Tecum skrev 2024-09-18 20:05:53 följande:
Men klarar du att skilja det du kallar en runktråd från en seriös fråga från en osäker eller okunnig tonårskille? Eller tjej? Ett av FL:s syften är att öka kunskapen om sexlivet genom att kunna ställa intima (och i dina ögon dumma) frågor som man inte vågar ställa till någon annan. Om FL funnits när jag var tonåring hade jag velat fråga både det ena och andra om sex. På den tiden var det visserligen ont om andra källor, men okunnigheten verkar stor även idag. Tjejer/kvinnor klagar fortfarande över hur lite killar vet om sex och det kvinnliga könet, varför då inte göra det ni kan för att öka kunskapen? Istället för att anklaga kvinnor som svarar seriöst för att hjälpa incels att runka?
Frågor som "har storleken någon betydelse", "hur gör tjejer när de onanerar", "hur känns kvinnlig orgasm", "hur slickar man för att det ska vara skönt för henne" osv är fullt relevanta frågor att ställa för en 15-åring. Om någon vill runka till svaren, so what...?
Jodå, det klarar jag alldeles utmärkt efter flera års erfarenhet av omogna incels som förstör nätforum.
Det är skillnad på att ställa neutrala frågor kring sex och att vara grov, vulgär och begära att kvinnliga medlemmar ska beskriva intima akter för att incelsen ska få onanera utan att behöva betala på en riktig sexsajt. Det är därför de frodas till Familjeliv. I tron om att de ska få gratis sexchatt.
Förr i tiden, precis som idag, så fanns det speciella sexspalter där experter i ämnet kunde besvara de mer intima frågorna. Familjeliv är inte en sådan plats.
Vill män lära sig mer om kvinnor så kan de fråga på ett respektfullt sätt och inte äckla sig med vulgära frågor som typ "ööh, hur vill ni få eran ***** s*****d. Du begripper väl ändå själv hur osmakligt det är att uttrycka sig så vulgärt? Och på ett familjeinriktat forum?
Sen finns det mängder med råd att få från relationsexperter och dejtinggurus som finns både online och i bokform. Finns absolut ingen anledning att gå in på nätforum och ställa närgångna, grova frågor till kvinnor. Det är bara creepy och vittnar om noll social smidighet.
Det spelar roll eftersom Familjeliv fortfarande inte är ett porrforum och vi vettiga medlemmar vill kunna känna oss trygga härinne. Sexfixering finns det redan i typ hela samhället. Vi behöver inte ha den här på forumet.