltrerades av muslimska brödraskapet.
    -El-Hajs försök till att påverka asylärende för en konservativ imam.
    -El-Haj som vilde i riksdagen.
    -El-Haj som figurerats med Hamassympatisörer.
    -Nyans som vill värva El-Haj.
    -Radikaliseringar som sker i Sverige.
    -Magdalena  som säger att socialdemokraterna samarbetar med Hamas främsta politiska motståndare

Det Säpo varnar för är ju vad socialdemokraterna vill vinna röster på.

Om du inte förstår att dessa punkter gör en inverkan på vårt demokratiska system så har jag VÄLDIGT svårt att tro att källor skulle hjälpa dig.

Nu har Magdalena utryckt att Hamas ska lämna sin plats, men vad hjälper det när EL-haj är som en orubbad sten? Det är redan försent.
    Men det verkar som att det har börjat gått upp ett litet ljus för socialdemokraterna, så än är loppet inte kört.

Det är som det är, önskar dig en trevlig kväll!
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-19 06:57:49 följande:

Intressant att det ska gå igenom en lång tankekedja och gör kopplingar på kopplingar, på kopplingar och vars enda mål ser ut att vara att smutskasta såssarna.

Du verkar upprörd över vi inte har en åsiktsregistrering i Sverige.
    EL-haj är folkvald, och det finns PRECIS INGENTING någon kan göra åt detta, mer än väljaren och den är inte längre en som kommer rösta på S då.

Du vet, såna små petitesser Solig
    Blir rätt konstigt när man ser en användare har bara ett mål, och målet är att säga såssarna är dåliga och oavsett vad som sker, men komiskt blir det istället.

Och du kallar folk radikala, du bör se över dig själv på det området.

Har du någon gång testat att tänka i långa tankekedjor eller tar det bara stopp?
    Att utnyttja sin hjärnkapacitet till max och inte fastna vid att källor alltid är en fakta som återspeglar verkligheten gör att du klarar av att tänka i långa tankekedjor.

Hade du utnyttjat din hjärnkapacitet till max så hade du inte gjort  snedvriden misstolkning av att jag "är upprörd över att vi inte har en åsiktsregistrering i Sverige". Därav orkar jag inte ha en dialog med dig eftersom du överdriver.
    .
    Nej Klyban, jag vill inte ha  åsiktsregistrering och det är okej att vi inte är av samma åsikt, det är det som är charmen med åsiktsfrihet. Jag förstår inte ens hur du kan göra en så missvisande tolkning, hur är det ens möjligt?
  • Anonym (Kratos)

Nu har jag tydligt deklarerat att jag inte vill ha åsiktsregistrering.  Ibland tåls det att nöja sig med det svar man får än att fortsätta spinna vidare med sina antaganden.

Att du tolkar det som en åsiktslista får stå för dig, men jag kan säga att det inte är en åsiktslita. Som jag tidigare har nämnt så välkomnar jag raka frågor och jag undviker gärna att du överdriver mina svar. Om det är någonting du inte förstår och har en följdfråga då kommer du få ett svar av mig.

Om du inte har någonting annat att komma med så tycker jag att vi sätter punkt för våran dialog. Jag måste sätta punkt för att våran dialog inte ska bli giftig.

Annars önskar jag dig en trevlig kväll.

klyban skrev 2024-09-19 20:13:40 följande:

Först får kopplingarna existera, sen kanske vi när någon stans.

Och ja, jag vet att min hjärnkapacitet ska användas, dock inte den delen som sakligt kopplar ihop det till samma sak.
    För den finns inte, och välja bort delar, ja, då har man slutat med att använda hjärnkapacitet, utom i syftet just ta bort det som berättar att det inte riktigt blev rätt.

Sluta då med åsikts-pekande, så kanske någon skulle tro på att du inte vill ha åsiktsregistrering.
    För du måste väl ha förstått att det ar just åsiktslista som du själv gjorde, eller är det bara bekvämt okey då?

• Anonym (Kratos)
    Anonym (Göran) skrev 2024-09-22 21:40:31 följande:

Så här ligger det till. 

De röda partierna har ett starkt stöd av muslimer. De röda partierna har inlett ett samarbete med muslimska organisationer. 

därför kritiserar de inte antisemitism från dessa grupper. 

Trevligt att du kommenterade sakfrågan och att du höll dig till ämnet =)
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-23 12:05:29 följande:

Komiskt nog så ja, och den projicering som försöktes.

För om man ska prata om antisematism, så är ju det högern man ska prata om OCH speciellt SD som det har forsat ut antisematister, fascister och nazister genom åren.

Varsågod, prata på du. Om du inte vill diskutera sakfrågan så är det upp till dig.
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-23 17:49:37 följande:
    Och sakfrågan berättar att TS är bara en svårt medioker projicering.

Okej, tack för din information. Var det någonting annat du ville? 

Annars önskar jag dig en trevlig kväll!

• Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-24 16:37:47 följande:
    Inga problem alls, och återkommer när det visar sig att den informationen aldrig togs in.

Nu är det ganska svårt att ta till sig av din information  eftersom dialogen med dig blir ganska ensidig. Om du testar en annan metod så kanske det skulle fungera bättre? 

Varför skapar du inte en egen tråd om SD om informationen är så viktig att ta in? 

Om du ska vänta på min återkomst så väntar du i onödan. 

• Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-24 19:06:16 följande:

Korrekt information är att antisemitism  finns i oppositionen, men den är svårt sällsynt i den och att där antisemitism, fascism och även nazism flödar ur SD de senaste decenniet.

Och varför detta är viktigt att påpeka, det är för att förstå vart dessa ideologier är sällsynta i vänster idag.
    Och vart man ska titta för verkligen se där den frodas.

Återkomst om vad????

Härligt att du är saklig! Men hade jag velat diskutera Sverigedemokraternas problematik då hade jag startat en tråd om det.

Jag håller med dig i ditt resonemang att det är viktigt att påpeka när det sker inom sverigedemokraternas kretsar. Min ambition är inte att skademinimera SDs bakgrund. Men det är inte rätt att förminska oppositionens problematik för annars är risken att det växer sig till någonting större. Det är viktigt att våga prata om oppositionen problematik för att det inte ska bli värre.
    .
    Jag hade köpt ditt resonemang om att det är "svårt sällsynt" inom oppositionen om det inte vore för att oppositionen tampas med antisemitism. Detta var inte lika tydligt för 10 år sedan och ska jag vara helt ärlig så var det ingenting som jag såg då, men jag ser det nu. Orsaken att den växer sig starkare där beror delvis på att oppositionen förminskar en viss kultur/sed/religion som nu börjar bli skadligt för oss. Jag vill understryka att jag INTE drar alla grupper/religioner/kulturer över en kant, men ack så viktigt att påpeka när det blir fel.
  • Anonym (Kratos)
    Anonym (västern har stora problem) skrev 2024-09-25 00:06:54 följande:
    Wow vilket tålamod du har. Jag är förundrad.
    *applåder*
    Tack!

Jag anser att det är viktigt att markera och dra gränser när diskussioner håller på att urarta. Sen märker jag att endel inte är vana att man tydligt markerar när ens motpart har gått för långt, men det är det enda sättet man kan hantera personer som använder sig av särskilda tekniker. 

Det är bättre att uppmärksamma vad som försegår och förhoppningsvis mildras beteendet något.
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-25 16:28:43 följande:

Det är viktigt att berätta vart man verkligen hittar fascism, nazism och antisemitism och det riktigt stora problemet.

Det är svårt sällsynt i oppositionen, till och med i de andra regeringspartierna är det sällsynt.
    Men tydligen är en värre än hundratals för vissa, och frågan är varför de tycker detta och grunda sig på vad.

Personligen vet jag just antisemitism finns i alla partier, men vi vet också att om man ska bekämpa antisemitism på bred front.
    Ja, då finns det endast ett parti att titta på och det partiet är SD.

Anonym (västern har stora problem) skrev 2024-09-25 00:06:54 följande:
    Wow vilket tålamod du har. Jag är förundrad.
    *applåder*

Och ändå står vi med ett SD som har hundratals av dessa uppräknade.

Visst är saklighet trevligt? :lol:

Jaha, du är av uppfattningen att antisemitismen är svårt sällsynt inom oppositionen men enligt min mening har den aldrig varit tydligare dom den är just nu.
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-26 15:43:02 följande:

Och vad ska vi säga om en i V och en i S och när vi har hundratals i jämförelsen.-

För det du säger är just sila mygg, svälja älgar, men det är lugnt, förstår det är agendan som är det viktiga och den hemska vänstern :lol::lol::lol:

Jaha. 

Nä, nä du har förstått fel =)

• Anonym (Kratos)
    Anonym (fi) skrev 2024-09-26 17:46:15 följande:

Inte ens Jonas Sjöstedt försvarar antisemitismen in V längre

Han talar med försiktiga ord coh skyller på att "känslorna är så starka" men innebörden av det han säger är ändå glasklar. V har ett problem som måste hanteras.

"Vi kan göra mer" säger han om Vänsterpartiets behov av att "utbilda" sina representanter om vad antisemitism är.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/63B7Re/jonas-sjostedt-om-antisemitismen-i-vansterpartiet-vi-kan-gora-mer

Härligt att det finns en politiker inom V som är lite mer klarsynt även om det är sällsynt.

Det verkar onekligen inte vara "svårt sällsynt" inom oppositionen även om vissa vill ge sken av det. Vi får hoppas att Jonas inte har en egen agenda där han vill  "sila mygg och svälja älgar".
  • Anonym (Kratos)
    Rataxes skrev 2024-09-27 12:52:04 följande:

Ord utan någon som helst substans. 

Pojken på bilden fick i våras pris av Jonas Sjöstedt, det är samma pojke som går omkring i en T-shirt med en 7:a på ryggen, dvs hyllar 7/10 och hamasnekrofilerna.

Det hade blivit ett jä*la liv om SD hade gjort någonting liknande. Oppositionen hade tagit fram sin piska och drivit det till en punkt att det inte gick att diskutera sakfrågan längre, även media som sympatiserar med oppositionen hade hakat på. Företeelsen finner man även i familjelivs diskussionstrådar och det går så långt att en del tar det personligt  men i själva verket är man bara trött på personer som inte vill eller kan diskutera. Sedan när man påpekar att man har märkt av fenomenet så byter motparten karaktär och ser själv till att det blir personligt.

Samma fenomen finner man inom socialdemokraterna, Ulf sade till Maggan "det finns en viss terrorromantik inom socialdemokraterna" men Maggan lyckades med konstycket att vända det till någonting personligt där hon ser sorgsen ut och drar en snyfthistoria åt El hajs vägnar.  Jag tycker att Maggan är obehaglig när hon visar den sidan och hennes karaktärsdrag har jag genomskådat för länge sedan.

Ni som förstår vet vad jag pratar om men det är anmärkningsvärt att fler inte ser det.
  • Anonym (Kratos)
    Xenia skrev 2024-10-12 13:52:05 följande:
    Konstigt inlägg.

Så S, V, C och Mp är alla antisemitiska? Inte särskilt troligt. Och beviset är att de inte applåderade statsministern? Det var ju synd men beror antagligen på att de aldrig applåderar statsministern.
    Jag har ingen aning om alla inom oppositionen är antisemitiska jag undrar om oppositionen vill ha antisemitism.

Oppositionens agerande gör att jag faktiskt undrar. Jag ser också att beteendemönstret hos aktivisterna har ändrat karaktär och att aktivisterna har dramatiska intåg för att bojkotta butiker eller företag. 

Det är ju fullt naturligt om oppositionen inte vill trampa aktivisterna på fötterna och därav är man mer återhållsam i sitt ställningstagande, det förstår ju jag med. Men jag kan nog tycka att oppositionen ska försöka hjälpa till och kanske fördöma när  aktivister kastar tomater i riksdagens kammare eller när företag och anställda måste stå ut med trakasserier från aktivisterna.

Konstigare inlägg än så är det inte=)
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?