• Tukt

Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?

Här har TS uppenbarligen sovit under en sten de senaste 20 åren, bara för att titta fram och vräka ur sig både felaktigheter och fördomar. Och alla som inte håller med har dåligt självförtroende. Fredagstrådarna börjar tidigt idag!

• Tukt
    Anonym (Civilingenjör) skrev 2024-10-04 13:31:12 följande:

Jag är civilingenjör och gift med en civilingenjör och har många civilingenjörer och läkare i släkten och i bekantskapskretsen. Jag känner inte en enda civilingenjör eller läkare som är tatuerad.

Mina barn studerar också till civilingenjör respektive läkare  och de är inte tatuerade och ingen av deras vänner.

Så att det skulle vara lika vanligt hos högutbildade som lågutbildade, det tror jag inte på. 

Personligen tycker jag att tatueringar är fula , smaklösa och helt onödiga. 

Då borde du väl också veta vad anekdotisk bevisföring är.
  • Tukt
    Anonym (Em) skrev 2024-10-04 14:18:01 följande:
    Vad förväntar du dig för bevis? Tatueringsforskning? Jag har en ganska tydlig bild av saken utifrån det jag själv ser. 
    Man kan ju tänka sig att den som jobbat som tatuerare har en något bättre bild.
  • Tukt
    Anonym (Civilingenjör) skrev 2024-10-04 14:25:11 följande:
    Har tatueraren detaljerad koll på alla kunders utbildningsnivå?
    Det behöver ju inte vara så svårt. Lite som när någon i en diskussion slänger sig med saker som "smaklöst och onödigt", i stället för att resonera sakligt. Det är en rätt tydlig markör tillsammans med eventuellt utseende...
  • Tukt
    Anonym (Em) skrev 2024-10-04 14:50:22 följande:
    Ja, tatuerares erfarenheter kan ju vara intressant! Om de nu frågar om utbildningsnivå och yrke? Fast man behöver ju inte vara tatuerare för att notera vilka som brukar ha synliga tatueringar och inte.