Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-03 21:53:45 följande:

Ni som vill ha bevis hit och forskningsrapporter dit, var är era bevis för att det är ofarligt? Och kom nu inte med någon rapport från Telia eller Telenor....
    Medan ni stångar er blodiga av att leta nålar i höstackar så kan ni lyssna på denna samtidigt. 

swebbtv.se/w/xk5KphV12PUHgdetd35t5C

Om du kommer med påståenden ligger bevisbördan på dig. Swebbtv är inte bevis. Du behöver presentera granskade, vetenskapliga rapporter - inte högerextrema.tv-kanaler.
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 10:18:45 följande:
    Hade swebb-tv varit mer trovärdig om de hade varit vänsterextremistiska enligt dig?
    Självklart inte. Ingen tv-kanal med en politisk agenda har något med vetenskap att göra. Jag vill att du ska presentera granskade vetenskapliga rapporter, inte trams-tv.
  • Lynx123
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-04 14:23:53 följande:
    Pinsamt att det ens ska behöva påpekas.
    Eller hur...
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 15:53:11 följande:
    Med så bra..

Sedan så är ju jag knappast TS.. Det var TS aka (Furo) som länkade till swebb-tv.

Så varför skall jag EnAnonumius har kravet på mig att länka till granskade vetenskapliga källor?
    Får man det kravet, av dig, automatiskt bara för att man ifrågasatte ditt påtalande om att swebb-tv skulle vara högerextremistisk (enligt dig)?

Håll isär på vem som skriver vad i framtiden.
    Använde andra person i generell mening. Om jag säger "Du ska inte kasta sten i glashus" menar jag inte dig specifikt utan att det gäller alla. Ungefär så. 
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 20:19:08 följande:
    Oj ursäkta, jag fick aldrig lära mig att vara så  slarvig i svenskan när jag gick i skolan, så att man fick lära sig att man skall använda andra person som något "generellt".

När du skall adressera något "personligen", använder du dig då av tredje person eller vad?
    Det brukar framgå av kontexten. I det här fallet uttryckte jag mig onekligen oklart. Men jag hoppas att du nu förstår vad jag menade och inte tar det personligt - det var aldrig min intention. :)
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 07:46:30 följande:
    Jag förstår var du menar efter din förtydliga, fast kommer aldrig komma att acceptera direkt slarv svenska språket ändå även om det nu skulle  framgå av något s.k "kontext". 

Skriva generellt kan man göra och det är rent av vettigt att göra också i olika sammanhang, fast det finns vettigare och bättre pronomen (om man nu skall använda sig av pronomen) än "personliga pronomen i andre person" om man skall dra en text på det generella.
    Bra! Men av din text att döma bör du nog inte kasta sten i glashus - bara en liten observation som kan vara bra att ha i åtanke i framtiden. 😉
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 10:03:04 följande:
    Om man skall be en person att INTE kasta sten i glashuset så är det på sin plats att peka på var man anser att personen gör detta också...

Nu säger du egentligen inte ett skit då du berättar ju inte var du anser på vilket sätt jag skulle kasta sten i glashuset.
    Apropå det där med att aldrig acceptera direkt slarv med det svenska språket.  ;)
  • Lynx123
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-05 23:28:14 följande:
    www.hbl.fi/artikel/stoppa-5g-kraver-vetenskapsman-och-doktorer/~:text=%C3%96ver%20190%20vetenskapsm%C3%A4n%20och%20doktorer%20fr%C3%A5n%2036%20l%C3%A4nder

Varsågod. 

Vilka frågor och vilken fakta? Har ju inte fått annat än påhopp och känslostyrda argument. Inte en enda länk med fakta om att 5g är helt ofarligt har jag fått. 

Och för vilket parti skulle det vara? Nämn ett som inte vill ha 5g, så ska jag rösta på det. 
    Snälla. Om du kommer med ett påstående så får du vara så god att komma med granskade vetenskapsrapporter för att stödja det. Just nu ät det som om jag skulle påstå att det fanns rosa enhörningar och sedan tro att det är upp till andra att motbevisa det. Dina nuvarande referenser skulle lika gärna kunna vara Kalle Anka eller Wikipedia.. Detta är inte ett personligt påhopp utan ett försök att förklara hur man kommer fram till bevis.
Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?