• RebeccaMaria81

Att ta tillbaka sitt ex men ens vuxna barn hatar honom?a

Hej ! 
    Jag var tillsammans med en man i 2 1/2 År å nästan helst första året var kaos pga händelser runtom (inte oss emellan) vilket skapade en mycket negativ tillvaro för oss båda.
    Jag blev sjukskriven pga min mor så mådde inte bra , hans son var ordagrant bara problem .Ja de va cirkus helt enkelt ..
    Så ji försökte skapa något bra för alla parter men det var svårt...så resultatet blev att vi gick isär helt enkelt..men vi har haft kontakt och annat hela tiden ändå.
    Och nu vill vi göra ett nytt försök för det känns bra.
    MEN till saken hör att min son på 19 år HATAR denna människa, han säger att han aldrig mer vill se honom ..inte vill existera i hans närhet helt enkelt.
    Han tror bara han kommer såra mig och inte har ändrat på sig.

Hur ska jag bete mig ...har fortfarande starka känslor för mitt ex å han för mig.

Hur gör man i ett sådant här läge ??

Tacksam förtips.

• Svar på tråden Att ta tillbaka sitt ex men ens vuxna barn hatar honom?a
  • Anonym (B)

Ja man blir ju inte tillsammans med någon som det bara varit kaos med och som ens barn hatar.

Så vad man gör är ju att bryta kontakten eftersom det ändå inte fungerar att ha ett förhållande.

Blir så förvånad över människor som väljer kaos och drama, är det verkligen vad du vill ha ut av livet?

• RebeccaMaria81

Nu var det ju inte honom kaoset berodde på utan andra runtomkring .Familjeförhållandena var inte optimala så att säga. 
    Tror allt hade sett mycket annorlunda ut om det inte hade hänt så mycket skit runtomkring . 
    Mina barn tyckte mycket om honom ifrån början , å han har inte gjort dom något illa .

• Anonym (Fast)
    RebeccaMaria81 skrev 2024-09-28 21:46:52 följande:

Nu var det ju inte honom kaoset berodde på utan andra runtomkring .Familjeförhållandena var inte optimala så att säga. 
    Tror allt hade sett mycket annorlunda ut om det inte hade hänt så mycket skit runtomkring . 
    Mina barn tyckte mycket om honom ifrån början , å han har inte gjort dom något illa .

Fast du skriver att din son "inte tror att han ändrat sig". Något har ju mannen gjort som fått sonen att hata honom.
  • Anonym (B)
    RebeccaMaria81 skrev 2024-09-28 21:46:52 följande:

Varför hatar din son honom då?

Du gör ju som du vill men om det inte funkade första gången kommer det ju inte funka andra gången. Det verkar ju dessutom fortfarande vara kaos runt alltihop. jag hade ju satt mina barn före en man, särskilt om de hatade mannen ifråga. Det finns andra män där man istället står starka tillsammans i kaoset. Ni gjorde inte det, vad finns det då att bygga på, om det sket sig förut? Finns ju inget att hämta där.
  • Anonym (L)

Du verkar undanhålla en hel del. Om det bara handlade om yttre faktorer så skulle knappast din son hata honom och säga att han inte har ändrat sig, underförstått från hur han var under er relation. 

Var helt ärlig med dig själv i stället. Det är inte lätt att vara ensam och man blir dum i huvudet när man är kär men tror du på fullt allvar att ditt liv kommer att bli bättre av att ta tillbaka den här mannen?

Bor din 19-åring hemma och drabbades han av kaoset? I så fall förstår man verkligen att han är orolig nu, 

• RebeccaMaria81

Klart han har anledning till oron ..
    Han tyckte att han var lat, Inte kunde behålla ett jobb , hans ekonomi var skit med tanke på jobb situationen, tog av sig ringen vid två tillfällen .
    Å ja min son bor hemma .

• fornminne
    RebeccaMaria81 skrev 2024-09-29 05:15:23 följande:

Han tyckte att han var lat, Inte kunde behålla ett jobb , hans ekonomi var skit med tanke på jobb situationen, tog av sig ringen vid två tillfällen .
    Å ja min son bor hemma .

Att hata någon är starkt och kanske överdrivet i detta fall.

Men din son kanske har skäl att vara skeptisk? Han kanske ser sådant du inte ser, om du är förblindad av känslor för den här mannen.

Sen kan tonåringar, som ofta kämpar med starka känslor själva, ibland uttrycka sig väldigt svartvitt. Och du gör som du vill med ditt liv, men inte med sonens liv. Vill du och mannen försöka igen, bör ni förbli särbo tills sonen har flyttat hemifrån. 
  • Lynx123

Låter som att din son har sett saker i ditt ex som han upplever som väldigt negativa, kanske till och med destruktiva, för dig. Jag skulle nog ta det på allvar och verkligen lyssna på vad han har att säga.

Samtidigt är du vuxen och fattar dina egna beslut. Men var försiktig så att du inte hamnar i samma situation. När det händer saker omkring en är det just då ens partner ska vara extra stöttande och omtänksam. Var ditt ex det, med handen på hjärtat? Bra att ställa sig sådana frågor innan du går in i något som kan vara riskabelt.

• Anonym (Skärpning!)

Håll detta till att vara särbo, låt sonen flytta ut innan du sabbar ditt liv igen.

Min morsa sabbade 30 år och blev fattigpensionär för en helt värdelös karljävel, och jag hatade honom med passion hela min uppväxt. När jag hade flyttat hörde jag knappt av mig på fyra år.

Hon klamrade sig fast vid en man utan jobb med alkoholproblem för att hon var för feg för att göra nåt annat, och det var bara tragiskt på så många sätt.
    Hade jag inte varit smart hade han sabbat min skolgång också, han kom hem full mitt i natten varje vecka, t.ex. innan nationella provet i matte. Ibland hade han varit i slagsmål med stans ungdomar. Sov sen hela dan, rökte rökte rökte, och hörde på sina gamla jazzplattor. Tills det var dags att gå ut på krogen igen. Så var hans liv.

Tack och lov dog han vid 70 av sin rökning och jag hade skrattat och sjungit av lycka på begravningen om det inte vore av hänsyn till morsan.

14 dagar efter hans död var alla spår av honom utrensade från hennes bostad och hon ville inte ens tala om honom mer efter det. Bara förtränga att han funnits. 

Om det bästa du kan hitta är en man som din son hatar, vad säger det om dig som människa?

• Anonym (L)
    RebeccaMaria81 skrev 2024-09-29 05:15:23 följande:

Å ja min son bor hemma .

Tagit av sig ringen - är ni gifta eller förlovade? Var det mycket bråk mellan er som 19-åringen bevittnade? 

Varför vill du ha tillbaka en man som mest verkar ställa till problem? 

Håller med ovanstående om att det är bättre att ni är särbo. Din son kanske flyttar hemifrån snart. Ge honom några lugna år till så att er relation inte tar mer skada på grund av den här mannen. 

• Anonym (L)
    Anonym (Skärpning!) skrev 2024-09-29 08:45:46 följande:

Håll detta till att vara särbo, låt sonen flytta ut innan du sabbar ditt liv igen.

Min morsa sabbade 30 år och blev fattigpensionär för en helt värdelös karljävel, och jag hatade honom med passion hela min uppväxt. När jag hade flyttat hörde jag knappt av mig på fyra år.

Hon klamrade sig fast vid en man utan jobb med alkoholproblem för att hon var för feg för att göra nåt annat, och det var bara tragiskt på så många sätt.
    Hade jag inte varit smart hade han sabbat min skolgång också, han kom hem full mitt i natten varje vecka, t.ex. innan nationella provet i matte. Ibland hade han varit i slagsmål med stans ungdomar. Sov sen hela dan, rökte rökte rökte, och hörde på sina gamla jazzplattor. Tills det var dags att gå ut på krogen igen. Så var hans liv.

Tack och lov dog han vid 70 av sin rökning och jag hade skrattat och sjungit av lycka på begravningen om det inte vore av hänsyn till morsan.

14 dagar efter hans död var alla spår av honom utrensade från hennes bostad och hon ville inte ens tala om honom mer efter det. Bara förtränga att han funnits. 

Om det bästa du kan hitta är en man som din son hatar, vad säger det om dig som människa?

Beklagar verkligen att du behövde växa upp så. Jag håller med dig till 100 procent. 

Jag är ensamstående på heltid och för mig är det självklart att sonens behov går för någon man. Män kan komma och gå men relationen till ens barn ska hålla hela livet. 

Jag tror inte att TS förstår att sonen inte bara hatar den här mannen utan att han kanske främst är orolig för sin mamma och det är en hemsk känsla. Den stressen behöver man inte när man är 19 år och själv på väg ut i vuxenlivet med allt vad det innebär. 

Att se sin mamma bli illa behandlad sätter spår och kan prägla ens syn på relationer i framtiden. Man har ett ansvar som förälder att vara en förebild även när det gäller relationer. 

• Xenia

Vad du än gör, flytta inte ihop med mannen förrän sonen flyttat hemifrån.

Frågan är varför sonen hatar denne man? Är det verkligen så att sonen missuppfattat allt? Eller är det tvärtom så att han är mer klarsynt än du, eftersom han inte är förblindad av förälskelse?

Svar på tråden Att ta tillbaka sitt ex men ens vuxna barn hatar honom?a