• Tukt

Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?

Här har TS uppenbarligen sovit under en sten de senaste 20 åren, bara för att titta fram och vräka ur sig både felaktigheter och fördomar. Och alla som inte håller med har dåligt självförtroende. Fredagstrådarna börjar tidigt idag!

• Tukt
    Anonym (Civilingenjör) skrev 2024-10-04 13:31:12 följande:

Jag är civilingenjör och gift med en civilingenjör och har många civilingenjörer och läkare i släkten och i bekantskapskretsen. Jag känner inte en enda civilingenjör eller läkare som är tatuerad.

Mina barn studerar också till civilingenjör respektive läkare  och de är inte tatuerade och ingen av deras vänner.

Så att det skulle vara lika vanligt hos högutbildade som lågutbildade, det tror jag inte på. 

Personligen tycker jag att tatueringar är fula , smaklösa och helt onödiga. 

Då borde du väl också veta vad anekdotisk bevisföring är.
  • Tukt
    Anonym (Em) skrev 2024-10-04 14:18:01 följande:
    Vad förväntar du dig för bevis? Tatueringsforskning? Jag har en ganska tydlig bild av saken utifrån det jag själv ser. 
    Man kan ju tänka sig att den som jobbat som tatuerare har en något bättre bild.
  • Tukt
    Anonym (Civilingenjör) skrev 2024-10-04 14:25:11 följande:
    Har tatueraren detaljerad koll på alla kunders utbildningsnivå?
    Det behöver ju inte vara så svårt. Lite som när någon i en diskussion slänger sig med saker som "smaklöst och onödigt", i stället för att resonera sakligt. Det är en rätt tydlig markör tillsammans med eventuellt utseende...
  • Tukt
    Anonym (Em) skrev 2024-10-04 14:50:22 följande:
    Ja, tatuerares erfarenheter kan ju vara intressant! Om de nu frågar om utbildningsnivå och yrke? Fast man behöver ju inte vara tatuerare för att notera vilka som brukar ha synliga tatueringar och inte.
    Där måste man nog bestämma sig. Handlar det om tatueringar generellt eller om sådana som är "synliga". De sista tänker jag likt andra i tråden är på händer, hals och huvud. Det är liksom en annan grej.
  • Tukt
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-05 00:46:12 följande:

För att tatuerade typer oftast är lågbegåvade WT med usel smak och lika usel impulskontroll (läs ADHD). Aldrig mött en bildad person med tatueringar. Gissar att det finns ytterst få av dem.

Umgås själv enbart med folk som har självrespekt nog att inte nyttja sina egna kroppar som ett smaklöst klotterplank. White trash definierat är det. 

Det är också rätt "wt" att uttrycka sig som du gör. Så antar du är rätt tatuerad själv.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-05 13:27:43 följande:
    Det är inte wt att ogilla wt. Dumheter och noll logik.

De flesta normala människor inser att det ser skräp ut
    att gå omkring med ritningar på kroppen. Sen finns det några få som inte klarar av att fatta genomtänkta beslut. Såna som saknar konsekvenstänk. Och jo, såna personer är trashiga i allra högsta grad.
    Det är vare sig intelligent eller välutbildad om man inte kan resonera sakligt utan att lägga in känslor och negativt värdeladdade ord.
    .
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-05 14:24:26 följande:
    Ännu mer dumheter och snömos från dig.

Vi pratar här om personlig smak ochsånt utgår ifrån känslor, liksom mycket annat i livet då vi inte är några robotar. Det går inte att vara saklig i frågan.

Och det är fortfarande WT som tatuerar sig mest, inte bildade personer med god smak och ett utvecklat konsekvenstänk. 
    Det är inte personlig smak att skriva saker som "dumheter" och "snömos". Det är bara osakligt och försämrar diskussionsklimatet. Utöver att det framstår som att personen är just det den ogillar.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-05 14:35:43 följande:
    Om du inte vill att folk påpekar dina dumheter och snömos så sluta upp med detta då och tänk logiskt istället.

Jag säger vad jag tycker i frågan och tål du inte detta så lämna tråden.
    Ja eller så börjar du helt enkett att diskutera och inte göra omdömmen om andra.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-05 18:05:04 följande:

Jag har diskuterat hela tiden och i detta ingår att göra omdömen. Och jag dömer skräpmänniskor, helt oavsett vad du tycker om detta. Vill du inte läsa så kan du låta bli.

Jag säger vad jag tycker om trash och det trashiga beteendet att tatuera sig och att det hör till lågklassgruppen av människor.

Nej, det är ditt egna påhitt att man ska göra "omdömen" då man diskuterar. Och det är det som visar på en oförmåga som vanligen finns hos de du själv tycker så illa om.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 04:26:25 följande:
    Nej, det är inte mitt påhitt utan något självklart i denna tråd och många andra att man gör omdömen om folk och även dömer. Det är både naturligt och underförstått för de flesta normala människor som inte har nån diagnos (typ Aspergers) som gör att de inte begriper självklara saker. Och jag kommer att ge mina synpunkter oavsett vad du tycker om dessa. Lågutbildade människor skaffar tatueringar eftersom de har en lägre intelligens än högutbildade, sämre förmåga till långsiktigt tänk samt styrs av dålig smak och en underutvecklad impulsförmåga. 
    Nej, det är inget självklart att göra omdömen om de som diskuterar, i stället för att diskutera. Det är snarast en brist hos den som gör det, att den inte har förmågan att vara saklig.
    Men dina påståenden är så pass skarpa att här behövs det nog en eller flera källor på slutsatsen att tatuerade har läger intelligens.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 13:39:07 följande:
    Jo, för mig är det självklart. Resonerar du korkat och ologiskt så kommer jag att påpeka detta också.
    Sen så räcker det med att åka ut till rikare områden och se på en vanlig badstrand hur det ser ut. Inga trashiga tatueringar på sånt folk, människor med klass, stil och intelligens. 
    Tatuerade hittas nästan alltid underklassen, både bland män och kvinnor.
    I stället då för att skriva "korkat" och "ologiskt", skulle du kunna föra ett resonemang om varför det är så korkat och ologiskt. Det är ju liksom det som är diskussionen. Annars är det bara en pajkastning.
    Väntar fortfarande på en källa runt att tatuerade skulle vara mindre intelligenta än otatuerade.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 13:47:31 följande:
    Det gjorde jag också indirekt genom mina egna förklaringar.
    Det är lätt att räkna ut med tanke på att lågutbildade tatuerar sig medan högutbildade inte gör det. Det krävs mer hjärna för en mer avancerad utbildning. Det säger ju sig självt.
    Då tolkar jag att du inte har mer att komma med än fördomar och "badstränder".
    Jag får tacka för pratstunden.
  • Tukt

Sedan är man väl olika. Jag tycker exempelvis fördomar är bland det fullast som finns och vittnar på begränsningar av hjärnans funktion.

• Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 18:49:46 följande:
    Jag anser att det finns betydligt värre saker i samhället än fördomar.
    Fördomar dödar. 
  • Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 20:59:41 följande:
    Det gör blixten, vatten, bilar, sjukdomar, olyckor, ålder, svartsjuka, en nöt i halsen, ensamhet, idrott, beroenden och massor av andra saker också.

Tycker det är enormt dramatiskt sagt att fördomar skulle vara det värsta som finns.
    Vare sig blixten eller ålder går att göra speciellt mycket åt. Fördomar däremot är ett val...
  • Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 21:47:13 följande:
    Oavsett så är det långt ifrån det värsta som finns. Du är aningens dramatisk.
    Så det är viktigare att folk får ha fördomar, än att folk misshandlas, mördas och förtrycks? För den som blir mördad kan jag lova att det är en smula dramatiskt.
    Du sjunger den privilegierades klagosång.  
Svar på tråden Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?