• Siripiri

BIM Oktober 2024

Anonym (En till) skrev 2024-10-06 16:06:12 följande:
    Haha jag har också fått temphöjning med 0,3 grader idag, och molandet börjat! Ägglossning - CHECK ✅ Nu börjar eviiiiighetslånga väntan på BIM. 
    Nähä?! Så kul om vi alla plussar, då lär vi föda i slutet på juni alla tre 😁 
    japp?. 😮?💨 bara försöka jobba och sova typ så det går fort 😂 
  • Siripiri
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-07 10:53:04 följande:

ÄL +7 idag. Så otroligt trött, mycket tröttare än vanligt. haft lite ont i nedre delen av magen. Men det brukar jag ju kunna ha inför mens också. 😅 Man blir galen av att vänta! 🥲 BIM 13/10 så ett tag kvar? 

Här är en bild på min temp 😊
    Den höga tempen ser ju lovande ut 😍 brukar du ligga så högt under lutealfasen? 
  • Siripiri
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-07 17:08:44 följande:
    Vet inte om det har nåt samband men precis runt ÄL och några dagar efter den drack jag C-vitamin brustabletter för jag var förkyld. mellan 1-2 tabletter per dag. Och jag blev gravid! Har fortsatt dricka samma ny under första veckorna 🙏 är snart i v 7. Vet som sagt inte om det har hjälpt men tänker att det inte skadar :)
    Drog i mig något kryddmått askorbinsyra imorse tillsammans sockerfri proviva, ska köra på det nu varje morgon framöver, hoppas man får behålla en eventuell graviditet✊🏼 
  • Siripiri
    Anonym (2) skrev 2024-10-07 18:48:27 följande:
    För att se så att ägglossning faktiskt sker och veta hur lång lutealfas man har, samt vilken dag som ägglossning faktiskt var ☺️ 
    Att tempa ända fram till mensen är sjukt psykande, det går inte riktigt läsa ut något ifrån dippar eller om tempen håller sig hög ända fram till till beräknad mens. Jag rekommenderar att tempa tre-fyra dagar efter ägglossning så man klart ser att den skett och sen låta bli fram till mensen så man slipper försöka analysera minsta dipp eller ökning efter det. Det är sjukt viktigt att sova ordentligt om kroppen ska känna sig trygg med att bli gravid och tempande kan verkligen förstöra sömnen, iallafall om man har lätt att få kontrollbehov och bli för fixerad vid minsta förändring. 

Det är nog en bra rekommendation att inte tempa hela lutealfasen men jag älskar data för mycket och vill kunna jämföra när det skiter sig eller om det går bra 😄 Har väl ett jäkla kontrollbehov men det är ju det som lugnar mig, tror jag 😂 på något sätt har jag lärt mig att inte stressa upp mig för en sån sak som ett tempdropp. Har haft aktivitetsklocka i fyra år där jag noga hållit koll på sömn, vilopuls och HRV, för mig är det bara intressant med ren data + ens egen magkänsla såklart. Att kunna koppla ihop information☺️ 

Jag såg ju på tempen hur den sjönk + minskande av symptom och då visste jag typ att missfallet var på G nu senaste cykeln.. Så när det väl kom så blev det inte en chock, vilket på ett sätt var skönt. 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-07 20:32:24 följande:
    Siripiri känner så igen mig i detta. Jag är exakt likadan. Kontrollbehov ja. Att undvika testa och eventuellt missa något? My gosh vilken stress. Blir typ besviken om jag måste "nolla" en tempning pga dålig sömn..

Förstår dock syftet Anonym2. Hade inte vart värt det om sömnen blev förstörd av själva tempandet..
    Jaa jag vill inte missa 😅 jag skrev in tempen även jag hade vaknat vid 4 och sedan vaknat vid 6 igen, även om det inte var optimala förutsättningar så behöver man ju inte stirra sig blind på alla decimaler. 

Ja verkligen!  Dem helgerna jag ville sova lite extra så använde jag mig bara av bbt converter även om det inte blir exakt så blir det ett ungefär☺️  
  • Siripiri
    Anonym (T) skrev 2024-10-08 12:46:12 följande:
    Tack! Asså min menscykel är lite tjorvig och jag tycker att det är svårt att bedöma vad som är ägglossning och vad som är spottings och vad som är mens osv. Min mensvärk och mens brukar komma dag 25, alltså är min menscykel 25 dagar. Men tyvärr blöder jag lite innan mensen, och mina spottings brukar komma igång tyyyyyyp dag 22. Jag skulle säga att min lutealfas är typ 11 dagar.
    Har du tagit till några knep att försöka förlänga menscykel? ☺️ 
    med tillskott, inget koffein osv 
  • Siripiri
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-08 13:55:33 följande:

Okej, här kommer ny bild på det jag tog tidigste, då det hade fått torkstreck tog jag ytterligare ett. Har fixat telefon så det går att ta bättre bilder. Bifogar 😊

Definitivt ett plus😍 grattis!!
  • Siripiri
    Anonym (T) skrev 2024-10-08 19:07:18 följande:
    Ja, det har jag. Dels så har jag varit hos gynekologen för att försöka forska i varför min menscykel är som den är. Sen har jag även försökt avstå alkohol och koffein. Har även ätit allt från rosenrot till membransin. Just nu äter jag b-vitamin, zink, magnesium och folsyra. Jag tar gärna emot fler tips och knep, är typ villig att testa vad som helst!
    Så bra! 🙏🏼 Inositol och omega3 kan du ju lägga till med☺️  Även d-vitaminboosta innan ÄL, eller äta rimlig dos under hela cykeln. Sen finns ju NAC och q10 men du kan ju börja med dem andra😌
  • Siripiri
    Anonym (T) skrev 2024-10-08 20:03:21 följande:
    Tack så mycket! Det är alltid skönt att testa olika saker istället för att bara sitta på arslet och känna sig hopplös. Haha förstår du vad jag menar? Kan man påverka minsta lilla så vill man ju göra det!
    Ohja jag är likadan! Man får se till att vara konsekvent med det i några månader bara för att se effekten☺️ jag har bara ätit inositol sen typ juni, så bara en månad innan vi gjorde vårt första försök och då blev jag ?fyra? dagar sen utan plus. Så kanske var det de som hjälpte att förlänga cykeln då 
  • Siripiri

Hade vart intressant att veta hur tempen var när man inte försökte men nu finns bara en cykel att jämföra med och det är ju förra när jag blev gravid. Det blir att fortsätta lägga sig tidigt och sysselsätta sig med jobb och annat pyssel så tiden går fort!😄
Svar på tråden BIM Oktober 2024